Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kom uit de kast-dag

Gestart door Ereinion, september 01, 2010, 05:44:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

essierulez

Volgens mij moet je gewoon 'uit de kast komen'(om die term maar te gebruiken) als je het zelf wil.
Zo'n dag is aardig(/intressant/nuttig/vul woord in naar keuze...), maar meer om bewustzijn te creƫren.

Persoonlijk vind ik het niet zo nodig om het iedereen te vertellen. Ik zou het ook niet aan iedereen vertellen
als ik wel seks zou hebben, dus waarom zou je het wel vertellen als je het niet doet?

Happy

Zo kijk ik er ook tegenaan. Wanneer ik overweeg dit soort persoonlijke dingen te delen vraag ik mij af of het nuttig is. Voor mij, voor de persoon in kwestie met wie ik het deel, en voor onze onderlinge relatie.
In heel veel gevallen lijkt het mij dan beter dat niet te doen.

Edewecht

Citaat van: essierulez op december 29, 2012, 02:28:11 PM

Volgens mij moet je gewoon 'uit de kast komen'(om die term maar te gebruiken) als je het zelf wil. (...)

Natuurlijk. Ik zou niemand het gevoel willen geven dat hij/zij 'moet'. Laat iedereen haar/zijn eigen spoor volgen.
Mijn spoor is om buiten de kast te leven. Dat betekent niet dat ik geforceerd tegen iedereen het vertel, maar wel als er aanleiding toe is. Ik ben er namelijk blij mee. Me ervan bewust dat dat niet voor iedereen geldt.
Plus dat ik het belangrijk vind dat de seks-overschatting ter diskussie wordt gesteld. Want daar kunnen mensen onder lijden.

(Val je nu misschien in herhaling, Martin?)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Vandaag is het weer coming-out day. Er was op het nieuws dat de meeste homo's en hetero's op hun werk open zijn over hun geaardheid, en dat dat doorgaans geen negatieve consequenties heeft. Biseksuelen voelen zich daarentegen minder geaccepteerd, en ze durven ook minder uit de kast te komen. Volgens een deskundige komt dat doordat biseksualiteit nog veel onbekender is bij het grote publiek. Er is minder aandacht voor in de media en in onderzoek, en ook zijn er minder maatschappelijk organisaties die voor ze in de bres springen.
Aseksualiteit werd overigens niet eens genoemd...

Koffie

Ik had pas vandaag door dat er zo'n dag bestaat geloof ik. In een lokale krant las ik het.
Nu heb ik ook geen idee wat ik dan zou moeten zeggen, of hoe. Ik weet niet eens waarom. ;)

Er zijn mensen die het weten en verder zei ik al voordat ik er de plakker a-seksueel op plakte (of misschien toch halfseksueel, mij zijn soms een pietsie in twijfel) als dat zo uitkomt dat seks nu eenmaal niet voor iedereen het belangrijkste is.

Maar o jee, als ik uit de kast wil komen moet ik nu dus nog een heel jaar wachten begrijp ik... :p
Dat heb ik weer. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Geduld is een schone zaak...

Edewecht

Citaat van: Koffie op oktober 11, 2013, 07:18:32 PM

Maar o jee, als ik uit de kast wil komen moet ik nu dus nog een heel jaar wachten begrijp ik... :p


Ook ik wist van niks, heb het zojuist hier gelezen. Vandaar mijn vraag: valt het altijd op de 11e oktober? Of altijd op de Tweede Vrijdag van Oktober? Als we dat weten kunnen we het op de evenementenkalender zetten!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Zonnekind

Citaat van: Koffie op oktober 11, 2013, 07:18:32 PM
Maar o jee, als ik uit de kast wil komen moet ik nu dus nog een heel jaar wachten begrijp ik... :p
Dat heb ik weer. ;)

Het is nog een kleine 4 uur 11 oktober dus ga gerust je gang! :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Koffie

O, ok, daar komt-ie:

Ik ben geloof ik aseksueeeeel!!!!
Ik weet het niet helemaal zeker, misschien ben ik demiseksueel, maar ik begrijp sowieso helemaal niks van lichamelijke seksuele aantrekkingskracht.
En voor mij is seks absoluut geen must in een relatie.

