Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Frustraties over de maatschappij

Gestart door Fricai, juni 24, 2012, 08:26:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op september 17, 2012, 01:29:44 PM
Zodra je iemand wel kent denk ik dat het een samenloop van veel dingen is waardoor je soms best met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt weten dat iemand homo is zonder dat die persoon dat letterlijk hoeft te zeggen.

Nou weet ik nog steeds niet waarop jij dergelijke vermoedens in de praktijk hebt gebaseerd. Wellicht vind ik het wel normaal/logisch? :P
Voorbeeldje van die ene jongen, daarvan 'denkt' men het voornamelijk vanwege kleding. Dat vind ik dus achterlijk.

CiteerYep, dat is ook zeker irritant. Mensen vinden het bijvoorbeeld maar raar dat ik als vrouw geen make-up draag.

Herkenbaar. ;D Mensen vinden het ook raar wanneer ik wél make-up op heb. :schater:

fee23

Het gaat nog verder dan dat mensen denken dat mannen en vrouwen geen vrienden kunnen zijn zonder dat er meer van komt! In de middelbare school had ik een vriendin met wie ik heel goed overeen kwam. We liepen in de stad meestal arm in arm of hand in hand, we voelden ons goed samen. Zij ging daar niet eens naar school dus ze kenden haar niet eens. En er zijn NU nog mensen van toen die denken dat ik lesbisch ben, en ik ben nu toch al zes jaar geleden afgestudeerd daar. De roddels die de ronde deden, het was gewoonweg grappig! En daar heb je dat dan weer van mannelijke en vrouwelijke eigenschappen. Ik draag mijn haar kort, zo vind ik het het mooist. Toen ook, dus moest ik wel voor de vrouwen zijn he! ???

En wat me ook héél erg irriteert, dat heeft daar ff niks mee te maken maar kom :ange: Mijn man en ik zijn jonge ouders, we waren beiden 22 als ons dochter is geboren. Ik ben echt geschrokken van hoeveel mensen ervan uitgaan dat ze een ongelukje was >:( Terwijl ik nog nooit iets liever heb gewild dan toen! En je kan wel zeggen dat iedereen mag denken wat die wil, da's ook helemaal waar, maar ik kan er echt niet tegen dat ze zouden denken dat ons prinses niet gewild was.

Het is echt erg hoe snel sommige mensen oordelen. Gewoon omdat je niet doet wat de rest doet.

Fricai

Citaat van: fee23 op september 17, 2012, 02:42:24 PMIk draag mijn haar kort, zo vind ik het het mooist. Toen ook, dus moest ik wel voor de vrouwen zijn he! ???

Uiteraard! :schater: Het kan tenslotte toch niet dat iemand een eigen smaak heeft en het gewoon leuk vindt? :P

CiteerEn je kan wel zeggen dat iedereen mag denken wat die wil, da's ook helemaal waar, maar ik kan er echt niet tegen dat ze zouden denken dat ons prinses niet gewild was.

Kan ik me ook helemaal voorstellen. :)

fee23

Citaat van: Fricai op september 17, 2012, 02:49:37 PM
Citaat van: fee23 op september 17, 2012, 02:42:24 PMIk draag mijn haar kort, zo vind ik het het mooist. Toen ook, dus moest ik wel voor de vrouwen zijn he! ???

Uiteraard! :schater: Het kan tenslotte toch niet dat iemand een eigen smaak heeft en het gewoon leuk vindt? :P


Oeh nee dat kan helemaal niet!! Anders zou hun wereldbeeld helemaal op z'n kop komen te staan :o

Jovi_Hobbes

Citaat van: Fricai op september 17, 2012, 02:33:07 PM
Nou weet ik nog steeds niet waarop jij dergelijke vermoedens in de praktijk hebt gebaseerd. Wellicht vind ik het wel normaal/logisch? :P
Voorbeeldje van die ene jongen, daarvan 'denkt' men het voornamelijk vanwege kleding. Dat vind ik dus achterlijk.

