Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

de mythes rond het boerenleven

Gestart door Ienepien, februari 01, 2008, 10:59:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Dat is heel wat ! Maar ook heel leuk !  :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

En dan ben ik de schapen nog vergeten. Een stuk of 450, die lammen moeten, dus verwachten we zeker 1000 lammetjes. ;D

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Dan raken er vast een paar de weg kwijt..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Gistermorgen eentje, die z'n kop er al uit was, levend(! :'() z'n kop eraf gesneden. Dat is soms de enige oplossing, waar je niet te veel bij moet nadenken.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ik denk dat boeren over het algemeen nogal nuchter zijn in die dingen.
Als ik dan bedenk, dat mensen hun hondje of poes laten cremeren en al die poppekast eromheen, dan denk ik: wat zijn wij dan toch lekker nuchter, en we leven weer verder. Wij zeggen altijd: zolang het maar niet binnenshuis is, die ellende. Hij/zij is mij gelukkig voorgegaan. ;D

Ereinion

Dat moet ook wel als je zoveel dieren hebt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ja, maar het heeft ook denk ik te maken met hoe veel mensen tegenwoordig met hun huisdieren omgaan. Alsof het (bijna) mensen zijn. Ik snap dat je je hecht aan een hond of kat, dat je van zo'n beest houdt. Maar als die aan zijn eind komt, lijkt mij dat zelf geen reden voor veel of heftige emoties. Laat staan voor cremeren, begraven met een officieel graf etc.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Je moet toch wel in je achterhoofd houden, dat het een beest is, en geen mens.
En tegenwoordig lijkt die grens wat te vervagen. :-\

Ereinion

Waar ligt die grens dan?

Begrijp me goed, ik begraaf mijn huisdieren wel, maar zal dat nooit officieel doen. Ik begrijp alleen nooit zo goed wat het verschil is tussen mensen en dieren, behalve dan dat de mens die grens bedacht heeft.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Bij besluiten, dat een zieke hond bij de dierenarts héél veel geld gaat kosten voor onderzoeken, operaties e.d.
De dierenarts geeft dan wel aan, dat het misschien beter is......
Maar uiteindelijk geeft hij/zij natuurlijk wel de uiteindelijke beslissing in handen van de eigenaar van het dier.
En als je nuchter bent, en rationeel nadenkt, wéét je wel, dat de dierenarts gelijk heeft.
Maar als het écht je lievelingetje is, en je behandelt het dier als je kind, dan ga je natuurlijk voor het leven van het dier. Hoe duur het ook is, en hoe het dier er ook uitkomt, uit die operatie.
Wij hebben hier gasten, die regelmatig in ons zomerhuisje zitten, met een hondje waar de achterkant van verlamd is. Ze hebben een onderstel van een poppenwagentje zo veranderd, dat het hondje er met z'n achterlijfje in rust. En hij loopt, rent, is vrolijk, en het lijkt, of hij er geen enkele moeite mee heeft. Voor die mensen is het hun kind, want echte kinderen hebben ze niet.
Ik geef hun wel een beetje gelijk, maar eigenlijk vind ik..............
Wij zouden op de boerderij niks meer kunnen met zo'n beestje, dus...............

Snap je het een beetje? Wel een lang verhaal om duidelijk te maken, waar voor mij de grens ligt.