Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gloei

Gestart door Jann, september 22, 2020, 12:17:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jann

Vandaag is de dag, Gloei is uit!

"In deze bundel laat Edward van de Vendel twintig jongeren tussen de zestien en de drieëntwintig jaar aan het woord. Hun ontroerende persoonlijke verhalen geven een breed beeld van de 'queer' jongeren van nu. Ze vertellen uitgebreid en openhartig over alles wat er in hun leven gloeit: liefde, woede, ambitie. Daarin zijn ze zeer verschillend: van de achttienjarige paralympische zwemkampioen tot de Syrische bootvluchteling. Hoe divers ze ook zijn, ze hebben één ding gemeen: hun geaardheid of hun gender wijkt af van die van de meerderheid. Hun verhalen ontroeren en laten je niet zelden met ingehouden adem verder en verder lezen.
Ieder interview wordt voorafgegaan door een gedicht dat Van de Vendel maakte naar aanleiding van het gesprek, en een getekend portret door Floor de Goede."

Het verhaal van "Jannina" is van mij  :D
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Edewecht

Gefeliciteerd Jann! Ik heb het meteen besteld :cheerleader: morgen heb ik het in huis. Ben je tevreden over je eigen verhaal?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Gefeliciteerd met de publicatie. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jann

Citaat van: Edewecht op september 22, 2020, 06:51:47 PM
Gefeliciteerd Jann! Ik heb het meteen besteld :cheerleader: morgen heb ik het in huis. Ben je tevreden over je eigen verhaal?

Dankjewel!

Ik vind het nog steeds een beetje een gek idee haha, en het verhaal is inmiddels een jaar oud, maar ik ben over het algemeen denk ik zeer tevreden! Ik vind de tekening die Floor de Goede er bij heeft gemaakt ook prachtig (kan hem niet delen want ik heb geen idee hoe ik foto's klein genoeg krijg voor het forum).

Laat me weten wat je ervan vind!
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

Eerlijk gezegd zegt de naam "Gloei" me helemaal niets. Wel gefeliciteerd met de publicatie Jann  :cheerleader: :visibility: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jann

Citaat van: AceVentura op september 23, 2020, 07:37:01 AM
Eerlijk gezegd zegt de naam "Gloei" me helemaal niets. Wel gefeliciteerd met de publicatie Jann  :cheerleader: :visibility: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt! :)

Ik had origineel onder dit topic gepost:

Citaat van: Jann op juni 27, 2019, 11:09:32 AM
Ik post dit maar even hier zodat meer mensen het weten en ik niet terug kan krabbelen  :schater: (anxiety is a bitch), maar ik word dus eind juli hoogst waarschijnlijk geïnterviewd voor een boek over queer jongeren waarin ik over mijn aseksualiteit zal praten :)  :cheerleader:
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Edewecht

Citaat van: Edewecht op september 22, 2020, 06:51:47 PM
Gefeliciteerd Jann! Ik heb het meteen besteld :cheerleader: morgen heb ik het in huis.

(Dat is vandaag dus.) Jemigdepemig wat een dik boek! 495 bladzijden! Het paste niet door de brievenbus, dus werd het bij de buren afgegeven. Wat niet erg is, want ze weten wel hoe mijn vorkje aan mijn steeltje zit.

Citaat van: AceVentura op september 23, 2020, 07:37:01 AM
Eerlijk gezegd zegt de naam "Gloei" me helemaal niets.

Volgens de binnenflap gaat het over dat wat er gloeit in degenen die hun verhaal vertellen, maar ook in 'jou', de lezer. Mooi toch? :ontroerd:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Citaat van: Edewecht op september 23, 2020, 07:14:25 PM
Jemigdepemig wat een dik boek! 495 bladzijden!

