Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

reclame

Gestart door wheely, september 15, 2011, 08:58:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nihilibido

Reclames met een knipoog, daarin herken ik de knipoog doorgaans wel en dat irriteert me dan ook geenszins. Maar reclames zoals die van Lätta bijvoorbeeld vind ik serieus stom.
Die gaat over boter, en dan zie je dat vrouwmens van genot op haar onderlip bijten alsof ze promiscue aan het flirten is in de kroeg ofzo. Ze smeert het nog net niet op d'r flamoes.
En vervolgens begint ze er dan ook nog bij te zuchten. Echt zo stom!
Ik denk dan bij mezelf: kut, je ziet er niet uit! Doe niet zo stom met die boter!  :gek:
Onlangs had je ook een bepaalde reclamespot over een auto, Peugeot, waarin een vrouwmens op killerstiletto's voortvarend haar aanstaande schoonouders opzij rampetampt  en -BOEM!- d'r bek vol op de bek van haar vriendje plet.
Daarna gaan ze verder in de auto met ruige seks hebben. Dat vind ik ook best een stomme reclamespot. Moeten die stomme lui dan overal neuken?
Wat heeft dat met een auto te maken?  :banghead:
-Aangenaam...!
-Who needs a poopdeck on the roof?
-Omdat jij dat nu eenmaal altijd zo doet, wil dat nog niet zeggen dat het niet volslagen belachelijk is.
-Cake them all!

Fricai

Nou ja, als zij het in die reclame doen wil uiteraard zeggen dat die auto er speciaal voor is ontworpen :gek:

Nihilibido

Vast! XD
Maar ik snap de werking van de malle psychologie erachter wel. Zo van: als je deze auto koopt, dan scoor je zeker en vast een wild wijf. En hup, al die mannen in de rij om DIE auto te kopen.
En het is de bedoeling dat het voor vrouwen precies zo werkt. Dat je als vrouw dan denkt: Yes! Ik ga deze auto kopen, dan kan ik ook zo'n leuk spelletje gaan spelen en vinden alle mannen me weer toppie.
Of zoiets. Stom  :-\
-Aangenaam...!
-Who needs a poopdeck on the roof?
-Omdat jij dat nu eenmaal altijd zo doet, wil dat nog niet zeggen dat het niet volslagen belachelijk is.
-Cake them all!

Fricai

Is het niet veel te obvious om dat te laten werken? Of zijn mensen echt zo makkelijk? ... xD

In ieder geval missen ze bij ons de plank nogal! :schater: Doe mij maar geen Lätta en Peugeot's. :P

Koffie

Ik denk dat zo'n reclame vooral zo gemaakt is dat je erbij in een bepaalde stemming komt. Niet meteen dat de kijker bij het zien onmiddellijk als een wilde op een ander wil duiken, maar het verleid worden. Dat gevoel ontstaat dan weer als je bv. zo'n auto ziet.
Of zo'n kuipje boter, of wat dan ook waar zo'n kroelgevoel aan vast wordt geplakt.

Waardoor ik eindelijk begrijp waarom ik niets met auto's heb. ;)

Humor wordt ook in reclames toegepast om mensen terug in dat positieve gevoel te krijgen als ze het produkt in de winkel zien of zo.

Ik griezel van die Latta-reclame (haast klaarkomen op een kuipje boter, zo **** als boter ;)) en waar ik momenteel helemaal van over mijn edele nekje ga is die ondergoedreclame. 'Niet storen...' en dan zie je hoe een wulpse dame in allerlei dansjes en standjes dingen doet die je normaal gesproken niet aan iedereen laat zien. Maar waar je wel ongevraagd op getrakteerd wordt als je toevallig reclames kijkt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Nihilibido

Och, hoort een beetje bij lingerie misschien. Ja, die reclame is ook best stom, haha! Nou ja, van mijn part; alleen heb ik nix met lingerie en zal ik ook niet snel op het idee komen daarom naar de Hunkemöller te rennen.
Net als die reclame van Durex over glijmiddel. Boeit me niet. Ik vind alleen wel die man vreselijk eng. Brrr...
Mensen zijn makkelijk manipuleerbaar; ze hebben maar 1 associatie nodig om helemaal over te koken van begeerte om dat product te gaan halen.

CiteerIk denk dat zo'n reclame vooral zo gemaakt is dat je erbij in een bepaalde stemming komt. Niet meteen dat de kijker bij het zien onmiddellijk als een wilde op een ander wil duiken, maar het verleid worden. Dat gevoel ontstaat dan weer als je bv. zo'n auto ziet.
Of zo'n kuipje boter, of wat dan ook waar zo'n kroelgevoel aan vast wordt geplakt.
Ja, dat bedoel ik. Psychologie
Ik maak me er zelf ook schuldig aan (aan "verleid"worden); dan zie ik bijv. in een postorder het ideale outfitje, en dan fantaseer ik al hoe goed mij dat zal staan straks, op dat zomerterrasje... Alleen heb ik daar dan geen seks associaties bij.
Eerder associaties van een goeie kop koffie met een goeie plak cake.

CiteerNou ja, als zij het in die reclame doen wil uiteraard zeggen dat die auto er speciaal voor is ontworpen  :gek:
:rollol:  ja idd... get laid, have sex, want de auto is er comfi genoeg voor. Zoiets.
O, toevallig was mijn eerste wagentje wel een Peugeot. Maar die was al 8 jaar oud toen ik hem kocht. Ik wil echter niet weten wat er in de voorafgegane jaren allemaal in heeft plaatsgevonden.  ;D
-Aangenaam...!
-Who needs a poopdeck on the roof?
-Omdat jij dat nu eenmaal altijd zo doet, wil dat nog niet zeggen dat het niet volslagen belachelijk is.
-Cake them all!