Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Uiterlijke verzorging

Gestart door Sir F, januari 21, 2015, 09:01:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Citaat van: Koffie op januari 23, 2015, 11:44:16 AM


Ik voel nooit een druk op me liggen om make-up te gebruiken. Het hangt er dank ik ook wel vanaf wat voor mensen je in je omgeving hebt, maar de meeste mensen waarmee ik omga besteden best enige aandacht aan hun uiterlijk, maar zijn er weinig echt mee bezig. Ze gebruiken vaker wel dan geen make-up.

Ik bedoel dus: gebruiken vaker GEEN dan WEL make-up. Foutje. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Linde

Ik gebruik geen make-up maar heb geen probleem met vrouwen én mannen die dat wel doen. Ik vind make-up mooi maar vaak is het zo'n gedoe, ik ben er te lui voor  :-[  Mijn kleding is wel goed denk ik, ik hou van shoppen en ik sponsor de kledingwinkels  :schater:  Maar ik draag geen jurkjes en rokjes, dat vind ik niet zo makkelijk, vooral niet in combinatie met een panty. Ik smuk mijn kleding vaak op met opvallende juwelen, ik heb vééél juwelen. Er zit inderdaad een hele industrie achter make-up maar iedereen moet - mag doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Vrijheid om je uit te drukken (in woorden, via je uiterlijk) wordt meestal gerespecteerd in Nederland en België en ik hoop dat het nog lang zo blijft. In veel landen is het inderdaad niet evident om te zeggen wat je wil of om je te kleden zoals je wil.

Alwynn

Ja, ik ben ook niet tegen make-up hoor. Mensen mogen doen wat ze willen aan hun uiterlijk en anderen horen daar niet over te oordelen. :)
Ik ben er wel eens op aangesproken maar vooral tijdens de middelbare schooltijd. Ook wel eens over dat ik geen rokje droeg tijdens een diploma-uitreiking (wel gewoon net blousje). Dat vind ik ook onzin; dat bepaal ik toch zelf? Het is niet zo alsof er een voorgeschreven dress code was (niet expliciet benoemd in ieder geval) en ik liep niet in mijn pyjama of joggingsbroek rond ofzo..

aneh sekali

Ik denk dat het in je voordeel kan werken om je goed te verzorgen en netjes te kleden. Dit wil niet zeggen dat hier perse make-up of iets dergelijks bij hoort.
We leven in een door sex geobsedeerde maatschappij en er aantrekkelijk uitzien zorgt sneller voor een baan, mensen behandelen je vriendelijker, salarissen liggen hoger en ga zo maar door. Ik vind dit eigenlijk belachelijk maar ik denk dat we dit niet kunnen veranderen. Het gaat namelijk bij seksuele mensen onbewust.

Ochja.. zo denk ik er over XD
"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself."
-Friedrich Nietzsche-

hobbitscones

Ik heb ook niks tegen make-up, ik vind het knap dat mensen met liquid eyeliner overweg kunnen, mij lukt dit niet. Zou toch graag een mooi randje om mijn ogen hebben gewild, komen mijn blauwe ogen meer van uit.  ;D

Mensen dragen rokjes bij de diploma uitreiking? Wij hadden maar een dame met een rokje, en dat is omdat zij altijd rokjes draagt desondanks het weer (ja, zelfs in de winter zonder panty, hoogstens kniekousen). Nou had ik maar vijf dames (inclusief ik) in de klas, weet niet of dat verschil uitmaakt. ;)

Het is wel zo dat als je je aantrekkelijker voordoet dat iedereen en alles je beter behandelt. Beetje jammer. Je hoeft maar breder te zijn dan anderen en je mist dit al welke kleding je ook draagt...

Briggy

Ik heb zelf best wel wat make-up thuis. Alleen draag ik het 99% van de tijd niet. Al vind ik het af en toe wel leuk om mee te spelen, en als ik weet dat er foto's gemaakt worden (zoals bij the fray meet en greet) dan doe ik zeker wel mijn hele gezicht in de make-up. Gewoon om wat zekerder te voelen.

