Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

verenigen in groep

Gestart door ezeltje, december 30, 2011, 05:34:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ezeltje

Ik vond het moeilijk om een onderwerp erop te plakken maar als ik hier zo lees dan zijn toch zeer veel aseksuelen naar hetzelfde op zoek. Zouden we niet iets als een woongemeenschap kunnen oprichten. Ieder heeft zijn vrijheid binnen zijn eigen plekje en toch kunnen er samen dingen gebeuren. Ik lees hier zo vaak dat zovelen op zoek naar een "niet seksueel geaard maatje". Hier kunnen dan al deze mensen zich verenigen en bij elkaar vind je dan wel bij nood een knuffel, een praat vriend of vriendin, samen activiteiten doen. Het lijkt wat een droom, misschien mooi om het nieuwe jaar in te zetten. Het zou fijn dit te kunnen realiseren. Ben ik hier alleen mee om zijn er nog mensen die er iets in zien?  :grouphug:

Sismo

Het klinkt wel mooi, ik heb er een aantal jaar geleden echt wat onderzoek naar gedaan (naar wonen in een woongroep), maar (hihi) het zoeken naar een plek waar we een bijeenkomst houden is al een lastig iets...laat staan een plek waar een aantal mensen zouden gaan wonen....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Dutchamoeba

Daar ben ik ook bang voor, hoewel het idee op zich natuurlijk wel goed is. Het doet me denken aan wat mijn moeder vaak zegt. Het baart haar zorgen dat ik geen kinderen wil, want wie zal er dan voor mij zorgen wanneer ik oud en hulpbehoevend ben? Wie staat er dan voor me klaar?

ezeltje

Daar zullen wel veel alleenstaanden mee worstelen! Is ook een verschrikkelijk vooruitzicht  :banghead: en kan inderdaad opgevangen worden door omgeving, alleen wie is je omgeving dan. Die moet je wel opbouwen en vele aseksuelen hebben dit niet zo in zich, dus wordt dit ook al bemoeilijkt. Puf, geen stof om de laatste dag van het jaar mee bezig te zijn. Misschien stof voor 2012!
Fijn einde van 2011 voor iedereen en hop naar een topjaar voor 2012! :cheerleader:

Sismo

Ik heb al een keiharde afspraak met een goede vriendin: we gaan samen naar het bejaardenhuis!  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Dutchamoeba

Misschien moet ik ook maar zulke plannen gaan maken...

Dank je wel, ezeltje! Ik wens bij dezen ook iedereen een geweldig 2012 toe.

Jovi_Hobbes

Het is helemaal geen slecht plan hoor ezeltje, maar er is inderdaad de praktische beperking van de locatie. Hoewel we met dit forum maar twee kleine landjes bestrijken zijn de afstanden vaak toch best groot. MAar we kunnen natuurlijk wel alvast gaan nadenken over ons eigen AVEN-bejaardentehuis. Als je oud bent hoef je niet meer in de buurt van werk te wonen  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ezeltje

Geweldig idee toch, wat zou het leven er op die manier al een heel stuk aangenamer uitzien. We kunnen elkaar dan helpen, waar nodig en kan, en het is net op oudere leeftijd dat alles van familie wegvalt en anderen op kinderen terugvallen. Dit is moeilijk als je alleen bent. Dit concreet maken is al een hele uitdaging lijkt mij. Twee verantwoordelijken van mij (een koppel) wonen in een woongroep en als ik er ben omdat de hoofdzeltel er gevestigd is dan krijg ik er altijd een gevoel van verbondenheid. Je bent immers nooit alleen en toch kan je op jezelf zijn door je eigen stekje.Toen ik het ouderlijk huis verliet ben ik twee jaar in een woongroep gaan wonen als opstapje, studenten en werkenden door elkaar. waar ik de meeste moeite mee had waren de vriendjes en vriendinnetjes die langskwamen en dan 's avonds het nodige lawaai dat erbij hoort :banghead:. Gelukkig kunnen we daar als aseksuelen geen last van hebben. Ik begin alvast te dromen van deze mogelijke realisatie. Wie doet er allemaal mee! :grouphug:

Kunnen we voor dat afstand probleem geen carpool-systeem in het leven roepen. Er zijn zeker aveners die er niet mee inzitten om te rijden met de auto en waarschijnlijk zelfs geen probleem hebben met lange afstanden rijden. Er zijn er anderen die niet zo graag rondrijden of beperkingen hebben zoals geen autostrade, geen tunnel, geen .... Ik weet niet wat. Ofwel zoeken we zo een carpoolsysteem uit en dan is naar elkaar rijden als twee landjes ook niet meer zo'n probleem. Als mensen een probleem zouden hebben dat hun auto dan steeds in gebruik ik kan je een cambio-auto delen en de kost delen en sowieso moet de kost altijd gedeeld worden. Toen ik hier de laatste gezamelijke uitstap hoorde naar de efteling en dan las dat mensen meer dan 2 uur pendelden enkel dan zou zo'n systeem veel beter zijn. Het is een idee en wie een beter heeft mag het gerust lanceren. Veel ideeën en wie ook een aantal realisaties, toch tof he zo dromen van een betere wereld.

myra

Het lijkt me ook wel leuk...altijd iemand in de buurt om iets mee te gaan drinken en een babbeltje als je je eenzaam voelt. Maar toch ook eigen kamers zodat je alleen kunt zijn wanneer nodig. Af en toe eens met een groepje een uitstapje doen of mss zelfs een vakantie... Wel affectie en vriendschap krijgen, zonder de druk dat er seksueel contact moet zijn...

myra

Peter, jij woont in een woongroep he.. hoe loopt dat eigenlijk concreet? Heb je dagelijks contact met je medebewoners? Doen jullie veel activiteiten samen? Heeft iedereen dan een eigen kamer of meerdere kamers? Ben nieuwsgierig om te weten hoe dit in zijn werk gaat... :D

Fricai

Moet zeggen dat ik al tijden mijn twijfels heb of het standaard 'zoek ergens voor jezelf (eventueel plus partner) een huis/appartement uit met een leuke prijs/qualiteit verhouding' nu echt de prettigste manier is (voor mij) om te leven. Heb mijn huidige studentenhuis gekozen vanwege medebewoners, niet de prijs, en ben er echt blij mee. :)

Als ik ergens zou kunnen samenleven met wat toffe mensen is misschien wel iets om te proberen, ooit. Maar met een groepje aseksuelen lijkt met sterk, seksualiteit bepaalt nu niet of ik mensen tof vind. (Al vind ik jullie wel aardig hoor. :P)