Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

School moet het ook leren

Gestart door pinky, december 11, 2008, 03:12:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gabrielle

Wij krijgen op dit moment in de opleiding les over actief luisteren, feedback geven en assertiviteit. Conflicthantering lijkt mij een meer gevorderde techniek. Maar blijkbaar is er hier toch wat misgegaan met het geven van de feedback? Die zat zo te zien in een negatieve spiraal.
Eigenlijk is het wel merkwaardig, want als ik het goed heb begrepen, is hier juist een conflict ontstaan terwijl jullie opdracht was een ander conflict te hanteren.

Sismo

En idd vreemd dat de docent geen rol had, of toch wel?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

#32
Het punt was niet het verkeerd geven van feedback. Dat meisje pakte het compleet verkeerd op en had bij voorbaat al het idee dat ze kritiek zou krijgen en luisterde dus niet meer echt naar de feedback. Daarop onstons het conflict. De leraar heeft zich er wel mee bemoeit hoor, maar het was al aan het einde van de les (inderdaad conflicthantering!). Dus hij moest weg, wij hadden een andere les. Daarop heeft hij aangegeven dat we moesten stoppen, heeft het ook geprobeerd even te sussen. Dat meisje (A) en een ander meisje (B) in de klas die het grooste aandeel in de ruzie hadden hebben daarna nog een tijd met elkaar gepraat, maar geen idee hoe dat is gegaan verder.

De leraar is gegaan en heeft ook aangegeven dat hier een vervolg aankomt, omdat deze uitbarsting niet alleen over vandaag ging. Daar had hij zeker gelijk in. Dit is iets wat al veel langer speelt en nu is de bom pas gebarsten. Dat is het hele punt. We gaan waarschijnlijk vrijdag voor de vakantie eens met de hele klas afspreken om te kijken wat er gedaan kan worden. Dus het wordt er niet bij gelaten. Meisje A, waar het allemaal om ging heeft nu het idee dat zij de pineut is en dat zij ze ook tegen de leerkracht. Deze man is denk ik ook niet zo blij met haar, omdat hij dat helemaal niet bedoelde en ook heeft uitgelegd, dus ook de leerkracht liep volgens mij behoorlijk aangeslagen weg. Niet zo gek als ook hij beschuldigt wordt van dingen die niet helemaal kloppen en dan ook nog het conflict in de klas moet hanteren en daarbij onpartijdig moet zijn. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan en ik denk ook dat hij dit met zijn 30 jaar ervaring erg lastig vind.

Snappen jullie het nog? Alles bij elkaar een verre van ideale situatie!

Ienepien

Aaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrggggggggggggg!!!!!!!!!!!! :(

Sismo

Lekker complex....ik hoop dat het voor de vakantie idd uitgepraat wordt, anders gaat iedereen niet echt ontspannen onder de kerstboom zitten.... :-\
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Dat hoop ik ook, want nu zit het me best wel dwars!  :banghead:

Blij dat ik het hier even kwijt kon. Tanx for listening!  :knuffel:

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.