Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuw Hier

Gestart door essierulez, oktober 04, 2012, 11:17:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

essierulez

Hallo, ik ben Essie en ik ben nieuw op deze site.

Ik  heb me nog nooit fysiek aangetrokken gevoeld tot een persoon. Daar heb ik zelf op zich geen moeite mee.
Maar ik ben student, en er word regelmatig over sex gepraat. Als ik dan aan mensen vertel dat ik nog nooit sex
heb gehad met iemand, en dat ik daar geen behoeft aan heb(of in ieder geval nu niet), dan vinden de meeste
dat raar.
Vanavond zag ik een tv-programma waarin het ging over aseksualiteit. Het verhaal kwam me bekend voor en
daarom ben ik gaan googelen, om meer info te vinden. Hoe meer ik te weten kwam, hoe meer ik herkende in
de verhalen. Het is prettig om te weten dat er meer mensen zijn die zich niet op die manier aangetrokken voelen
naar anderen.
Daarom heb ik nu ook hier een account aangemaakt, om er meer over te weten te komen, en uiteindelijk te
kijken of dit iets is waarmee ik mezelf kan identificeren.

Lizzie7

Hoi Essie! Welkom bij AVEN! Misschien heb je al ontdekt dat we hier nogal houden van  :cake:, dus neem gerust een stukje!
Hopelijk geraak je er snel aan uit of je jezelf als aseksueel kan klasseren of niet!
Vraagje: herinner je je nog welk tv-programma?
Vraagje 2: is Essie een vrouwennaam of een mannennaam?

essierulez

1. Het was een programma op TLC. Zag dat het ook al was genoemd in een ander forum.

2. Essie is een afkorting/bijnaam van Esther, dus een meisjesnaam ;-).

Dutchamoeba


Alice23

Ah, welkom! een mede-student :)

Mag ik vragen hoe jij aankijkt tegen het uitgaan/ het studentenleven?
Gisteren ben ik weer eens meegeweest met mijn jaargenoten, want alhoewel ik weet dat het niet echt wat voor mij is, probeer ik af en toe toch eens mee uit te gaan om te kijken of ik het leuk vindt.
Wat mij echter heel erg stoort, en blijft storen, elke keer weer, is dat het uitgaan alleen maar lijkt t draaien om seks, en bier drinken, zodat seks wat makkelijker tot stand kan worden gebracht.
Ik voel me er zo niet in thuis, ik voel me er zo.. buitengesloten..

Herken jij dat ook? Of is dat echt iets wat gewoon alleen maar in mijn hoofd zit?
Ga jij graag uit?
En hoe ga jij om met alle gesprekken en grapjes en behoeftes aan seks onder de studenten, zonder dat je er gelijk niet meer bij hoort?
Begrijpen jouw mede-studenten je?

Okee, sorry voor de vele vragen ;)
Als je goed om je heen kijkt dan zie je dat alles gekleurd is

Dutchamoeba

OK, ik ben Essie niet, maar kan wel wat vragen beantwoorden:

Ik voelde me zelf ook niet zo thuis qua uitgaan. Het draait inderdaad grotendeels om daten/seks. Ik ging dus ook niet veel uit.

Zelf vond ik het naast het uitgaan wel altijd gezellig met mijn medestudenten. Ik hield (en hou) nog steeds erg van seksueel getinte humor. Dat maakte het voor mij al wat makkelijker, en daardoor voelde ik me ook niet zo buitengesloten. Verder hielp het erg dat ik vriendinnen (medestudenten)had die weliswaar seksueel waren, maar die niet alleen maar met seks bezig waren.
Inmiddels weten een aantal van mijn vriendinnen (voormalige medestudenten) van mijn geaardheid. De meesten begrijpen het niet, maar accepteren het wel. (Anders zouden het ook geen vriendinnen meer van me zijn.)

essierulez

Mijn uitgaan bestaat voornamelijk om borrelen met vrienden/met de vereniging.
Hierbij gaat het vooral om gezelligheid en niet om daten. Naar disco's/feesten gaan doe ik niet zoveel,
maar dat is ook omdat ik het niet zo leuk vind. Soms ga ik wel mee, maar dan ook voor de gezelligheid
en om te dansen, niet om andere mensen te ontmoeten.
Daarnaast is een deel van mijn vriendengroep homoseksueel of in een relatie, dus die zijn ook niet op
zoek om iemand te ontmoeten. Dus ik heb er niet zoveel last van dat het alleen om seks draait.