Ik vind het trouwens vreselijk als iemand zegt, dat heb je toch niet nodig??? als ik me op zit te maken. Grr dat weet ik ook wel, maar ik vind het gewoon leuk  :P
12-1-2015 <3 MarkA

MarkA

Gelukkig hoeven mannen niet zoveel met makeup. Ik scheer me wel elke twee dagen, of als ik bezoek krijg/op bezoek ga. Ik heb wel eens geprobeerd een baard te laten staan maar dat ziet er bij mij niet uit haha. Gladgeschoren ftw.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Briggy

Citaat van: MarkA op januari 24, 2015, 08:56:08 PM
Gelukkig hoeven mannen niet zoveel met makeup. Ik scheer me wel elke twee dagen, of als ik bezoek krijg/op bezoek ga. Ik heb wel eens geprobeerd een baard te laten staan maar dat ziet er bij mij niet uit haha. Gladgeschoren ftw.

Nu ben ik wel zeeeer benieuwd naar Mark met een baard  ;) :-*
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Ik probeer me gewoon zo te kleden dat ik zelf met een prettig gevoel in de spiegel kijk. Dat wil zeggen: dat ik daarmee een beetje uit de band spring maakt niet zo veel uit. Ik heb een voorliefde voor het androgyne en eccentrieke (misschien niet zo abnormaal gezien ik min of meer in de kunstwereld circuleer) en ik word dan ook vaak nagestaard op straat, iets waar mensen met wie ik soms ga stappen soms moeite mee hebben. Ik heb vrij lang haar en draag eyeliner (vrij ongewoon voor een man, hoewel dit in de kunstmilieus wel aanvaard is, maar ik draag het ook als ik ergens heen ga dat niets met kunst te maken heeft). Ik weet dat ik aangestaard word, maar mensen rondom mij hebben daar last van, ikzelf totaal niet. Ik vind het prima zo, ik hou van eccentriek, en ik besteed er al lang geen aandacht meer aan dat ik aangestaard word op straat. Zolang ik me maar zelf goed voel als ik een spiegel voorbij kom.

En trouwens, met alle respect, maar het idee dat mannen geen lang haar en make up zouden mogen hebben, is in deze moderne tijd toch stilaan achterhaald, hoop ik tenminste. Of ik nu met kunst bezig ben of niet zou niet eens een rol mogen spelen.

Ik probeer me dus goed te verzorgen maar hou wel vast aan m'n eigen uiterlijke stijl. Ik neem dagelijks 1 of 2 douches (smetvrees , dus die douches duren behoorlijk lang), was na elk toiletbezoek uitgebreid m'n handen, probeer gezond te eten (vegetarisch maar wel met veel afwisseling), dagelijks tanden netjes poetsen, ... Ik moet er wel bij vertellen dat ik vrij vatbaar voor depressie ben, en in een depressieve bui ik soms dagen heb dat ik mezelf eens laat gaan, puur omdat de kleinste karwijtjes dan echt loodzwaar aanvoelen emotioneel. Maar in "normale" dagen doe ik m'n best er netjes bij te lopen ; netjes, maar eccentriek. En in feite is dat een stijl als een ander.

Aan stropdassen heb ik een bloedhekel  :P
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Roos1984

Make up is ook niet aan mij besteed. Al vinden sommige vriendinnen het  nodig om bij speciale aangelegenheden make up proberen aan te smeren  :cheerleader: naja vooruit dan maar ik zie er het nut niet van in ( voor mijzelf dan, ik vind het verder prima wat anderen doen hoor).
Qua kleding omschrijf ik mijzelf als casual tegenwoordig. De alto style van tienertijd is al lang voorbij en verder houd ik het simpel, ben niet zon shopper maar wel gewoon netjes. Ik werk in de jeugdzorf dus casual is dan ook comfortabel .Hakken kan ik sowieso niks mee, doe mij maar sneakers!
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

Sabine

Interessant dat make-up niet echt populair lijkt te zijn onder aseksuelen. Ikzelf ben juist dol op make-up, ga meestal de deur niet uit zonder full face make-up (zo'n routine bestaat dus uit zo'n 10 verschillende producten...). Kleding is ook belangrijk voor mij, ik vind het gewoon fijn om er goed uit te zien. Ben eigenlijk wel behoorlijk ijdel  :) Zelfs als ik de hele dag thuis blijf voel ik me gewoon lekkerder als ik wat aandacht aan m'n uiterlijk besteed. Het enige wat ik niet begrijp is waarom vrouwen over het algemeen zo van hakken houden. Veel te oncomfortabel, wat mij betreft.

AniMeshorer

Citaat van: MarkA op januari 24, 2015, 08:56:08 PM
Gelukkig hoeven mannen niet zoveel met makeup.

Speak for yourself  :P ;)  Ik ben man, hetero-demiseksueel, en ik draag al meer dan 10 jaar dagelijks en overal make-up. Voor mij heeft het een symbolische waarde gekregen en ik voel me gewoon niet zo goed in m'n vel als ik die make-up niet op heb. Met ijdelheid heeft het niets te maken, eerder met diepere redenen omdat die make-up voor mij een symbolische waarde heeft.

Scheren is vreselijk. Ik hou van androgynie en dus is een baard niet echt mijn ding ; maar ik ben erg onhandig in zelf scheren dus ik ga naar de (Marokkaanse) kapper om me daar te laten scheren. 5 € met een echte professional en perfect gladgeschoren. Nadeel: je kan dat maar een keer of 3 of 4 per maand doen, anders wordt het kostenplaatje te hoog. Die stoppelbaard tussen de scheerbeurten in vind ik niet echt aangenaam, al neem ik het er met enige tegenzin bij.

Citaat van: Briggy op januari 24, 2015, 11:40:08 AM
Ik vind het trouwens vreselijk als iemand zegt, dat heb je toch niet nodig??? als ik me op zit te maken. Grr dat weet ik ook wel, maar ik vind het gewoon leuk  :P

Inderdaad, en da's reden genoeg om het doen :) (zowel voor mannen als vrouwen)

Ik heb hier thuis toch zo'n 6 eyeliner stiften liggen  :P  En liquid eyeliner is niet zo heel moeilijk aan te brengen, al ben ik er gewoon vrij handig in. Veel vrouwelijke vrienden van me zeggen dat ik er beter in ben dan zij, allicht omdat zij het slechts occasioneel dragen en ik het dagelijks op heb. Oefening baart kunst. En sowieso draag ik veel meer make-up dan 90% van de vrouwen in mijn vriendenkring, hetgeen erg grappig kan lijken op een leuke manier  :)  Desondanks geef ik de voorkeur toch aan een gewoon eyeliner potlood, liquid is even makkelijk aan te brengen maar gezien mijn onvoorspelbare mood swings weet ik nooit of er geen somber moment van tranen gaat opduiken, en dan loopt liquid toch al iets sneller uit dan wanneer het met potlood is aangebracht. Al heb ik nog nooit echt problemen gehad met een volledig uitgelopen eyeliner.

"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Fiora

Make-up draag ik eigenlijk vrijwel nooit, behalve dan met een sjiek kerstdiner ofzo.
Wel ben ik altijd bezig met mijn nagels! Ik heb een hele verzameling aan nagellak in de kast staan.
Verder draag ik waar ik me goed in voel, rokjes trek ik nooit aan en jurkjes soms.. ik draag liever broeken. Of shorts in de zomer, daar voel ik me zekerder in!
Thuis is het trouwens vaak een joggingbroek en een t-shirt, lekker makkelijk als ik toch nergens heen moet. Maar als ik dan even naar de winkel in het dorp ga kleed ik me toch wel om.
Ik heb geprobeerd om hoge hakken te dragen, omdat ik best klein ben  :P maar daar kreeg ik alleen maar zere voeten en omgeslagen enkels van! Auww! Dus dat doe ik niet meer!
Maar als ik met mijn uiterlijk bezig ben is dat altijd alleen voor mijzelf, hoe anderen naar mij kijken maakt me niet zo veel uit eigenlijk.

Flying Ace

Ik loop er meestal casual bij, als het lekker zit dan vind ik het goed :)

Gelukkig heb ik niet echt het idee dat er van me verwacht wordt dat ik me op een bepaalde manier kleed.
Make up heb ik wel eens geprobeerd maar dat werd niets. Ik ben er niet zo goed in om dat steeds bij te houden.

'T is dat ik nu een kuif heb, daar steek ik wel aandacht in, maar toen ik lang haar had deed ik er niets aan (behalve kammen :P)

Dutchamoeba

Citaat van: Sky op april 28, 2015, 10:02:55 PM
maar toen ik lang haar had deed ik er niets aan (behalve kammen :P)

Ik weet uit ervaring dat dat ook al wel veel moeite kan kosten...