Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aanrakingen

Gestart door myra, oktober 24, 2005, 08:10:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

het lijkt me uiteraard logisch dat niemand van ons echt seksuele relaties met anderen nastreeft, maar hoe zit het met aanrkingen?

Kunnen jullie genieten van een knuffel, van hand in hand te lopen, van een niet-erotische massage?

Voor de mensen die een relatie hebben, uiten jullie je liefde ook lichamelijk zonder hiervoor seksuele handelingen nodig te  hebben?

TBW

Ik heb al verscheidene vriendinnen gehad... En heb ab-so-luut niets tegen aanrakingen, strelingen, zoenen etcetera...

Ik ben de mildner van de aseksualiteit. Maar waarschijnlijk ligt het voor velen anders...

Hoe denk je er zelf over, Myra?

Ereinion

Knuffelen en alles vind ik erg fijn. En als ik in de stemming ben sex ook wel.
Knuffelen is voor mij de manier om mijn liefde te laten zien.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Citaat van: ereinion op oktober 24, 2005, 09:15:01 PM
Knuffelen is voor mij de manier om mijn liefde te laten zien.

Mijn instemming daarmee is zo vast als een rotsblok! Niets boven knuffelen!  ::)

*grijpt teddybeer bij gebrek aan beter*

Dorie, ik heb geen teddyberen...  :-[

myra

ik hou ook wel van knuffelen, in elkaars armen liggen, elkaar over de rug wrijven. Ik loop ook heel graag hand in hand, dat vind ik echt een geweldige vorm van lichamelijk contact.

Ik hou echter niet zo van lichamelijk contact met vreemden. In een overvolle bus heb ik er echt moeite mee als anderen tegen me aanstaan.

Dus ja, ik hou wel van aanrakingen door mijn vriend of door vriendinnen, maar in t algemeen ben ik geen 'fysiek' type :)

TBW

Weerom kan ik me daar perfect in vinden... Ik voel me altijd zo plakkerig als ik van een overvolle bus stap; het liefst van al duik ik meteen het stortbad in.  :(

En ik haat mensen die hun genegenheid voor u uitdrukken door steeds dichter te komen zitten. Ik zou eens moeten zeggen 'Kent U deodorant al?' (zonder reden) maar durf niet  :-\

ChibiFirli

Bij mij hangt het er sterk vanaf van wie, hoe en waarom. En de geur ;D, ik prefereer mensen die lekker ruiken :D.

Op zich denk ik niet dat ik me echt stoor aan aanrakingen of ze tof vind, ik heb het meer begrepen op hoe het gevoelsmatig aanvoelt. En gevoelens zijn lekker moeilijk uit te leggen :P. Ik hou van aanrakingen die een uiting zijn van steun of vriendschap ^^, maar niet van diegene die invasief aanvoelen of die "bedelend" (zoals wanneer mensen iets van me gedaan willen hebben :P).

En niet te vergeten, mij langdurig knuffelen als ik in een hyperactieve bui ben... is compleet onmogelijk ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tempesta

Ik heb van een vriendin geleerd om te omhelzen, hahaha. Ik heb het in het algemeen niet zo op lange aanrakingen. Ik houd van korte aanrakingen, of het nu vrienden, onbekenden of geliefden zijn. Mag best veel zijn, als ik daarvoor in de stemming ben. Maar iha moet je bij mij niet erg lichamelijk te worden, dan ben ik al snel weg.

Zoenen is sowieso uit den boze, en seks is daar zeg maar de overtreffende trap van!

Jovi_Hobbes

Ik ben zeker een fan van knuffelen, maar vind het erg vervelend als mensen (zeker onbekenden) me zomaar gaan aanraken. Ik heb echt een grote hekel aan "de drie kusjes". Misschien is dit iets typisch Nederlands en is het in Vlaanderen niet zo, maar als er hier iemand op visite komt of als je tegen iemand zegt dat je jarig bent ofzo, begint iedereen je meet enthousiast te zoenen >:(
Van mijn ouders of mijn oma ofzo vind ik dat niet erg, maar zelfs bij mijn broer doe ik dat niet en ik kan best goed met hem opschieten.

Afschaffen dus die traditie  :flic:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

In Vlaanderen wordt er best wel formeel gegroet... Hangt ook van de streek af, maar in het Antwerpse geven we vrouwen één kus en mannen-mannen een hand, of een omhelzing. Ik omhels mijn vrienden al-tijd, en begroet hen elks afzonderlijk, en kus de dames die ik ken, anders knik ik.

In Wallonië is het pas erg  :-\, daar moeten mannen drie kussen geven aan andere mannen  :o

Ereinion

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 30, 2005, 03:15:20 PM
Ik ben zeker een fan van knuffelen, maar vind het erg vervelend als mensen (zeker onbekenden) me zomaar gaan aanraken. Ik heb echt een grote hekel aan "de drie kusjes". Misschien is dit iets typisch Nederlands en is het in Vlaanderen niet zo, maar als er hier iemand op visite komt of als je tegen iemand zegt dat je jarig bent ofzo, begint iedereen je meet enthousiast te zoenen >:(
Van mijn ouders of mijn oma ofzo vind ik dat niet erg, maar zelfs bij mijn broer doe ik dat niet en ik kan best goed met hem opschieten.

Afschaffen dus die traditie  :flic:

Daar ben ik ook voor. Op mijn werk zoenen ze iedereen een goed oud jaar, en dan na de feestdagen zoenen ze iedereen een goed nieuw jaar. En heb je vakantie dan moet je ook zoenen en als je terug komt weer.  ::)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

Whahaha ;D
Ik zit lekker goed, er zijn wel van die rare tradities hier, maar de meeste van men vrienden volgen die lekker niet ;D. In ieder geval niet in mijn buurt ;D. Begroetingen kunnen wel uitbundig en enthousiast zijn, maar niet fysiek :D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tempesta

Sommige mensen willen een zoen, of twee zoenen, anderen drie, of een hand, of een omhelzing, of een kushand, of een zwaai vanaf een meter afstand  ::).

Er is in mijn omgeving iig geen standaard. Maar ja, mijn vrienden/familie/kennisenkring bestaat dan ook uit mensen die verspreid over heel Nederland en een beetje België zitten. Het wordt er iig niet duidelijker op  :'(.

Jovi_Hobbes

We hebben een aantal jaar geleden in Nederland een actie gehad met buttons  :rollol: met "ik kus 1 keer", "ik kus 2 keer", "ik kus 3 keer" omdat het ook in Nederland per regio verschilt en niemand het dus meer snapt. Eigenlijk hadden ze toen ook een button met "ik kus niet" moeten hebben.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

Ik zou een speldje willen in zo'n actie met daarop: "Ik kus ... tegen betaling"