Grappen over seks lach ik gewoon bij mee, meestal kan ik er wel om lachen. De gesprekken gaan idd
daar vaak over, maar dan luister ik vooral. Er zijn binnen mijn vriendengroep ook verschillende mensen
die geen ervaring hebben ermee, dus ik ben niet de enige die daar niet echt over praat.
Wat ook wel scheelt is dat ik lid ben van een studentenvereniging die niet alleen draait om feesten en
bier drinken(en dronken worden). Hierdoor kan je op activiteiten vaak ook (inhoudelijke) gesprekken
voeren.

jojo2003

Hoi Essie,
Welkom. :wave:
Goed om te horen dat je in je vriendegroep je draai hebt gevonden.
Ik moet zeggen dat ik als niet aseksueel ook behoorlijk moe wordt van mensen die kennelijk alleen maar op sex uit zijn. Ik kan een goede grap op zijn tijd erg waarderen en ben zeker niet preuts ingesteld, maar heb een collega die alleen maar in die richting denkt en praat... Bijzonder vervelend.
Gelukkig zijn er ook genoeg andere mensen waar je prettig mee op stap kunt.

Fricai

Hey. Welkom Esther. Hier nog een student. :wave:

Ik ben ook wel bekend met die 'ik-ga-vanavond-iemand-random-zoeken' spirit. Komt nogal achterlijk op me over altijd. :P Maar heb er weinig last van, volgens mij zoek ik vrienden er op uit dat ze niet zo zijn, word er echt zelden mee geconfronteerd. :P
Met alcohol en seksuele humor kan ik wel overweg. Mijn grootste probleem aan het 'uitgaan' is muziek, ik haat(!) de tegenwoordig zo overdreven populaire house, dubstep, etc... xD
Anyhow, ben tegenwoordig meer bezig met uni/sport/bijbaan. Dat kost we genoeg tijd en energie meestal. Als ik een keer een avond vrij heb ben ik blij met de de rust. Ja, ik klink belachelijk oud voor een 23-jarige. xD Vond meer rustige avonden/plaatsen met een actual gesprek meestal wel nice.

Ik stoor me trouwens wel aan de enorme focus op seks in gesprekken, en hoe het altijd maar wordt gepresenteerd als 'het belangrijkste' in je relatie. Ik denk dat het in de huidige maatschappij een beetje overdreven status heeft, mensen doen er helemaal gestoord over. :P




Jovi_Hobbes

Welkom Essie  :cake:
Wat goed dat het programma van TLC al direct iemand naar ons forum heeft geleid  :klap:  
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

FlowerPower

Welkom Essie  :cake:

Wat uitgaan betreft, ik denk dat ik in mijn hele leven mss 3x naar een fuif geweest ben. Ben nog nooit in een discotheek geweest. Dat spreekt mij echt niet aan en begrijp niet wat anderen daar leuk aan vinden. Zelf ben ik ook nog maar 23 maar op veel vlakken lijkt het alsof ik mijn puberteit heb overgeslagen. Ik heb nooit echt veel interesse gehad in relaties, laat staan seks! Weet niet of dat de reden was waarom ik niet graag uitging. Het zei me nooit iets en vond het ook niet leuk als ik dan toch eens ging. Er waren dan ook altijd veel meisjes van mijn leeftijd die daar (in mijn ogen) halfnaakt rondliepen en dan voelde ik mij raar omdat ik gewoon een trui of tshirt droeg en een jeans...

essierulez

Citaat van: Fricai op oktober 05, 2012, 08:37:42 PM
Als ik een keer een avond vrij heb ben ik blij met de de rust. Ja, ik klink belachelijk oud voor een 23-jarige. xD Vond meer rustige avonden/plaatsen met een actual gesprek meestal wel nice.

