Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

a-seksuele orientaties

Gestart door myra, januari 27, 2006, 10:07:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rush`

de metro voor mij.

ben graag lekker bezig met me uiterlijk wat zich in heel veel dingen uit (tot aan verwijfde acties aan toe soms ja), ik zie er gewoon graag goed uit ;D
En emotioneel, ja ik bind me vrij makkelijk met vrouwen wat dat betreft.
The circle is through the looking glass

pinky

Ik ben hetero/ sapio. Ik kan niet verliefd worden op iemand die duidelijk minder intelligent is dan ik of juist veel intelligenter. Dan geeft vaak vele misverstanden. Daarbij is het vaak ook lastig communiceren. Bij een minder intelligent persoon moet je alles toch anders uitleggen en bij een veel intelligenter persoon kun je vaak om opheldering vragen. Ikzelf zit ook op het HBO, maar toen ik op het MBO zat voelde ik me niet tot de jongens daar aangetrokken. Op het HBO ook niet, maar ik kan wel beter met ze praten. En elke jongen die ik ooit leuk heb gevonden had toch wel HBO niveau. Het klinkt heel fout als ik het zo zeg, maar het is bij mij wel zo.
Natuurlijk met die persoon ook wel een goed karakter hebben. Dat spreekt voor zich. Maar dat is wel logisch. Het is niet zo dat ik op elke jongen met een evengroot IQ als ik val  ;D

Jovi_Hobbes

Citaat van: Pinky op oktober 17, 2006, 11:46:10 AM
Het klinkt heel fout als ik het zo zeg, maar het is bij mij wel zo.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. De een valt nou eenmaal op iemand waarmee hij of zij super leuk kan stappen en de ander zoekt iemand waarmee hij of zij goeie gesprekken kan hebben. Voor dat laatste is het natuurlijk wel belangrijk om beide op een gelijk intelligentieniveau (en trouwens ook interesseniveau) te zitten omdat de gesprekken anders niet werken. Als de een over quantum fysica wil praten en de ander over was ophangen, dan heb je een probleem  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 17, 2006, 04:54:38 PM
Als de een over quantum fysica wil praten en de ander over was ophangen, dan heb je een probleem  :D

Welnee. Juist hier kun je zeer interessante discussies houden over de toepassing van quantumfysica in de macrowereld ;D.

Maar even serieus: iedereen zoekt toch wel iemand van ongeveer zijn/haar intelligentieniveau? Dat hoeft natuurlijk helemaal niet te betekenen dat je allebei een opleiding van hetzelfde niveau hebt gevolgd, dat hoeft niets uit te maken. Maar anders kun je niet echt comfortabel met elkaar leven, lijkt me.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Dus eigenlijk is iedereen stiekum sapio(a)seksueel?

Zonnekind

Ik denk ook wel dat je partner ongeveer hetzelfde intelligentieniveau moet hebben. Ik heb vrienden met een lager niveau (dit klinkt zo denigrerend! :-\) en ik kan daar heel goed mee praten maar ik kan daar nooit een "diep" gesprek mee voeren. Zij kunnen veel gemakkelijker met hun problemen bij mij terecht dan omgekeerd omdat ik niet genoeg voldoening ondervind van het gesprek.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Pinky op oktober 18, 2006, 04:11:41 PM
Dus eigenlijk is iedereen stiekum sapio(a)seksueel?

Nou...je hebt natuurlijk de mensen die alleen voor zeer aantrekkelijke veel jongere partners gaan of mensen die alleen op geld uit zijn...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Zoals een zeer rijke buurman van de Refter, die rijk is geworden met wurgcontracten in de horeca..Hij is rond de 60, en homo. Zijn partner is een jonge Adonis met een erg mooi lijf, maar erg weinig hersens..
Eigenlijk de klassieke situatie: de rijke oudere man zorgt voor het geld en de status, en het bloedmooie jonge stuk dat zijn partner is, zorgt voor zijn gerief en deelt in het geld en de status. Waarbij het de status van de oudere man weer verhoogt dat hij zo'n mooi jong ding ( m/v !) als partner heeft.

Het is heel grappig om te zien, vooral als je zelf helemaal niet zo in elkaar zit..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Het schijnt zo te zijn dat vrouwen over het algemeen een man zoeken met status (en geld) zodat ze weten dat hun nageslacht veilig is bij hen en mannen zoeken juist knappe vrouwen omdat die kenmerken die over het algemeen als knap worden gezien (bepaalde schedelstructuren, heupbouw etc.)  onder andere tekenen zijn van goede gesteldheid, wat natuurlijk weer betekend dat er een grotere kans is op gezond nageslacht.
Als je het zo bekijkt is het dus eigenlijk erg onnatuurlijk om iemand te zoeken die bij je past qua interesses of intelligentie...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

hmmm, uitzonderlijk! Ja wat ook leuk is. Van die oude rijke mannetjes met van die blonde niet bijster slimme vrouwtjes die dan al hun geld erven. Wat wel weer slim is van die meiden, maar toch raar. Dat zie je vaak zat! Trouwens ik val ook op mannen die ongeveer 10 jaar ouder zijn dan ik. Maar ik denk dat dat ook met hun EQ te maken heeft. Is daar ook al onderzoek naar gedaan?  ;D

petra1963

Ik weet het niet.. maar van sommige mannen is het EQ wel heel laag, of zo laag dat het niet te meten is.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Haha, nou als je IQ lager is dan 70 dan ben je toch geen mens meer? Dan heb je het nieveau van een dier. Dus als dat bij het EQ ook zo is. Dan kopt het wel. Dat zijn van die mensen dat als ze iets willen ze het nemen. Die overal een wedsrijdje wie is het sterkst van maken. H,mm... is wel wat voor te zeggen ja!  :schater:

petra1963

Hoi Pinky,
Even een kritische reactie.. sorry.. maar met een IQ van onder de 70 zijn mensen (ernstig) verstandelijk gehandicapt.. Je uitspraak raakte mij een beetje.. ;)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Echt waar? Oh sorry, dat wist ik niet!  :-[ Ik dacht dat het net zoiets was als met de chromosomen of het DNA gebeuren. Als je daar 1 te weinig van hebt dan ben je toch ook een aardappel (of zoiets). In de zin van dat dat dus onmogelijk is. Ik dacht dat dat met het IQ ook was. Dat het laagste gemeten IQ bij een mens 70 is. En dat die van dieren dus altijd onder de 70 ligt.
Sorry Peter, was dus echt niet zo bedoelt. Ik moet mijn mond ook houden als ik er geen verstand van heb  :-X  :-[