Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verder alleen?

Gestart door Frieke, oktober 06, 2012, 11:07:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frieke

Hallo iedereeen!

Mezelf even voorstellen... dat vind ik steeds een moeilijk gegeven maar hier dan toch een poging...
Ik ben een vrouw van 42 en heb 2 serieuze relaties achter de rug. Toen ik 17 jaar was heb ik mijn eerste sexuele ervaring gehad. Vooral uit nieuwschierigheid eigenlijk en omdat het er nu eigenlijk gewoon bijhoorde... Sexueel opgewonding heb ik gedurende die 13 jaar niet gekend. Wel kon ik matig genieten van masturbatie. Matig zeg ik, omdat ik vooral zag als een hulp bij het in slaapvallen... Ik hoef jullie niet te zeggen dat dit gebrek aan zin in sex veel problemen heeft veroorzaakt in mijn huwelijk. Na 13 jaar zijn we dan ook uit mekaar gegaan.
En toen leerde ik een andere man kennen. En mijn geest was helemaal opgewonden van hem maar mijn lichaam niet. Omdat ik dit zelf niet kon begrijpen, niet kon vatten, ging ik er maar van uit dat dat gewoon sexuele spanning moest zijn en dus gaf ik sex... veel sex... maar nooit kon ik er echt van genieten. Ik kon wel genieten van de knuffels en van de intimiteit maar niet van sex op zich. Wat ik wel leuk vond was het gevoel ' gewild' te zijn. Ik ben met deze man 10 jaar samengeweest. En de sex die ik in het begin nog wel kon geven, kon ik hoe langer hoe moeilijker blijven geven. Hoe langer hoe meer kwam het gevoel, het bewustzijn naar boven dat ik dat eigenlijk niet leuk vond. Ik heb geen behoefte aan sex...
Nu ben ik dus vrijgezel en ik ben niet graag alleen. Ik zou graag iemand vinden om mijn leven mee te delen maar ik hoe is dat mogelijk als je absoluut geen sexdrive hebt? Ben ik dan gedoemd om de rest van mijn leven alleen te blijven? Ik vind dit zo'n angstaanjagende gedachte...
Of ik nu wel of niet behoor onder de term a-sexueel dat weet ik niet. Ik vind dat er weinig erg duidelijke info te vinden is hierover. En trouwens de term op zich is eigenlijk niet zo belangrijk he. Feit is: sex interesseert me niet.

Dit was dus mijn verhaal in het kort. Ik hoop hier op dit forum wat meer duidelijkheid te vinden en wat begrip.

Groetjes,
Frieke

FlowerPower

Welkom Frieke!  :cake:

Ik hoop ook dat je hier wat antwoorden vind op je vragen! Het is niet zo dat een aseksueel gedoemd is om alleen te blijven. Je kan altijd iemand vinden waarmee het klikt en bij wie de seksuele behoeften niet erg hoog liggen.

Fricai

Nou, hier heb je duidelijke info over wel-of-niet aseksueel; Heb je je ooit seksueel aangetrokken gevoeld tot iemand? Nee=Aseksueel, Ja=allerhande opties.
Wat kort door de bocht, maar wellicht verhelderend in de zee van informatie?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt bij "En toen leerde ik een andere man kennen. En mijn geest was helemaal opgewonden van hem maar mijn lichaam niet.", of dat nu seksuele aantrekking moet heten of niet. Maar uit de beschrijving daarna lijkt het wel weer duidelijk dat je aseksueel zou zijn.
Maar zoals je al zegt, het maakt niet zoveel uit of je wel of niet exact onder een definitie valt. Sowieso, iedereen is uniek, en daarnaast, je zit in hetzelfde schuitje als de rest hier (ook weer kort door de bocht, maar, hetzelfde schuitje als velen hier), dus van harte welkom!  :wave:

Daarnaast, wat flowerpower al zegt, aseksualiteit wil niet betekenen dat je per se niemand vindt waar je volledig bij past. best wat aseksuelen vinden een partner via aven/meetings/datingsites, anderen vinden uiteindelijk een 'seksueel' waarmee ze op dat vlak een compromis vinden waar beide gelukkig mee zijn (dit verschilt uiteraard wat per persoon). De 'markt' is kleiner voor een aseksueel, dat wel. Maar er is hoop. :)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

CJ


Dutchamoeba

Citaat van: Fricai op oktober 07, 2012, 02:28:12 AM
Nou, hier heb je duidelijke info over wel-of-niet aseksueel; Heb je je ooit seksueel aangetrokken gevoeld tot iemand? Nee=Aseksueel, Ja=allerhande opties.
Wat kort door de bocht, maar wellicht verhelderend in de zee van informatie?

Je kan het kort door de bocht noemen; ik noem het de spijker op de kop slaan...

Welkom, Frieke! :cake: :cake: :cake:

Lizzie7

Hoi Frieke, welkom!
Ik moet zeggen: ik vind de term ook onduidelijk, ik ken de definitie, maar ik vind "heb je seksuele aantrekkingskracht ervaren" een moeilijke vraag, ik ervaar zelf ook wel aantrekkingskracht maar ik kan zomaar niet zeggen of die romantisch of seksueel of anders is. Feit is dat ik best m'n leven lang zonder seks zou kunnen en het enkel doe uit liefde voor mijn man. Maar je hebt groot gelijk, de term doet er niet toe!
Neem een stukje  :cake: en geniet van het rondkijken op het forum!

SoulDragon

Hallo Frieke, welkom op het forum.
Ik denk dat ik het wel begrijp als je zegt geestelijk te zijn aangetrokken tot iemand.
We kunnen nog steeds iemand heel erg knap of mooi vinden, of aangetrokken zijn tot een persoonlijkheid.
Voordat ik hier op het forum kwam was ik langzaam ook wanhopig geworden omdat ik dacht nooit iemand te vinden om mijn leven mee te delen,
toen ik hier kwam en zag dat er toch meerdere mensen zijn die niet van sex houden heb ik weer hoop gekregen.
Er zijn zelf dating-sites speciaal voor aseksuelen! Wat een uitvinding :D
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.