Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wonen in een woongroep

Gestart door Sismo, juni 16, 2006, 04:00:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Ik ben zo'n beetje aan het nadenken over hoe mijn toekomst er uit zal zien  :D. Heeft iemand ervaring met het wonen in een woongroep? Na ruim 15 jaar alleen wonen en weinig directe hoop op een relatie lijkt me dit misschien een manier om toch privacy te hebben, maar niet helemaal alleen te wonen.
Iemand tips of andere ideeën?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Hoe ziet dat eruit, een woongroep? is dat ergens wonen waar gemeenschappelijke delen zijn, zoals keuken en badkamer? Wij noemen dit hier een gemeenschapshuis

Ik wil graag alleen wonen. Begin november zou het zo ver zijn :)

ChibiFirli

*vraagt zich ook af wat een woongroep is ;D*

Ik heb ervaring met samen met mensen op kot te zitten :D. Daar blijft het zo ongeveer bij.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Sismo

Onder een woongroep wordt hier verstaan dat je een huis deelt, zoiets als een studentenhuis, maar dan zonder die vieze keuken ;D. Per huis/groep verschilt het nogal wat gedeeld wordt, soms alles, behalve een slaapkamer, maar ook bijvoorbeeld alleen de keuken (samen koken en eten). Wat mij ideaal lijkt is met een aantal mensen een huis kopen (wat in je eentje bijna niet meer te doen is) en ieder je eigen ruimte hebben, maar bijv. de keuken en tuin delen. Niet alles samen doen, maar wel die mogelijkheid hebben.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Ik heb er geen ervaring mee. Maar met een groep een huis kopen vind ik een eng idee. Stel dat het toch niet goed gaat met de groep. Misschien kan één iemand het huis kopen en de rest huur betalen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

geen ervaring, maar dat heeft me altijd al zó cool geleken!!!! het heeft voor mij een beetje een hippie-idee (niet negatief bedoeld, ik en mijn vrienden zijn nl halve hippies  :D) Het lijkt me wel ontzettend gezellig!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Sismo

Citaat van: Ereinion op juni 16, 2006, 09:07:39 PM
Maar met een groep een huis kopen vind ik een eng idee. Stel dat het toch niet goed gaat met de groep. Misschien kan één iemand het huis kopen en de rest huur betalen?

Moet je idd goed vast leggen enzo. Ik weet ook niet of dat zo makkelijk gaat. Het zijn (nog) maar hersenspinsels...ben een beetje zoekende.

Citeerhet heeft voor mij een beetje een hippie-idee

Ik heb er ook zo'n ideaal-beeld bij, mischien té ideaal...?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Ik denk dat dat wel kan lukken als je mede-bewoners vrienden zijn. Niks is zo onaagenaam als samenwonen met mensen die onverschillig zijn en/of je niet graag hebben.  Persoonlijk ben ik meer iemand om alleen te wonen, en met mensen af te spreken of mensen uit te nodigen als ik daar zin in heb :)

Sismo

Ik heb op internet informatie gevonden over bestaande woongropen (gemeenschapshuizen) en ik geloof dat het toch ook niets voor mij is. Niet zoals die daar beschreven staan tenminste. Enorm grote groepen (tot wel 120 mensen...!). Ik probeerde mezelf daar voor te stellen, maar kreeg het er benauwd van, huisregels e.d. Nou, ja, dan woon ik liever alleen geloof ik! Het is lastig om mensen (vrienden) te vinden om zelf iets te starten. De meesten wonen samen, zijn getrouwd of hebben wel plannen om in de toekomst samen te gaan wonen. Tja...'t idee was leuk!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Misschien moet je op zoek gaan naar woningen met gedeelde binnenplaatsen/tuinen. Die bestaan wel. De woningen worden dan gewoon los van elkaar verkocht/verhuurd, maar er is maar één echte (soms afgesloten) buitenruimte. Zo heb je toch je eigen stekje, maar is het veel makkelijker om in contact te komen met medebewoners.

Overigens ben ik zelf meer het kluizenaarstype  ;) Vind het heerlijk als ik me op zelf gekozen tijden voor de rest van de wereld kan "verstoppen". Als ik ooit ga samenwonen moet ik dus echt wel een klein plekje hebben in het huis dat helemaal voor mij is (en dan liever niet de wc ofzo  ;) )
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

nu valt het mij toch echt wel op dat wij allemaal vrij goed alleen kunnen zijn en kunnen wonen. Zou aseksualiteit dan toch niet iets te maken hebben met min of meer teruggetrokken en introvert zijn? We zijn precies op meerdere gebieden een beetje anders... (niet dat ik het erg vind ;) )

Jovi_Hobbes

Ik denk dat het er wel mee te maken kan hebben. In ieder geval voor de mensen die niet heel grote problemen met hun aseksualiteit hebben. Als je niet alleen kunt/wilt zijn is aseksueel zijn denk ik veel moeilijker. Soms denk ik zelfs dat ik misschien ook single zou zijn als ik niet aseksueel zou zijn omdat ik gewoon moeilijk nieuwe contacten maak en me niet snel "bloot" geef aan anderen. Je moet echt wel moeite doen om mij een beetje te leren kennen zeg maar... En wie heeft daar in deze tijden nou zin in en tijd voor  :-\

Citaat van: myra op juni 18, 2006, 10:25:49 PM
We zijn precies op meerdere gebieden een beetje anders... (niet dat ik het erg vind ;) )

Dat geldt voor mij zeker ook. Als ik terugkijk dan moet ik concluderen dat ik alles in mijn leven onbewust toch bijna altijd net iets anders heb gedaan dan anderen. Niet zozeer omdat ik anders wil zijn, maar het gebeurt gewoon.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: Jovi_Hobbes op juni 19, 2006, 10:45:28 AM
Citaat van: myra op juni 18, 2006, 10:25:49 PM
We zijn precies op meerdere gebieden een beetje anders... (niet dat ik het erg vind ;) )

Dat geldt voor mij zeker ook. Als ik terugkijk dan moet ik concluderen dat ik alles in mijn leven onbewust toch bijna altijd net iets anders heb gedaan dan anderen. Niet zozeer omdat ik anders wil zijn, maar het gebeurt gewoon.

Bij mij ook.

Ik weet niet of aseksualiteit met introvert zijn te maken heeft. En dan heb je nog de vraag wat de oorzaak is en wat het gevolg. Maar we hebben hier zeker veel dingen met elkaar gemeen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Citaat van: Jovi_Hobbes op juni 19, 2006, 10:45:28 AM
Als ik terugkijk dan moet ik concluderen dat ik alles in mijn leven onbewust toch bijna altijd net iets anders heb gedaan dan anderen.

Ik heb lang gedacht dat ik heel gewoon was en alle anderen een beetje vreemd  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Dat heb ik nog steeds vaak  :D
Dingen die voor mij heel logisch zijn, zijn voor anderen soms totaal niet te volgen. Nu zou ik natuurlijk kunnen denken dat dat dan aan mij ligt, maar ik ben er toch echt van overtuigd dat IK niet gek ben!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?