Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Altijd al een gentleman geweest dus even voorstellen

Gestart door rooster, december 12, 2010, 10:30:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rooster

Hoi,

Mijn vrouw heeft me laten kennismaken met deze site.  We hebben nu 10 jaar een relatie en zijn 4 jaar getrouwd.  Twee lieve kindjes maken ons gezinnetje compleet. Onze relatie omschrijf ik als sterk, gebaseerd op vertrouwen, wederzijds respect en veel liefde.  Liefde zonder seks weliswaar.  Mijn vrouw geeft al enkele jaren aan geen plezier te beleven aan seksualiteit.  Misschien eigenaardig maar ik voel dit anders aan.  Ik ervaar dat als een natuurlijkheid, maar ook niet als datgene wat man en vrouw bindt in een huwelijk.  We praten vaak en in mijn beleving hebben we al wat compromissen besproken maar ook dat werkt niet vind ik.  Soms heb ik het gevoel dat ik dit alleen als probleem ervaar ook al weet ik dat mijn vrouwtje zich ook niet goed voelt in deze situatie.

Wat ik vooral mis zijn de knuffels, aanrakingen, een kus gewoon iets liefs.  Ik durf de laatste tijd niets meer te ondernemen omdat ik bang ben een zoveelste afwijzing te krijgen, omdat ik bij haar geen druk wil leggen en omdat ik haar niet wil forceren.  Ik kan me langs de andere kant wel inbeelden dat een kus of een streling vaak kan leiden tot iets seksueels.  En dit is vermoedelijk dan ook waar mijn vrouw geen zin in heeft.   Ik vind dit echt wel moeillijk omdat ik deze kleine intimiteiten wel iets wezenlijks vind in een relatie.  Wat onderscheidt het anders met een vriendschappelijke relatie?

ik ben blij dat mijn vrouwtje mij heeft laten kennismaken met dit forum en ga eens aan het lezen nu.

Groeten
;)



pinky

Hoi hoi! Allereerst welkom!  :cake:

Een veelgehoord compromis is dat je wel een knuffel mag geven, maar nooit naar seks toe mag werken. Wel een kus mag geven, maar ook dan geen seks te verwachten. En als ze het af en toe wel kan, dan enkel op haar aanwijzen. Dan heb je die intimiteit wel, weet zij dat er niets op zal volgen en zijn jullie misschien beiden meer tevreden. Misschien mist zij deze vormen van intimiteit ook wel? Nou, hoop dat deze tip je helpt en lees/ vraag gerust verder. Er zijn altijd mensen die een antwoord willen geven!

Fricai

Welkom rooster! :wave:

Compromissen zijn mogelijk, maar niet gemakkelijk! Op dit forum kun je w.d.b. wel e.e.a. aan ideeën opdoen!

Ienepien

Hoihoi, welkom hier. :cake:

Fijn dat je je in komt lezen op de situatie.
Verschil in libido is vaak het beste te bevatten als je begrijpt wat de ander bezighoudt/of juist niet, natuurlijk. ;D

Ereinion

Welkom Rooster,

Wat goed dat je hier ook komt lezen!
Wat ik in mijn relatie heb gemerkt is dat erover praten het belangrijkste is. Dus misschien moet je zeggen: ik wil je een knuffel geven, maar ik beloof je dat dat het enige zal zijn. Zij moet ook kunnen zeggen: Maar meer wil ik niet.
In het begin zal het nog wel lastig zijn, maar langzaam zal het vertrouwen dat een aanraking niet perse iets seksueels is terugkomen. Zo werkte het bij mij tenminste. Misschien heb je er iets aan.

:cake:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Welkom! Een goede zaak dat je er voor open staat om hier op de site te komen lezen.

rooster

hoi,

Wat fijn om al zo snel reply's te mogen ontvangen.

Alleen het bespreken wat ik op de forum heb neergeschreven heeft al wat in beweging gebracht.  We praten nu meer op hetzelfde niveau ipv langs elkaar door.  Ik voel dat ik me nu meer kan inleven in onze situatie maar kan en durf ook maar mijn gevoelens blootleggen.  Knuffels zijn er al geweest en dan nog wel spontaan, te gek toch?

Dank je!

Ienepien

Geweldig! Zo snel hadden we geen resultaat verwacht. :cheerleader:
Maar hou de vinger aan de pols. :)

Dutchamoeba

Welkom, rooster! Ik hoop dat je veel aan deze site zult hebben.

pinky

Oh wat goed! Fijn om te horen dat het al zoveel beter gaat!

Jovi_Hobbes

Welkom Rooster  :cake:
Wat fijn dat dit forum al zo snel wat resultaat heeft opgeleverd. Een van de belangrijkste dingen die ik op dit forum heb geleerd is dat communicatie heel belangrijk is in dit soort situaties. Vaak denk je dat de ander wel weet wat je denkt of voelt, maar soms moet het gewoon duidelijk worden uitgesproken. Als jij alleen maar een knuffel wilt maar je vrouw denkt dat het direct tot meer leidt, loopt het fout. Als zij weet dat dat niet zo hoeft te zijn lukt het hopelijk weer om in ieder geval de kleine intimiteiten terug te krijgen in de relatie.

Lees rustig verder en ik vind het erg goed dat je hier bent komen kijken. Dit is tenslotte een probleem dat jullie alleen samen kunnen oplossen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

phoebe

Leuk dat het zo snel al wat resultaat heeft. Je zegt het goed: communicatie is belangrijk. Zij moet zich veilig voelen om misschien ook meer te durven, daar moeten jullie goed over praten. En ook dat het niet alleen om haar draait maar ook om jou.