Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksualiteit op een SF manier bekeken (io9.com artikel)

Gestart door myra, juni 01, 2011, 10:49:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

http://io9.com/5807220/what-does-it-mean-if-you-dont-want-to-have-sex


Eerst dacht ik dat het een grappig artikel zou zijn, maar er staan wel waardevolle dingen in...

First of all, many authors imagine that humans of the future will be completely liberated from the need to reproduce biologically, using seriously retrograde penis/vagina methods. Once the species can reproduce using biotechnology, we are freed up to explore the idea that maybe not everybody wants or needs to have sex, and so asexuals will become an ordinary part of any post-human society. The second reason I think that asexuality figures into science fiction is that asexual relationships themselves free humans from the traditional constraints imposed on romantic couplings. If you don't base your most intimate relationships on sex, then you're able to reimagine human intimacy in all kinds of new ways.

AceVentura

Er staan inderdaad wel aardige dingen in. Als ik even tijd heb zal ik hem op de wiki toevoegen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Leuk artikel! Jammer dat sommige mensen die erop reageren zich niet in andere mensen kunnen verplaatsen en alleen vanuit zichzelf redeneren  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

De reacties kan je inderdaad beter niet lezen, het merendeel daarvan slaat echt helemaal nergens op ...

Ik heb hem overigens op de wiki gezet bij de links onder "artikelen".
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

myra

klopt, de reacties waren weer 'klassiek'... Aseksualiteit is een stoornis, onnatuurlijk etc...  Er zullen altijd wel mensen zijn die dat moeten zeggen.

Fricai

Nice idd :)

Tussen de reacties btw ook al veel asexuelen die de retards terug afzeken hoor :) [good to know it's taken care of xD]

"thank god dat ik die stoornis niet heb"

Lol idd :schater: They're the victims here :P Ook uitzonderlijk storend met muziek. ;D