Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Recente berichten

#1
Bijeenkomsten / Re: Efteling
Laatste bericht door AceVentura - Vandaag om 07:57:05 PM
Hopelijk sluiten er nog een paar aan, maar we zijn nu ook al met een aardig groepje.

Voor wie nu halverwege dit topic binnenvalt: We zijn een uitje naar de Efteling op 1 juni aan het plannen, wil je mee? Laat het dan weten.
#2
Liefdes- en vriendschapsrelaties / Re: Wil graag datinsite voor a...
Laatste bericht door J@n - Vandaag om 05:24:54 PM
Ik ben nog niet zolang actief op dit forum dus wellicht dat mijn suggestie al eerder is genoemd maaar............   https://datezonderdat.nl/   is wellicht een goede tip.
#3
Welkom, stel je even voor / Re: Even voorstellen
Laatste bericht door Edewecht - Vandaag om 03:35:50 PM
Welkom Davinsie

Ik kan me je twijfels en je vragen rond aseksualiteit goed voorstellen. Ik herken wel een aantal gevoelens uit je opsomming:
het leuk vinden om naar knappe jongens te kijken, geen stijve van iemand krijgen (ook niet van knappe jongens), masturberen om de spanning er even uit te laten, wel (erg graag!) willen knuffelen, maar dan zonder seks.

Hoe je ook tegen seks aankijkt, of je het nu 'vies' vindt of gewoon oninteressant, het is belangrijk dat je je eigen gevoel zo veel mogelijk volgt. En niet de verwachting van een ander, of dat nou de verwachtingen van je partner zijn of van 'de buitenwereld'.

Je kunt natuurlijk naar een therapeut gaan, maar dat doe je normaal gesproken als er 'iets mis is' en er 'iets behandeld moet worden'. Je hebt dus kans dat een therapeut je wil behandelen en van jou een seksueel wezen wil maken, terwijl je dat misschien gewoon helemaal niet bent.

Er zijn ook therapeuten en/of seksuologen die het bestaan van aseksualiteit erkennen en serieus nemen. Die gaan je niet behandelen, maar gaan wel met je kijken hoe je toch een goede relatie kunt behouden met je geliefde.

Hier:
https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=5848.0
vind je een kort lijstje met seksuologen die aseksualiteit serieus nemen.

Veel sterkte met je zoektocht. Stel ook hier gerust je vragen. Domme of gekke vragen bestaan niet.
Nogmaals: welkom.  :handschudden:
#4
Welkom, stel je even voor / Re: Even voorstellen
Laatste bericht door Edewecht - Vandaag om 12:37:43 PM
Welkom hier Rob! :)
#5
Bijeenkomsten / Re: Efteling
Laatste bericht door Michelle - Vandaag om 12:13:15 PM
Citaat van: AceVentura op mei 01, 2024, 09:33:27 PMAls je die nog hebt dat maak ik daar graag gebruik van :cheerleader:

Vind je het ok als ik je in het park contant betaal?


Ik heb momenteel 6 volle spaarkaarten (dus voor 6 tickets), maar er zijn nog mensen die zegels over hebben dus ik kan altijd vragen of ik die van hen kan krijgen. Van zodra ik weet met hoeveel we echt gaan zijn, kan ik het juiste aantal tickets voorzien (best zo snel mogelijk).

Ja contant is goed voor mij. Het zal dus €37,50 zijn
#6
Vragen over aseksualiteit / Re: Aseksualiteit en non-binai...
Laatste bericht door Zlato - Gisteren om 02:45:29 PM
Hoi Gara,

Dat is een interessant onderwerp!

Ik (v) heb me zelf ook afgevraagd of ik misschien non-binair of genderfluïde was, omdat ik merkte dat ik op sommige dagen mijn borsten heel ongemakkelijk vind, en op andere weer niet. Ik heb een tijdje de pronouns they/them uitgeprobeerd maar dat vond ik eigenlijk niet fijn, dus ik hou het nu gewoon op zij/haar, wat ik prima vind. Gender, in dit geval dus non-binair, en seksualiteit, dus aseksualiteit, zijn voor mij wel echt twee verschillende dingen, maar ik merk dat ik het bijvoorbeeld niet fijn vind om mezelf heel seksueel, bijvoorbeeld heel 'revealing' of in strakke kleding te kleden, en dat ik dat bij andere mensen ook erg onsmakelijk kan vinden. Ik denk dat dit komt omdat ik redelijk sex-repulsed ben, dus wat dat betreft zou dat voor mij persoonlijk wel met mijn aseksualiteit samen kunnen hangen.

Groetjes,
Zlato
#7
Bijeenkomsten / Re: Efteling
Laatste bericht door AceVentura - mei 01, 2024, 09:33:27 PM
Als je die nog hebt dat maak ik daar graag gebruik van :cheerleader:

Vind je het ok als ik je in het park contant betaal?
#8
Bijeenkomsten / Re: Efteling
Laatste bericht door Michelle - mei 01, 2024, 08:46:15 PM
Citaat van: AceVentura op mei 01, 2024, 01:23:28 PMO, ja, die AH actie is er ook nog. Normaal gesproken doe ik daar ook aan mee, maar deze keer ging dat niet omdat het alleen via de app ging.

Is er misschien ook iemand die de reservering bij de Efteling kan maken? Op het lijstje staan nu 7 personen, dus misschien kunnen we voor de zekerheid 8 doen, dan kan er nog iemand bij :).

Ik kan die reservering wel in orde brengen dan, maar ik zou het nog niet nu doen zodat er nog mensen kunnen bijkomen.

Mag ik hieruit opmaken dat je een voordeelticket wilt?

Hopelijk leest Sharkie dit ook nog :D
#9
Bijeenkomsten / Re: Efteling
Laatste bericht door AceVentura - mei 01, 2024, 01:23:28 PM
O, ja, die AH actie is er ook nog. Normaal gesproken doe ik daar ook aan mee, maar deze keer ging dat niet omdat het alleen via de app ging.

Is er misschien ook iemand die de reservering bij de Efteling kan maken? Op het lijstje staan nu 7 personen, dus misschien kunnen we voor de zekerheid 8 doen, dan kan er nog iemand bij :).
#10
Welkom, stel je even voor / Re: Voorstellen
Laatste bericht door AceVentura - mei 01, 2024, 01:18:51 PM
Welkom op het forum Zlato,  :cake:  :cake:  :cake:

Zelf had ik ook al op vroege leeftijd door dat het bij mij anders werkte dan bij anderen, voor mij duurde het tot m'n 32e voordat ik aseksualiteit ontdekte :).

Je staat open in je zoektocht, dat is een heel mooi uitgangspunt, ik hoop dat je hier vind wat je zoekt.