Zelf vind ik het ook prettig om regelmatig een avond rust te hebben. Dus zo oud klink je niet, ik ben 20 ;-).

Bedankt voor iedereen voor de hartelijke welkom. Ik heb inmiddels wat meer rond gekeken op het forum, en veel verhalen/visies van anderen roepen een vorm van herkenning op. Zeer intressant om te zien.
Ik las op meerdere plekken dat ongeveer 1% van de mensen aseksueel is, waardoor ik het wel apart vind dat het niet bekender is. Ik begin me ook steeds meer af te vragen of er soms meer mensen zijn in mijn kennissenkring die onder deze beschrijving passen.
Hoe zit dat bij jullie, kennen jullie andere mensen die zich aseksueel voelen, uit je kennissenkring?

Jovi_Hobbes

Nee, die ben ik nog niet tegengekomen, maar het is ook niet echt een onderwerp waar je zomaar over begint.
We hebben de laatste tijd wel weer aardig wat media-aandacht, dus langzaam maar zeker wordt het wel steeds bekender. Ik zit al sinds het begin op dit forum en heb door de jaren heen de aandacht voor aseksualiteit wel zien toenemen, dus we zijn op de goede weg.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

MarkA

Citaat van: essierulez op oktober 05, 2012, 08:58:40 PM
Hoe zit dat bij jullie, kennen jullie andere mensen die zich aseksueel voelen, uit je kennissenkring?

Ik vermoed het van een persoon maar het is inderdaad niet echt iets waar je over begint haha. Welkom trouwens :wave:
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Lizzie7

Citaat van: Alice23 op oktober 05, 2012, 02:20:34 PM
Wat mij echter heel erg stoort, en blijft storen, elke keer weer, is dat het uitgaan alleen maar lijkt t draaien om seks, en bier drinken, zodat seks wat makkelijker tot stand kan worden gebracht.
Ik voel me er zo niet in thuis, ik voel me er zo.. buitengesloten..
Herken jij dat ook? Of is dat echt iets wat gewoon alleen maar in mijn hoofd zit?
Ga jij graag uit?
En hoe ga jij om met alle gesprekken en grapjes en behoeftes aan seks onder de studenten, zonder dat je er gelijk niet meer bij hoort?

De vraag was niet aan mij gesteld, maar ik ga ze toch beantwoorden.
Ik heb nooit echt veel meegedaan met "het studentenleven" toen ik aan de unief zat, maar de reden daarvoor had niets met aseksualiteit te maken en meer met het feit dat ik absoluut niet dol ben op alcoholische zuipfestijnen wat de cantussen / fuiven en dergelijke van de studentenverenigingen meestal waren.
Uitgaan voor mij is samen met vrienden op café gaan of gaan dansen, en anders gewoon gezellig bij elkaar afspreken en iets eten of gezelschapspellen (genre Carcassonne etc) doen.
Seksueel getinte grappen en gesprekken storen mij niet, ik kan er best mee lachen en ik ben zelf ook behoorlijk bedreven in het doen van dubbelzinnige uitspraken. Voor mij persoonlijk is het niet zo dat omdat ik van seks op zich niet warm of koud word, dat ik er niet mee kan lachen. En ik vind alle woordspelingen best wel leuk.
Mijn advies is om gewoon gelijkgestemde studenten op te zoeken (niet noodzakelijk aseksueel, maar gewoon mensen die ook meer willen dan enkel maar drinken tot ze zat genoeg zijn om te kotsen of te gaan vrijen met wildvreemden). Die zijn er best wel.