Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

laatbloeier

Gestart door Gabrielle, oktober 10, 2008, 05:42:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gabrielle

Hoi iedereen

ik vind het nogal moeilijk om mijn weg hier te vinden, maar oefening baart kunst zeker?
Dus probeer ik alvast gewoon wat over mezelf te vertellen.

Ik ben een vrouw van 45 en best tevreden met mezelf hoewel ik er blijkbaar lang over gedaan heb om uit te vinden hoe het zat met mijn geaardheid.
Zowat 4 jaar geleden kwam ik er door stom toeval achter dat ik lesbisch was. Ik had er daarvoor gewoon nooit bij stilgestaan. Ik had tot dan toe altijd een man als partner gehad. Op seksueel vlak stonden die relaties altijd op een laag pitje, maar ik lag daar niet echt wakker van, al had wel het gevoel dat ik mijn partner tekort deed. Dus toen dacht ik dat een vrouw daar misschien verandering in kon brengen. Nu, fysiek contact met een vrouw vond ik in elk geval veel leuker dan met een man, maar op seksueel gebied merkte ik niet veel verschil. Ik was er zeker niet vies van of zo, en ik vond het best leuk het mijn vriendin naar de zin te maken, zolang er maar niet van mij verwacht werd dat ik van zulke verwennerij kon genieten. Intussen is die relatie beëindigd, maar niet om die reden.
Toen ik nadien toch weer verliefd werd, besefte ik dat ik daar helemaal geen seksuele fantasieën bij had. Net alsof ik onvolwassen, eerder kinderlijke verlangens had. In diezelfde periode kwam ergens aseksualiteit ter sprake, ik had er nooit eerder over gehoord. De teneur was 'waar gaat het met de wereld naartoe nu er al maar meer mensen zijn die seks niet plezant vinden?'. Dat bezorgde mij toch wel een koude rilling, ik dacht toen 'so what, 't leven is toch meer dan seks?'. En toen ik dan toch wat ging googelen op aseksualiteit, was het plaatje snel compleet. Achteraf gezien heb ik spijt dat ik toen niet luidop gedacht heb.
Nu beschouw ik mij dus als aseksuele lesbienne, en gewoon het feit dat ik me in die categorie kan indelen, geeft me een fijn 'thuis'-gevoel. Voor de rest van de wereld ben en blijf ik gewoon 'ik'.



Jovi_Hobbes

Welkom hier Gabrielle. Allereerst een stukje welkomst- :cake: dat is traditie hier.
Fijn dat je hebt kunnen accepteren dat je asexueel bent, dat is lang niet altijd even makkelijk.
Wat je zegt over die onvolwassen, kinderlijke verlangens is wel herkenbaar voor mij. Seks en volwassenheid wordt toch wel erg vaak aan elkaar gekoppeld en als je dan die gevoelens niet hebt krijg je al gauw het gevoel dus kinderlijk te zijn op dat gebied.

En om je vraag "het leven is toch meer dan seks?" te beantwoorden: ja, dat vind ik ook en dat zullen meeredere mensen hier vinden. Wat dat betreft is het soms erg moeilijk om je in de belevingswereld te verplaatsen van iemand die niet aseksueel is.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Welkom Gabriëlle.  :cake:
Fijn om je verhaal te lezen.
En morgen is het "coming-out-day" dus mag je het morgen tegen iedereen vertellen. :klap:

Jovi_Hobbes

Is het morgen "coming-out day"?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Ja, het was op de tv.... ::)

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

De Wereld draait door. Die huppeldepup Marie had het er over. En ook, dat ie asex is.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien


Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Hij heeft de term genoemd, maar ik heb het niet zo gevolgd (ik zat namelijk híer ;D)

Sismo

Wanneer was het? Dan kijk ik op uitzending gemist.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Vanavond, uurtje of 8? En het wordt 's nachts ook altijd nog herhaald...

Sismo

Oké, dan zoek ik even! (sorry, Gabrielle, we nemen je topic over... :-[)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

We missen de flicken.  :flic: :wave: