Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aanrakingen

Gestart door myra, oktober 24, 2005, 08:10:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Citaat van: Sismo op april 26, 2006, 11:51:06 AM
Wat me eerst tegen hield om iemand echt aan te raken, was het idee (vraag me niet waarom) dat iemand dan meer verwachtingen zou krijgen en dat wilde ik niet! Nu weet ik dat ik in dat geval mijn grens meteen aan kan geven en durf ik dus meer initiatief te nemen.

Ik vind dit heel logisch. Dit houd mij soms nog steeds tegen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Dat is voor mij ook herkenbaar. Nu ik zelf snap hoe ik in elkaar zit weet ik ook waar voor mij de grens ligt en dat maakt alles op de een of andere manier toch iets makkelijker.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Knoddepropje


Tempesta


corpus

Helemaal waar.  Het was altijd maar afwachten op wat er zou gebeuren, en dan snel verplaatsen.  Nu ik weet dat ik zelf daarin de grenzen kan vaststellen, maakt het ook duidelijker wat de verwachtingen (kunnen) zijn.

Ik vond aanraken nooit erg omdat ik er niets sexueels in zag.  Zelf ben ik alleen niet gemotiveerd om anderen aan te raken.  Ik bedoel, ik kan je masseren zonder probleem, maar aanraken, zoals ze dat "Kino" noemen, doe ik niet.  Het komt ook vreemd over wanneer ik het doe omdat het geforceerd is.
Being asexual makes me think straight!

Sismo

Hallo Corpus! Lust je een stukje welkomst -  :cake: ? Welkom in ieder geval!
Wat bedoel je met "Kino"? (misschien ben ik erg groen...)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Citaat van: Ereinion op november 16, 2005, 11:09:57 AM
Jelle, je zei al eerder een keer dat de buik een erg intiem lichaamsdeel is. Ik herken het soms wel dat als ik niet in de stemming ben en mijn vriend me daar aanraakt mijn buik heel gespannen wordt. Geen fijn gevoel. Bij jou zal het nog wel vele malen erger zijn.  :(

Ik heb dit ook maar ik denk dat dat komt omdat de persoon die je buik aanraakt dan onder je trui of T-shirt moet gaan... Dat geeft bij mij al het idee van: oh nee, hoe ver gaat die gaan? Terwijl, als ik in mijn bikini buiten zit en iemand raakt mijn buik aan, dan heb ik daar niets op tegen. Dan zie ik nog perfect waar het hand naartoe gaat ;)
Voor de rest hou ik ontzettend veel van knuffelen, zowel bij mijn vriend als bij andere vrienden en vriendinnen. Ik heb ook helemaal niets tegen een kus of drie kussen, ik vind het zelfs iets gezelligs. Maar vanaf dan wordt het vaak moeilijker. Tongzoenen lukt meestal wel maar op echt gespannen ogenblikken niet :( Al de rest is een ramp.

Welkom Corpus! Ook van mij krijg je een lekker stukje :cake:. Smakelijk :wave:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

corpus

Citaat van: Sismo op juni 09, 2006, 10:49:06 PM
Hallo Corpus! Lust je een stukje welkomst -  :cake: ? Welkom in ieder geval!
Wat bedoel je met "Kino"? (misschien ben ik erg groen...)

Allereerst een hallo aan iedereen! En de cake gaat er nog steeds goed in :)
Ik was wat laat met mijn introductie maar heb me uiteraard een groet uitgebracht bij de nieuwkomers :)

Wat betreft KINO.  Nog een beetje een tic die ik heb overgehouden door te denken dat iedereen behalve ik aan sex kon denken :)
Kino is een populaire verbastering van Kinesthetics (kan niet zo snel op het NL woord komen) = simpel gezegt: aanraken en voelen

In de dating wereld komt dit neer op elkaar aan te raken.  Nog geen sex dus, maar je aantrekking uiten.  Aanraken is heel sensueel en wordt zelfs 'onbewust' opgepikt wanneer men sexueel aangetrokken is tot diegene hier hem of haar aanraakt.  Allemaal heel subtiel en ontgaat de meeste sexuele mensen zelfs compleet.  Allemaal instinctief en geregeld door hormomen, denk ik :)
Ik probeer vel te weten te komen over sex, want ik begrijp niet waarom het anderen zo bezighoudt.  Soms denk ik zelfs zo gelukkig te zijn omdat ik weet dat ik (in de ogen van sexbewusten) mij niet laat verleiden zoals zij denken dat te kunnen.  :schater:
Het spijt me voor de lieve vrouwen die zich afgewezen voelen wanneer ik niet reageer op aanraken, maar het is niet persoonlijk!  Ik raak alleen zelf niets aan, totdat ik weet dat het gewenst is.  En als het gewenst is heb ik er al geen zin meer in.  Ik wil sex wanneer ik dat wil, en dat ik kennelijk nooit...  Er is altijd wel een rede waarom het niet kan.   Aanraken doe ikzelf niet omdat het in mijn ogen dan zou impliceren dat ik sex zou willen, en dat bedoel ik niet!  Ik wil alleen maar aanraken als ik zeker weet dat de ander daar geen sex in zien.  Dat gevoel krijg ik helaas zelden. 

KINO, I HATE IT.....maar het is zooo interessant als je je omgeving probeert te begrijpen en zelf niet elke keer in de stress hoeft te schieten voor iets waar anderen weer helemaal scheef in moeten oordelen.  Kijk, het maakt mij geen **** uit wat anderen van mijn sexualiteit vinden.  Mensen die zich openlijk sexueel moeten bewijzen, op welke wijze dan ook, bewijzen juist datgeen waar ze onzeker over zijn.

Ik zal maar stoppen want ik kan erover doorgaan tot ik erbij neerval.  Heb er lang niet over kunnen delen, dus barts nu misschien een beetje los  ;)

Being asexual makes me think straight!

Zonnekind

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Daarom heb ik met Viper (mijn vriend) afgesproken dat kussen en knuffelen mag maar dat dat niet wil zeggen dat ik seks wil. We hebben daar echt duidelijke afspraken over gemaakt. Ik wou ook nooit nog aangeraakt worden en wou hem ook niet meer zelf aanraken uit schrik dat dat allemaal zou verwijzen naar seks terwijl ik gewoon kan genieten van een goeie knuffel of een kleine streling op mijn ruggetje.

Voor de rest zou ik zeggen: laat u volledig gaan, barst maar eens lekker los, hier mag het! En wij vinden het ook leuk er nog eens ervaringen van iemand anders bij te krijgen! :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Citaat van: Zonnekind op juni 10, 2006, 10:58:06 AM
Ik heb dit ook maar ik denk dat dat komt omdat de persoon die je buik aanraakt dan onder je trui of T-shirt moet gaan... Dat geeft bij mij al het idee van: oh nee, hoe ver gaat die gaan? Terwijl, als ik in mijn bikini buiten zit en iemand raakt mijn buik aan, dan heb ik daar niets op tegen. Dan zie ik nog perfect waar het hand naartoe gaat ;)

Heel herkenbaar  :D , hoewel ik geen bikini heb. (veel te bloot, help) Volgens mij komt dat omdat je zelf al je grenzen hebt verlegt voor dat moment, door je kleding uit te doen. Dat heb ik ook onder de douche, dan mag mijn vriend me helemaal insmeren, maar buiten de douche mag hij meestal nergens aankomen.
En ik vraag me altijd af als er een hand onder mijn trui gaat, Waarom moet dat nou, wat is het verschil met gewoon boven de trui blijven? Behalve dan dat het voor mij heel veel stress en spanning meebrengt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Wat zou ik graag iemand aanraken, wetende dat er niets op volgt.

corpus

CiteerDat heb ik ook onder de douche, dan mag mijn vriend me helemaal insmeren, maar buiten de douche mag hij meestal nergens aankomen.

Het is grappig wat je zegt.  Hele specifieke momenten 'geven' aan wanneer het erl kan en wanneer niet.  Niets te maken met preutsheid of naiviteit.  Sex is gewoon zo iets als in je neus peuteren.  Ik weet dat ik het doe maar je moet niet denken dat ik het moet, of niet zonder kan.  Automatisme.  Ik denk dat sex een bepaalde noodzaak is in een relatie, maar voor mij is sex iets wat juist de relatie doet breken.

En Tempesta, je neemt mij de woorden uit mijn mond.  Ik wou dat ik het kon, maar kan het kennelijk niet van nature.  Het ergste is nog dat vrouwen snel de indruk krijgen dat ik niets om ze geef  :banghead:  Doe ik wl, maar het is niet de sex die mij aantrekt, en dat vinden ze vreemd.  Soms ben ik bang om naar mannen te kijken omdat ik dan denk dat ik hen uitlok ofso.  Ik wil niets uitlokken maar gewoon mezelf zijn, en mezelf zijn betekend dat ik erg open en naief kan ovrkomen.  Ben ik niet, maar in de ogen van sexuelen ben ik dat wel degelijk.
Being asexual makes me think straight!

Sismo

Citaat van: corpus op juni 11, 2006, 11:35:10 PM
Soms ben ik bang om naar mannen te kijken omdat ik dan denk dat ik hen uitlok ofso.  Ik wil niets uitlokken maar gewoon mezelf zijn, en mezelf zijn betekend dat ik erg open en naief kan ovrkomen.

Dat heb ik ook ja, gevolg is bij mij juist geweest dat ik dan maar niemand meer echt aankeek, want stel je voor die persoon ging dan iets denken...
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

corpus

Wanneer ik op straat loop kijk ik ook niemand aan.  Ik kijk wel graag naar mensen zolang ik maar niet direct in de ogen kijk.  Wanneer ik met iemand spreek, kijk ik die persoon recht in de ogen.  Niet een beetje maar constant.  Sommige mensen worden daar erg zenuwachtig van terwijl ik ervan uitga dat ik gewoon mijn interesse toon en aandachtig luister naar wat iemand te vertellen heeft.  Ik moet een gezicht zien om in te kunnen schatten hoe iemand reageert.  Ogen vertellen een hoop over iemand en zijn ook nog eens mooi om naar te kijken, maar vervelend wanneer men dat associeert met sex. 

Ik kijk dus liever naar kinderen en mensen waarvan ik zeker weet dat ze niet op jacht zijn.  Ik ga r met mijn naieve hoofd vanuit dat wanneer een vrouw een relatie heeft, dat ze dan ook geen gevoelens voor een ander kan hebben.  Ik kan het dus ook heel goed vinden met vrouwen die al een partner hebben.  D'r zijn dan geen verwachtingen waarvan ik denk dat ik eraan moet voldoen.
Being asexual makes me think straight!

Stev

Citaat van: corpus op juni 12, 2006, 10:55:36 AM
Wanneer ik met iemand spreek, kijk ik die persoon recht in de ogen.  Niet een beetje maar constant.  Sommige mensen worden daar erg zenuwachtig van...
Ik ga r met mijn naieve hoofd vanuit dat wanneer een vrouw een relatie heeft, dat ze dan ook geen gevoelens voor een ander kan hebben.  

Stel voor dat we elkaar ontmoeten:
1. Ik word vreselijk zenuwachtig als iemand langdurig in mijn ogen kijkt;
2. Ik heb en partner en ik vind dat ik dan geen andere mannen moet "uitdagen" (ik kan het niet eens  ;) )
Vaak heb ik het gevoel dat met name het laatste in deze samenleving redelijk bijzonder is. Getrouwd zijn is niet gelijk aan trouw zijn. Maar goed, ik ben daar behoorlijk traditioneel in en het is in mijn geval natuurlijk een "makkie" om al die mannen te negeren  ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)