Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

McDonalds & Co vs. 'de rest'

Gestart door Fricai, oktober 13, 2010, 10:32:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien


Mannetje

Een kennis van me bestelde in zo'n oosters land het goedkoopste op de kaart. Hij kon de tekst niet lezen en had niet zo honger. Kwamen ze met een doggie-bag.
In Maleisië vond ik saté ook niet te vreten. Hier is ie aan de Nederlandse smaak aangepast.

Of in Griekenland in een echte griekse stad waar nooit toeristen komen wat proberen te bestellen. Stond er geen Engels onder, en de restauranteigenaar sprak geen Engels.
Dus moest je herinneren wat je vorige dag op de kaart had gelezen waar wel Engels bij stond. Erg leuk hoor.

KFC is altijd een tegenvaller. Kan je beter naar de poelier gaan en daar een braadkippetje halen.

AceVentura

Volgens mij moet je met een doggie-bag nog blij zijn, in dat soort landen kan je voglens mij ook een doggie-in-a-bag kijken als je begrijpt wat ik bedoel :)

Smaken worden zeker aangepast naar het land waar ze verkopen, dat is volgens mij zelfs bij de fastfood ketens zo, maar zeker bij de chinees/indische toko's.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Paul2

Ja dat laatste klopt, het was slim gezien van de indisch-chinese restaurant-eigenaars om hun smaken aan te passen  ;)
(Zie ook het wikipedia-artikel over restaurants)

pinky

Vandaag bij de Mc Geweest om voor dit topic eens de chicken sate burger uit te proberen. Die is wel lekker! Die zal dus binnenkort ook wel van de kaart weer gehaald worden, haha!

Maar Subway is vrij goed! En dan te bedenken dat ze hier maar half zo goed zijn als in Amerika zelf! Daar is het zo ontzettend lekker. Dat at ik weleens als avondeten. Deed je er lekker warm vlees op en wat sla en komkommer op een kaas/kruidenbroodje! Hmmm...

Sismo

Citaat van: Mannetje op oktober 16, 2010, 01:13:54 PM
In Maleisië vond ik saté ook niet te vreten. Hier is ie aan de Nederlandse smaak aangepast.
Nou, geef mij de echte Indische saté maar hoor! Bij de Nederlandse Chinees krijg je droge stukken kip, die niet eens geroosterd zijn en dan enorm veel satésaus om het toch maar smaak te geven. Blègh!
* Sismo denkt na of ze misschien toch een Indo is...stiekum....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

NL

Citaat van: AceVentura op oktober 13, 2010, 11:01:14 PM
Weet je trouwens dat al die namen van chinese gerechten allemaal fake zijn ? Een echte china-conspiracy want die namen zijn we overal het zelfde :-)
Op m'n werk komen de laatste tijd nogal veel chinezen over de vloer, maar als je die zo'n menukaart laat zien staan ze je echt aan te kijken met een blik van "waar gaat dat in hemelsnaam over, kan je dat eten ?"
De Nederlandsechinees is dan ook meer Indonesisch dan chinees.

jojo83

Citaat van: Sismo op oktober 14, 2010, 10:09:00 AM
Bah...vies! En vreselijk sfeerloos om er te eten (allemaal!). Doe mij maar een gezellig eetcafé (jaja, is wel duurder..., maar dan heb je ècht eten).

Helemaal mee eens! Zelfs de salades zijn er niet te eten (behalve als je van verlabberde salade houdt). Geef mij maar liever echt, vers, gezond eten! En het liefst in een gezellig eetcafe of kleinschalig restaurantje.

pinky

En dan te bedenken dat de salades daar nog redelijk vers zijn. Maar inderdaad allemaal met volgens mij standaard gemaakte groente in een fabriek ofzo. Ze smaken allemaal precies hetzelfde wat al haast onmogelijk is) en zoals alle sausjes bij de Mc is ook de dressing vrij chemisch. Laatst wilde een vriend van me naar de Mc om een ijsje te halen. Ik had er geen zin in een nam een veel te duur bakje fruit. En het smaakte echt naar heerlijk vers fruit... het was dan ook van Chiquita. Kijk... die vertrouw ik dan wel weer. Jammer dat het dan zoveel geld moet kosten.

Mannetje

Ik haal veel eten langs de weg. appels, peren, kersen, bloemkool, broccoli, aardbeien, aardappelen, witlof etc. etc.
Een verse bloemkool is bijvoorbeeld wit. Dat weten veel mensen niet. In de winkel wordt ie namelijk vaak geel verkleurd verkocht (= oud en niet vers).
Ik heb overal adresjes van telers die groenten en fruit langs de weg verkopen. Verser kan niet.

Dutchamoeba

Bananen van Chiquita koop ik nooit. Chiquita gebruikt erg veel gif en behandelt de wernemers slecht. Er zijn tegenwoordig ook biologische fairtrade bananen; die zijn net zo goed en ook niet duur. Sommige supermarkten (zoals de Plus) verkopen ook geeneens meer Chiquita's, omdat ze geen 'kromme bananen' meer willen.

jojo83


Dutchamoeba



pinky

En ik maar denken dat juist chiquita zo goed was voor werknemers enzo. Ik dacht dat die al redelijk biologisch/ fairtrade was. Nou, niet dus. Je hebt nu geloof ik ook bananen van max havelaar. Ik heb die één keer geprobeerd, maar die waren heel erg melig, droog en niet zo lekker. Wel fairtrade, maar ja, dat maakt ze er nou niet echt lekkerder op, haha!

Ik ga nu trouwens wel 3x nadenken voordat ik nog iets van chiquita koop! Bleg!