Dat is inderdaad niet echt een wetenschappelijk verantwoorde manier om vast te stellen of iemand homo is of niet  ::) En je andere vraag vind ik lastig te beantwoorden. Het gaat niet om specifieke dingen, maar meer om hoe mensen wel of niet op bepaalde dingen reageren, wat ze zeggen of doen, echt een combinatie dus. Niet slechts één stereotype kenmerk.  Overigens zijn er toch ook homo's die vol trots uitdragen dat ze homo zijn? Dan is het toch ook niet raar als je dat dan van iemand oppikt zonder dat het letterlijk wordt gezegd?
Mijn verbazing begint overigens al veel eerder, waarom vinden mensen dat zoiets belangrijks dat er onderling met elkaar over gesproken moet worden?

Sowieso, wat alle verschillen tussen mensen betreft: accepteer die gewoon en verbind er niet direct conclusies aan op basis waarvan je iemand anders gaat behandelen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op september 18, 2012, 06:36:33 PMMijn verbazing begint overigens al veel eerder, waarom vinden mensen dat zoiets belangrijks dat er onderling met elkaar over gesproken moet worden?
Sowieso, wat alle verschillen tussen mensen betreft: accepteer die gewoon en verbind er niet direct conclusies aan op basis waarvan je iemand anders gaat behandelen.

Yes yes. :)

Fricai

Stomme trol achter de kassa bij zwembad wilde me niet meer binnenlaten, 25 minuten voor sluitingstijd... Ik had daar afgesproken met vrienden, had me al gehaast, en ik had zwembroek al aan dus had in 2 minuten in dat bad gelegen. Maar nu mocht ik lekker zo naar huis fietsen. Fucking irritant, direct gemaild naar die organisatie, ben benieuw of dit gezeik de bedoeling is. Vorige keer mocht ik met 15 minuten voor tijd nog binnen. :S

:banghead:

Catnip

Ik heb een profiel op OkCupid maar ik werd nogal agressief van alle mannen die eerst een heel beleefd berichtje sturen en in hun tweede berichtje vragen of ik seks wil. Dus heb ik op mijn profiel gezet dat ik aseksueel ben. Sindsdien geen reacties meer gekregen. Van niemand. Niks. En het verbaasd me niet eens ::)

_dystopian_

Citaat van: Fricai op juni 24, 2012, 08:26:37 PM
Te beginnen; Wat is er toch zo fucking moeilijk te begrijpen aan dat ik 'gewoon vrienden' kan zijn met meisjes? De tering... Huisgenoten, familie, random mensen anywhere hebben het er echt moeilijk mee schijnbaar. xD Ofwel ze denken dat er 'meer' is, ofwel stellen voor dat ik er 'meer' van moet maken (het is tenslotte een meisje hè, instinct & shit xD).

Ik had over laatst echt een prototype van een zo'n situatie voor...
Ik had een meisje leren kennen en al van punt de start een super goede vriendschap... Ik had het geluk dat ze een vriendje had, dus kon ik tegen iedereen zeggen die over zulk gezeik begon zeggen 'ja nee ik ga er niet voor, ze heeft een vriend'. (lees: meeste reactie zijn dan "het is ni omdat er ne keeper sta, da ge ni kunt scooren éé!"...). Nu was het gedaan met haar relatie na 3 jaar.. ik vond het natuurlijk super erg voor haar, maar tegelijk in men achterhoofd oh nee wat nu.. nu gaat iedereen zeggen van ga ervoor blabla...! De volgende dag zei zelfs iemand "Ik geef je 2 weken de tijd, anders ga ik ervoor  ::)"!

Citaat van: Catnip op oktober 31, 2012, 12:44:56 PM
Ik heb een profiel op OkCupid maar ik werd nogal agressief van alle mannen die eerst een heel beleefd berichtje sturen en in hun tweede berichtje vragen of ik seks wil. Dus heb ik op mijn profiel gezet dat ik aseksueel ben. Sindsdien geen reacties meer gekregen. Van niemand. Niks. En het verbaasd me niet eens ::)

Had ik daar profiel gehad, had ik direct een reactie gezet!