Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Allo, Allo

Gestart door Sander, november 13, 2012, 09:08:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Hallo Sander, wat goed dat je jezelf hier zomaar openstelt aan een stel onbekenden, ondanks dat je het griezelig vindt. Welkom! Voor vrijwel iedereen zal het wel min of meer griezelig zijn geweest, de eerste keer hier. Maar we zijn hier nu allemaal.
Zelf ben ik ook een nieuweling, maar het zit hier wel goed.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sander


Bedankt voor het warme onthaal allemaal. En welkom Lisa en Missy natuurlijk!  :cake2:

Voor mij was het toch een openbaring dat er veel/meer mensen zijn die er zo ongeveer dezelfde belevingswereld op na houden als ik. Behalve dat ik in de relationele zin niet erg actief ben vanwege wat verlegenheid, mis ik ook hetgene wat ik bij vrienden herken als een zekere 'drive' om contact te leggen met anderen op basis van de behoefte tot sex. Ik heb lang gedacht, waarschijnlijk stiekem gehoopt, dat ik misschien gewoon de ware moest vinden maar tegenwoordig besef ik dat ik simpelweg zo ben en dat de ware juist iemand zou zijn die er vrede mee zou hebben.

En nu is het wachten op het weekend om eens goed rustig door het forum te bladeren.  :D

Fricai

Citaat van: Sander op november 15, 2012, 01:03:18 AM...tegenwoordig besef ik dat ik simpelweg zo ben en dat de ware juist iemand zou zijn die er vrede mee zou hebben.

Jeps! :)

SoulDragon

Welkom en welkom Lisa en Missy  :knuffel:
Wat geweldig zeg, allemaal nieuwe mensen op het forum :D
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Happy

Iedereen welkom! Gaaf dat het programma op TV dit heeft uitgewerkt.

rianne

Welkom Lisa en Missy, leuk dat jullie er ook zijn!!

lisa39

Dank je wel allemaal voor het welkom!!!
Eerlijk gezegd ben ik niet zo van de forums f praten over van alles en nog wat.
Ik heb al een contact gezet bij "contacthoekje". Ik zou nml heel graag een relatie willen zonder sex maar met romantiek, geborgenheid, zoenen en knuffelen.
Vele datingsites geprobeert maar geen sex is daar geen optie, na jaren is dit erg vermoeiend geworden.
Dus hopelijk vind ik hier de acceptatie, de warmte en de prins op het witte paard!!!

Dutchamoeba

Alsnog welkom! :cake: :cake: :cake: Geweldig dat het programma van BNN dus van nut is geweest!

Edewecht

Ik herken hier veel van, Sander. Met name wat je schrijft: " Voor mij was het toch een openbaring dat er veel/meer mensen zijn die er zo ongeveer dezelfde belevingswereld op na houden als ik ".
En ook begin ik te me af te vragen of het voor mij niet ook zo werkte: dat ik relaties afhield omdat seks daar (zg.) onvermijdelijk aan verbonden was.
Nu blijkt dat het anders kan, dus wie weet...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sander

Edewecht, voor mij speelde dat inderdaad een zekere rol omdat ik van te voren ervanuit zou gaan dat ik niet zou kunnen geven wat de ander zou verwachten. Tenminste, ik achtte de kans op een gelijksgezind persoon te klein. Ik kan me zo voorstellen dat wanneer beide personen al uitgaan van een seksloze relatie, het best goed kan werken.

Edewecht

Hallo Sander, ik merk dat dit me wel bezighoudt.

Ik (als man) heb in het verleden meerdere ervaringen gehad met mannen, vrijwel nooit positief. Ik had behoefte aan knuffelen, intimiteit, genieten van schoonheid;  maar de "dreiging" dat het op seks zou uitdraaien was altijd aanwezig. Vaak gooiden verwachtingen roet in het eten, de verwachting dat het "gewoon" is dat een gezellig of intiem kontakt z'n vervulling "moet" vinden in een bedscène.

Juist omdat ik dacht dat ik de enige was, heb ik een levensstijl gevonden om met dit gemis om te kunnen gaan. Dan maar geen relatie, zeg/zei ik altijd, er zijn nog zoveel andere mooie dingen in het leven. En dat is ook zo.

Dat er een relatie mogelijk was waarbij bij voorbaat seks uitgesloten is, was nooit in me opgekomen.
En nu... ik heb geen idee of ik eigenlijk wel een relatie wil. Ben zó gewend aan de vrijheid van het alleen zijn.
Aan de andere kant: het lijkt me heerlijk om geregeld te knuffelen met een ander, zonder dat ...enz. Maar dit idee is zo nieuw, dat ik er even aan moet wennen: er kan weer iets!

Misschien toch maar eens naar het Contacthoekje en een hengeltje uitzetten...

Kortom: ik herken me heel erg in jouw reaktie. (uhhh, daar was dit forum toch voor? Om elkaar een beetje te vinden...?)

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sander

#26
Citaat van: Edewecht op november 17, 2012, 05:03:54 PM
Ik (als man) heb in het verleden meerdere ervaringen gehad met mannen, vrijwel nooit positief. Ik had behoefte aan knuffelen, intimiteit, genieten van schoonheid;  maar de "dreiging" dat het op seks zou uitdraaien was altijd aanwezig. Vaak gooiden verwachtingen roet in het eten, de verwachting dat het "gewoon" is dat een gezellig of intiem kontakt z'n vervulling "moet" vinden in een bedscène.

Ik denk dat 'dreiging' een goed woord is ervoor. Ik heb inderdaad dezelfde houding en hetzelfde 'dan maar geen relatie'.

Ben je dan, net zoals ik, sinds je hier bent, opmerkelijk vrolijker en vrediger? :)

Edewecht



Citaat van: Edewecht op november 17, 2012, 05:03:54 PM
Ben je dan, net zoals ik sinds je hier bent, een opmerkelijk vrolijker en vrediger? :)

Nou reken maar!!

En ik vertel het in mijn omgeving. Een tweede coming-out.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)