Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Welk doel heb jij je gesteld in je leven?

Gestart door anonymous, september 11, 2011, 07:17:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eefje

Ik wil graag dingen veranderen. Veel mensen klagen maar over hoe dingen gaan. Ik wil het gemakkelijker maken voor mensen om de hulp in te schakelen die ze nodig hebben.

Om dit te verwezelijken doe ik graag vrijwillegerswerk bij een vluchtelingen-organisatie. En ik ben actief in de politiek.

Ook wil ik graag mijn verpleegkundige diploma hebben zodat ik voor mijn masters kan gaan.

fee23

Dan ben ik maar saai :D Ik wil gewoon gelukkig zijn. En vooral wil ik dat mijn dochter gelukkig is!

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Lama

Saaie doelen zijn vaak de belangrijkste, de basis. Uiteindelijk wil iedereen toch gelukkig zijn. Dan maakt het niet uit of je rijk bent of arm, dik of dun, groot of klein, werkloos of workaholic. Dan ben je gewoon blij met wat je hebt en wie je bent.
En hoewel dat heel makkelijk klinkt is dat iets wat denk ik moeilijk te bereiken is voor de meeste mensen. En daarmee juist een heel belangrijk doel. Ik denk dat dat ook mijn doel is dat ik op sommige dagen met gemak bereik en dat op andere dagen enorm ver weg lijkt te liggen. Het is in ieder geval een doel dat ik elke dag opnieuw probeer te halen. Misschien is de beste methode wel om niet aan morgen te denken, maar alleen aan vandaag.

Linde

Dit vind ik een interessante topic. Heb hier al mooie reacties gelezen. Voel me geroepen om mijn bescheiden bijdrage aan de reacties te leveren  :) Een duidelijk doel in mijn leven heb ik niet. Uiteraard wil ik gelukkig zijn maar dat kan je niet constant zijn. Ik geloof dat mijn doel is om de mensen beter te begrijpen en om mezelf beter te begrijpen. Ik vind het interessant om te proberen doorgronden hoe mensen in elkaar zitten. In zoverre dat het lukt natuurlijk, het is nogal een ambitieus doel  ;) Mensen zijn zo verschillend en toch ook gelijkend. En ik geloof nogal in het spirituele, leven na de dood, reïncarnatie,...Laat ik mezelf maar een agnost noemen. Heb een goede verklaring van dat woord gevonden, in ieder geval beter dan wat ik zelf kan uitleggen: Een agnost is iemand die gelooft dat een hogere macht, zoals een god, niet bewezen kan worden, maar er kan ook niet bewezen worden dat een hogere macht niet bestaat. Daarom staat een agnost open voor het bestaan van hogere dingen.



Edewecht

Ik weet nog steeds niet wat ik later worden wil.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

anonymous

Misschien moet je je houden aan wat je nu zou willen zijn.

Silver

tegen dat ik ooit op pensioen ben (wat nog heeeeeeeeeel lang duurt) is mijn droom om ergens in een rustig klein groen dorpje te gaan wonen (met nadruk op groen want ik vind overal veel te weinig groen, je ziet groen veel meer in een frans dorp dan hier vind ik). Liefst naast een waterloopje en een bos in een schattig engels huisje (lol ik gooi gewoon alles door elkaar) of mijn eigen droomhuis laten bouwen.
Voor de rest zou ik ooit ene film willen maken / laten maken van iets wat een beetje lijkt op avatar (pandora).
T was namelijk een droom die uitkwam toen ik de film in de bios zag. Mijn "droomwereld" ziet er niet veel anders uit en ik hoop daar ook iets mee te kunnen doen, een film van te maken, of een spel (pc ofzo) of eender wat, maar dat ik eigenlijk als ik ooit doodga, wel mijn droom heb verder laten leven zeg maar.

Misschien zit het er dit leven helemaal niet in hoor, ik heb al zo dikwijls een droom gehad, een gevoel van: ja dit hoor ik te doen in het leven en dan gebeurt er iets waardoor je het niet meer kan, en dan moet je weer een andere droom zien te vinden.
Dus eigenlijk op dit moment heb ik alles zon beetje opgegeven en zit ik naar mijn gevoel maar te leven voor niks, een beetje mijn tijd te verdoen.
Ik kan niet leven voor niks, ik moet een doel hebben en op dit moment lijkt geen enkel doel goed.
*I am the one and only me! :p*

JustKidding

Mijn levensdoel is min of meer het helpen van andere en zelf vooruitgaan op persoonlijke stukken.
Ik hoop uiteindelijk jongeren te kunnen helpen met seksuele frustraties, dit houdt dus in omtrent a-seksualiteit en BDSM. Jongeren die niet weten hoe ze hiermee om moeten gaan professionele hulp te kunnen bieden.
Momenteel zijn we ook al bezig met een grootschalig informatieve bdsm website op te bouwen, ik hoop daar uiteindelijk ook een stukje voor a-seksuele te kunnen maken.
Misschien in de toekomst zelfs nog een gedeelte voor gewone seks gerelateerde vragen/problemen, homoseksualiteit, travestie en noem maar op.

Kortom, mijn levensdoel is voornamelijk het helpen van anderen.
I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster

essierulez

Zelf ben ik meer van de korte termijn doelen: Afstudereren, gezonder gaan leven(meer bewegen/afvallen), en van de zomer een mooie reis maken.
Hierbij heb ik namelijk een overzicht van hoe ik er moet komen. Ik heb wel langere termijn doelen, maar ik weet nog niet of/hoe ik die moet invullen.
Maar in ieder geval: Een goede baan krijgen, een mooi huis kopen(met een tuin erbij die grenst aan een bos!), en gelukkig worden/blijven.
Vooral die laatste is erg abstract.

Freakshow

De totale omverwerping van het patriarchaat helpen te bewerkstelligen. :)
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

kreupelhout

Citaat van: Freakshow op november 07, 2013, 04:51:17 PM
De totale omverwerping van het patriarchaat helpen te bewerkstelligen. :)
Goeie! ;D

Pensioen, poeh, dat is nog zo ver weg. Ik weet niet of ik dat gezien mijn gezondheid wel ga halen.

Voor de korte termijn heb ik mezelf als doel gesteld weer aan het werk te gaan. Ik haal heel veel eigenwaarde en energie uit het feit dat ik voor mezelf kan zorgen. Zelfstandig kunnen en mogen zijn.

Ik heb een droomdoel. Een paar jaar met een textiel/kostuum collectie bij het Victoria & Albert Museum in Londen werken. Maar dat 'hoeft' nu nog niet. Een poosje in Londen wonen is daar maar een onderdeel van, het gaat me echt om omringd worden door zo'n collectie, en daar voor te kunnen zorgen. Sommige mensen hebben een kinderwens, ik zorg graag voor museaal textiel. :cheerleader: Mocht ik op de weg daar naartoe eerst in Nederlandse musea groeien, dan graag.

En ik zou graag gelukkig worden met wie ik ben, zoals ik ben. Me comfortabel voelen in mijn velletje. Een concrete stap is dat ik nu in therapie ben, al weet ik niet of dat de juiste weg is.