Nou, wat een verrassing he. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Dat is inderdaad een hele verrassing... :)

Citaat van: Edewecht op oktober 11, 2013, 08:23:08 PM
Ook ik wist van niks, heb het zojuist hier gelezen. Vandaar mijn vraag: valt het altijd op de 11e oktober? Of altijd op de Tweede Vrijdag van Oktober? Als we dat weten kunnen we het op de evenementenkalender zetten!

Het valt altijd op 11 oktober.

Uffie

#55
Citaat van: Dutchamoeba op oktober 11, 2013, 11:46:47 AM
Vandaag is het weer coming-out day. Er was op het nieuws dat de meeste homo's en hetero's op hun werk open zijn over hun geaardheid, en dat dat doorgaans geen negatieve consequenties heeft. Biseksuelen voelen zich daarentegen minder geaccepteerd, en ze durven ook minder uit de kast te komen. Volgens een deskundige komt dat doordat biseksualiteit nog veel onbekender is bij het grote publiek. Er is minder aandacht voor in de media en in onderzoek, en ook zijn er minder maatschappelijk organisaties die voor ze in de bres springen.
Ja, ik las het ook in allerlei kranten, dat biseksualiteit minder geaccepteerd wordt. En dan zal ik het maar niet over de commentaren onder de artikelen hebben....  ::)

Citaat van: Dutchamoeba op oktober 11, 2013, 11:46:47 AM
Aseksualiteit werd overigens niet eens genoemd...
Klopt, zelfs de Born This Way Foundation noemde aseksualiteit niet in hun Facebook bericht: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=577550485638757&set=a.264297080297434.62872.232186683508474&type=1&theater Ik stond op het punt om een reactie te plaatsen in de zin van: vergeet de groep niet die de A met Ally deelt, Aseksuelen, met een link naar de Internationale AVEN, maar had even geen zin in de reacties die er ongetwijfeld gaan komen. Maar wie weet, in Nederlandse tijd heb ik nog bijna 2 uur, en in Amerika is het natuurlijk nog een stuk vroeger....  ;)
*Update* Heb een omweg gevonden om het gebrek aan belangstelling voor aseksualiteit te noemen, in combinatie met de Born This Way Foundation, die dit nu ook als reactie zien.
Is there any escape - A guy called Gerald

Freakshow

*Springt uit de kast, kijkt om haar heen en ziet nog veel meer kasten.* shit... ::)
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Uffie

Oeps, is dit nu een kasten hordeloop, of voel je je gevangen in een kastendoolhof? Dit is zeker een ernstig geval van shit....  ;D
Eh.... ik hoop dat je post humoristisch bedoeld is. Als je dit serieus meent, sorry voor mijn melige reactie. Het is absoluut niet mijn bedoeling om op een of andere manier rot of kwetsend over te komen.  :bloos:
Is there any escape - A guy called Gerald

Freakshow

Citaat van: Uffie op oktober 11, 2013, 11:28:06 PM
Oeps, is dit nu een kasten hordeloop, of voel je je gevangen in een kastendoolhof? Dit is zeker een ernstig geval van shit....  ;D
Eh.... ik hoop dat je post humoristisch bedoeld is. Als je dit serieus meent, sorry voor mijn melige reactie. Het is absoluut niet mijn bedoeling om op een of andere manier rot of kwetsend over te komen.  :bloos:

Het was humoristisch bedoeld. ;) er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, aangezien ik zo ontzettend twijfel over mijn geaardheid.
Een gevalletje "welke kast?" dus.
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

logan

ik heb een hele brede kast nodig anders kom ik er niet eens in...laat staan weer uit :schater:


ik was altijd bi-romantisch-aseksueel ?;D inmiddels is mijn aseksualiteit flink afgenomen en mijn seksuele gevoelens flink tegenomen.... dus nu moet ik als bi uit de kast komen?


vind het nu veel verwarrender dan voorheen..... want ergens voel ik me nog steeds een aseksueel persoon ??? ??? ??? maar nu ook steeds meer belangstelling in seks.... :banghead: ;D
tis allemaal maar een geode hoor :-\
.Sometimes it's only madness that makes us what we are..


-when death is at your doorstep... will you let him in?-