PS, ik bedoelde dit positief. 495 bladzijden vol bijzondere verhalen van jongeren van allerlei (regenboog-)kleur. Het is -- letterlijk en figuurlijk -- een kleurrijk boek, en heel toegankelijk geschreven. Ik ben er meteen in begonnen. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Edewecht op september 23, 2020, 07:14:25 PM
Citaat van: AceVentura op september 23, 2020, 07:37:01 AM
Eerlijk gezegd zegt de naam "Gloei" me helemaal niets.

Volgens de binnenflap gaat het over dat wat er gloeit in degenen die hun verhaal vertellen, maar ook in 'jou', de lezer. Mooi toch? :ontroerd:
Zo snap ik hem, inderdaad mooi gekozen.

Veel leesplezier!
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Ik had het boek op mn nachtkastje gelegd, met de bedoeling om elke avond voor het slapengaan één interview te lezen. Maar na twee interviews gelezen te hebben, ben ik dat anders aan gaan pakken, want de interviews raakten me nogal. Niet iets om daarna rustig in te slapen. :-\

Begrijp me goed, ik bedoel dit als compliment! Het is bepaald geen gezellig oppervlakkig boek over alleen maar vrolijke regenboogmensen. Heel wat strijd, geworstel en gezoek. Maar ook veel hoop, optimisme, levenslust. En veel zelfbewustzijn. Dat is mooi om te zien.

Jouw verhaal, Jann/Jannina, heb ik met plezier gelezen. Zo te zien ben je de meeste worsteling en twijfel wel ontgroeid, en je houdt gewoon veel open voor de toekomst. En je geeft jezelf ook de ruimte om sommige dingen (nog) niet te weten.
En ik vind dat je een goed beeld geeft aan de lezer wat aseksualiteit inhoudt en wat niet. En hoe de aseksuele community zich verhoudt tot de LHBTQIAP+ , en andersom.
Petje af, voor jou  :handschudden: :visibility: - en voor de schrijver.  :duim-omhoog:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Dat klinkt goed, ik ga ook maar eens kijken waar ik hem kan vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jann

Citaat van: Edewecht op september 27, 2020, 06:07:18 PM
Ik had het boek op mn nachtkastje gelegd, met de bedoeling om elke avond voor het slapengaan één interview te lezen. Maar na twee interviews gelezen te hebben, ben ik dat anders aan gaan pakken, want de interviews raakten me nogal. Niet iets om daarna rustig in te slapen. :-\

Begrijp me goed, ik bedoel dit als compliment! Het is bepaald geen gezellig oppervlakkig boek over alleen maar vrolijke regenboogmensen. Heel wat strijd, geworstel en gezoek. Maar ook veel hoop, optimisme, levenslust. En veel zelfbewustzijn. Dat is mooi om te zien.

Jouw verhaal, Jann/Jannina, heb ik met plezier gelezen. Zo te zien ben je de meeste worsteling en twijfel wel ontgroeid, en je houdt gewoon veel open voor de toekomst. En je geeft jezelf ook de ruimte om sommige dingen (nog) niet te weten.
En ik vind dat je een goed beeld geeft aan de lezer wat aseksualiteit inhoudt en wat niet. En hoe de aseksuele community zich verhoudt tot de LHBTQIAP+ , en andersom.
Petje af, voor jou  :handschudden: :visibility: - en voor de schrijver.  :duim-omhoog:

Bedankt! Ik heb zelf nog niet verder gelezen (druk, druk, druk) maar er heb gister wel al een aantal van de mensen achter de verhalen 'ontmoet' (online), maar ik hoorde inderdaad ook wel wat heftige dingen. Dus snap dat het niet echt een boek is voor voor het slapen gaan...

Blij dat je er van genoten hebt! :)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

Ik heb sinds vandaag het boek ook in huis en ga er binnenkort aan beginnen, ik ben benieuwd!
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Jann, ik ben inmiddels iets verder in het boek en heb net jouw verhaal gelezen. Het is een mooi verhaal geworden met zeker ook herkenbare dingen ;)
Goed gedaan :duim-omhoog:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jann

Dankjewel AceVentura! Fijn om te horen :)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart