Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mooie bezinning

Gestart door Zonnekind, juni 02, 2006, 01:52:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik vroeg God om kracht
en ik kreeg moeilijkheden om me sterk te maken.

Ik vroeg God om wijsheid
en ik kreeg problemen om op te lossen.

Ik vroeg God om voorspoed
en ik kreeg de kracht om te werken.

Ik vroeg God om moed
en ik kreeg gevaren om te overwinnen.

Ik vroeg God om liefde
en ik kreeg mensen om te helpen.

Ik vroeg God om gunsten
en ik kreeg kansen.

Ik ontving niets van wat ik vroeg.
Maar ik kreeg alles wat ik nodig had.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Zonnekind

Als iedereen aan die laatste 2 zinnen zou denken dan zouden de mensen veel positiever door het leven kunnen gaan! :)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Wauw, ik vind dit echt heel mooi gezegd. En ik ben het er ook helemaal mee eens. Veel mensen klagen alleen maar over wat ze niet hebben, maar vergeten te zien wat ze wel hebben. Een motto waar ik me aan vast houd is: je kunt alles wat je maar wilt, zolang je het maar echt wilt en bereid bent om er voor te doen wat nodig is. Ik kan niet zo goed tegen mensen die de mentaliteit hebben dat ze alles maar in hun schoot geworpen moeten krijgen en als dat niet gebeurt zielig gaan lopen doen.

Niets is gratis en juist de overwinningen waar je het hardst voor hebt gevochten zijn het meeste waard.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Een mooie tekst, Zonnekind!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Super mooi!!!!

Maar voor mij heb je dan juist alles gekregen waar je om vroeg. Op deze manier geniet je nog meer van de dingen die je verkregen hebt en ben je er nog trotser op!
(Heb je het zelf geschreven? Ik vind het echt helemaal geweldig!)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

Deze bezinning werd ook voorgelezen op een bruiloft waar ik 2 weken geleden was, het sprak me toen al aan. Echt een geweldige tekst!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Zonnekind

Ik had hem gehoord aan het begin van een vergadering en heb hem dan thuis meteen opgezocht op internet. Ik heb hem dus niet zelf geschreven :)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

littlefanny

Gaaf! Een vergadering op zo'n manier beginnen! dat soort dingen zouden meer moeten gebeuren. Dat is volgens mij heel goed voor de algemene ehm... dinges, Moraal, o.i.d.
Het schijnt dat ze in het buitenland top-voetballers iedere week verplicht naar kinderziekenhuizen e.d. sturen. Geweldig is dat, een beetje socialiteit en besef van de wereld en jezelf kweken!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Zonnekind

In veel Katholieke bedrijven en scholen begint een vergadering met een bezinningstekst. Ik vond het ook wel leuk.

Dat van die top-voetballers vind ik schitterend! Die mensen klagen vaak dat ze te weinig verdienen (nee we gaan hier geen getallen noemen van wat ze opstrijken want dan word ik weer depressief :78:) terwijl ze er niet veel voor moeten doen. Ze denken vaak ook dat zij veel beter zijn dan de rest van de wereld. Ik vind het dus echt een kei goe idee. Stellen we dit hier in België en Nederland ook eens voor aan een of andere hoge piet? :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Zo'n bezinningstekst is echt een goed idee. En voor de niet gelovigen is deze tekst nog steeds erg mooi als je het woordje God weglaat. Dan is er natuurlijk de vraag aan wie je iets vroeg.  :D Ik geloof zelf wel in een God oid, maar als ik in een tekst als deze het woord God lees, denk ik toch altijd aan een christelijke God, en daar geloof ik dan weer niet in. Dus ik zou de tekst dan gebruiken zonder dat woord.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Je kunt inderdaad ipv God invullen wie of wat je maar wilt en de boodschap blijft nog steeds even mooi en goed.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Vaak staat in dit soort teksten "hem/hij" i.p.v. God. De gelovigen verstaan daar meteen God onder en wie niet gelooft kan inderdaad van alles invullen.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Dan ben ik voor "zij" en "haar".
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

dat klinkt feministisch! What about het? (dat kan op alle mogelijke manieren ingevuld worden, zelfs als God)
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Zonnekind

Ik zou het of haar of hij of god of wat dan ook gewoon weglaten. Je kan toch evengoed zeggen: ik vroeg om... en ik kreeg....
Niemand gaat zich afvragen aan wie je het vroeg en iedereen kan zelf in gedachten nemen wie hij of zij wil :)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.