Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

moeilijk contact

Gestart door eenzaam23, november 01, 2006, 08:30:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik ben daar denk ik toch niet zo goed in. Ik heb graag dat mensen hun gedacht zeggen en doe dat dus zelf ook. Ondertussen ben ik er wel (vooral opt werk :banghead:) achter gekomen dat verschillende mensen dat niet kunnen verdragen en zeker niet van iemand die pas afgestudeerd is. Als ik dan iets gezegd heb waarvan ik denk: oei, dat gaan ze weer verkeerd opvatten, dan denk ik ook: wat zou ik in hun plaats denken? En dan vind ik dat ook geen enkel probleem maar blijkbaar hebben zij ondertussen wel problemen met mij. Snap je?
Maar ik geef waarschijlijk gewoon een compleet fout voorbeeld... :-[
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik snap je wel hoor, Zonnekind. Maar dan zegt dat ook iets over die anderen. Dat zei vinden dat jij je mond moet houden, omdat je net afgestudeerd bent, is ook fout. Ze kunnen ook iets van je leren.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Erg hè hoe mensen kunnen denken dat iemand anders denkt dat jij denkt dat hij...
ALs iedereen wat eerlijker tegen elkaar zou zijn dan zouden we merken dat iedereen wel eens onzeker is, zelfs die ene persoon waarvan het lijkt dat hij of zij altijd precies weet wat ie moet doen.
Nog iets dat ik met de jaren heb geleerd is om niet meer tegen andere mensen op te kijken. Ik vond altijd wel redenen waarom ik dacht dat een ander perfect was, maar heb me gerealiseerd dat ik op die manier onbewust mezelf altijd naar beneden haalde. Je vindt iemand pas goed op een bepaald terrein als je van jezelf vindt dat je er niet goed in ben. Dit is overigens best moeilijk af te leren hoor, want ik denk nog vaak genoeg: o die is echt slim of die is goed, dat zou ik nooit kunnen etc. Maar ja, als ik alles in een keer kon veranderen heb ik de rest van mijn leven niets meer te leren  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

xander

Ik vind het ook moeilijk om contact te maken. Een allereerste contact is niet echt een probleem. Je kan mensen uithoren over wie ze zijn en wat hun interesseerd. Het is pas na enkele contacten dat ik problemen krijg. Hoe langer ik iemand ken, hoe moeilijker ik het vind om ermee te praten (met ouders of mijn vrouw praten valt moeilijk, ik luister maar zeg niets meer). Steeds het gevoel van 'oei dit heb ik al gevraagd' of 'laps daar gaan we weer, deze heb ik al zeker 10 keer gehoord'. Maar ook het gevoel dat ik niets nieuws meer te vertellen heb, ik kan enkel over mezelf praten en dat doe ik niet graag. Zoveel valt er trouwens over mij niet te vertellen, op 2 uur heb ik heel mij leven uit de doeken gedaan.

En dan valt de stilte, de interesse verdwijnt en dan heb ik de neiging om mij uit de voeten te maken, zin om onzichtbaar te worden. Vrienden stellen me ook eisen waar ik bang voor ben, dit kunnen simplele dingen zijn zoals in groep naar de kroeg trekken (met twee is er geen probleem), ik voel me er uitermate schuldig bij en ongemakkelijk omdat ik gedwongen wordt tot dingen (e.g. drinken tegen een te hoog ritme) die ik niet wil. Ik val altijd uit de toon omdat mijn leven zo verschillend is van andere mensen.

Toch mis ik het contact met mensen, vooral mensen waarmee ik een gesprek kan voeren met enige diepgang (voetbal interesseerd me niet) een gesprek met twee. Groepsgesprekken haat ik omdat het steeds dezelfde twee zijn die het woord voeren, de rest komt niet aan bod, staat er bij voor piet snot.
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

Ienepien

Ik weet hier even niets op te zeggen. Maar is het misschien verlegenheid?
In ieder geval kan je hier je verhaal kwijt, en geef ik je een  :knuffel:

Ereinion

Ik vind niet altijd dat in een grote groep de mensen die niets zeggen er voor pietsnot bijstaan. Ik ben ook meer een luisteraar (echt waar), maar ik kan daar heel erg van genieten. Sommige andere dingen die je zegt herken ik wel, maar je moet de schuld niet alleen bij jezelf zoeken. Ik ken mensen waar ik geen gesprek mee kan voeren. Helaas is het wel familie. Ik weet wat hun bezighoud, maar als ik er naar vraag krijg ik alleen ja of nee. Dat zie ik als een onvermogen van ons allebei, maar ik voel me er niet prettig bij. Helaas weet ik niet wat ik er aan kan doen.

Bij andere mensen verzin ik van te voren vragen, als ik weet dat ik ze tegen ga komen. Je hebt gelijk dat de gesprekken vooral in het begin makkelijk zijn, dan kun je de standaard vragen stellen. Maar later probeer ik altijd te herinneren wat iemand verteld heeft en daar een volgende keer op door te gaan. Nu merk ik dat ik tijdens een gesprek ook denk: dat ga ik onthouden, zodat ik de volgende keer erop terug kan komen. Dat heeft mij heel erg geholpen! Misschien heb jij er ook wat aan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Digitalann

Dag Eenzaam,

Ook ik heb het moeilijk om contacten te leggen.  Daarentegen ben ik ook nog eens meer dan de helft van de tijd thuis.  Kan ook geen auto rijden, dat nu terzijde.

Als ik mensen tegenkom klap ik helemaal dicht.  Daarnaast heb ik vaak geprobeert op chatsites mensen tegen te komen, maar op sommige sites praten ze veelal over -vindt ik persoonlijk- onnuttige zaken.  Wat ik bedoel is, je kan geen diepzinnig gesprek voeren, want dan klappen zij veelal dicht?  En waarover zij het dan hebben interesseert mij niet!

Ik zou graag mensen willen leren kennen die graag boeken lezen, naar quizen zien of quizen via internet (zou graag een aantal sites willen kennen), muziek (maar geen house of tecno) (ik hou o.a. van Borsato, Abba (dat soort popmuziek), André Rieu (klassiek)), ik kijk graag films, ... Nou ik wil wel heel graag mensen via internet leren kennen, die liever iets meer diepgaande gesprekken willen voeren en niet meteen willen uitgaan met mij.  Sorry, ik wil eerst weten welk vlees ik in de kuip heb.

Mijn e-mail, annex messenger adres is : analaerts@msn.com

Ik woon in Diest en zou graag mensen van Diest willen leren kennen en ook liefst een beetje van mijn leeftijd.  Andere mensen zijn zeer zeker welkom.   :wave:

Jovi_Hobbes

Logan! Wat leuk dat je er weer bent!  :knuffel:
Aangezien niemand anders je hier begroet neem ik aan dat je er al weer langer was, maar ik ben zelf een tijdje afwezig geweest en "ontdek" je nu pas.

O, en het zijn echt wel goeie adviezen!  :P

Ik merk zelf dat het om gesprekken gaande te houden ook belangrijk is om af en toe iets over jezelf te vertellen. Daar kan de ander dan weer op inhaken met eigen ervaring of eventueel op doorvragen. Zelf ben ik daar niet goed in. Of ik heb geen zin om iets over mezelf te vertellen of ik denk dat mensen het toch niet interessant zullen vinden. Ik ben dan ook totaal niet goed in gesprekken beginnen, veel beter in gewoon vragen beantwoorden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Digitalann, het is misschien een goed idee om je oproepje ook even in het Agora te zetten, dan heb je meer kans dat mensen het lezen en krijg je hopelijk veel leuke reacties  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?