Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksueel of toch niet

Gestart door cd, september 25, 2009, 11:53:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien


cd

@ mannetje. Ik kan je niet zo goed volgen. Ik hoef mij niet opener te stellen; moest ik bekrompen zijn dan zou ik niet werken waar ik nu werk! Ik sta niet versteld van wat ik meemaak en hoor. Hoewel, ik nog steeds versteld sta van hoe bekrompen mensen wel niet kunnen zijn....maar dat is een gegeven dat ik al langer weet en besef. Maar als je zelf als hetero open bent, kun je niet begrijpen dat er mensen zijn die homofoob zijn.

Het is gewoon voor mij veel fijner om ergens te werken waar de sfeer en mentaliteit open is en waar ik mij niet voordurend moet verantwoorden; dat is echt een verademing tegenover vroeger. En daardoor voel ik mij beter in mijn vel en sta ik sterker in mijn schoenen.

Raar maar waar, ondanks het feit dat ik mijn introvertie wel degelijk uitstraal, nemen mensen mij gemakkelijk in vertrouwen. Mensen leggen gemakkelijk contact met mij. En zoals ik al eerder zei, ik ben niet asociaal. Dat kan ik ook niet zijn in mijn werk.

Introvertie is niet hetzelfde als verlegen zijn. Ik kan wel verlegen zijn, maar eerder in de zin van gereserveerd en schuchter. Ik zal ook niet de eerste stap zetten of als eerste het woord nemen. Ik ben geen dutske (sukkel of stakker volgens mijn Vlaams-Nederlands woordenboek)! En allicht bedoelde je dat ook niet.  ;)

@ ienepien. Het is inderdaad veel gemakkelijker voor mij om te schrijven. En ja dit dwingt mij tot nadenken. In een groep neem ik zelden het woord, ik luister liever.


wertyuiop

#32
Citaat van: cd op september 26, 2009, 05:55:41 PM
Een coup de foudre betekent letterlijk een donderslag. Het is een romantisch gevoel dat je ineens overvalt bij iemand die je daar voor nog nooit gezien had.

Heb ik 1 keer gehad in mijn leven, zag die persoon de bus instappen, vervolgens zag ik die persoon een paar dagen lang, of mischien wel 2 weken, toen is die persoon een tijdje weggeweest voor mischien wel een jaar, en toen ik die persoon weer terug zag, was het gevoel helemaal weg.

Maar dat gevoel is onverklaarbaar en heel raar als je het nog nooit hebt meegemaakt.
Je weet op dat moment niet wat je overkomt.

Mannetje

Ik ben even aan zoeken geweest op internet, en zie dat ik een hele ander idee had van wat introvert inhoudt. In mijn geval had ik ook het idee erbij van verlegen zijn.   
Laten we het maar op een verkeerde intepretatie houden.
En over het openstellen. Ik had moeten neerzetten "nadat je je opener hebt opgesteld"

Ereinion

Lastige vragen stel je jezelf, Cd. Ik denk dat iedereen hier zichzelf dergelijke vragen heeft gesteld. Voor mezelf ben ik nooit echt tot antwoorden gekomen. Want hoe weet je zeker of het aangeboren of aangeleerd is? Hoe weet ik zeker of ik aseksueel ben als ik niet begrijp wat seksueel zijn is? Ik heb het zoeken maar opgegeven. Ik voel me lekker bij het labeltje aseksueel, dus gebruik ik dat. (maar heel af en toe steken de vragen hun kop weer op en begin ik weer te twijfelen.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Tsja, zou het niet makkelijker zijn als iedereen elkaar gewoon accepteerd en eerst andermans gebruiksaanwijzing probeert te ontcijferen? Helaas is men lui naar anderen en vaak overactief als het op zichzelf aankomt! Maar goed, ik weet zeker dat je eruit komt! En zo niet, dat je dat accepteerd van jezelf!