Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wisten jullie dat...

Gestart door myra, december 03, 2006, 03:33:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ja, ik word er niet goed van.  :banghead:

Ik heb nu de duwrolstoel gepast, en ze komen 'm waarschijnlijk na de jaarwisseling brengen..Ik hoop dat ze zich er aan houden..
Het kost zoveel energie en frustratie om overal achterheen te moeten, en die bureaucraten en instanties bij de les te houden, nl wat ze gewoon behoren te doen.. >:( :'(

Soms zou ik gewoon willen dat ik een riant inkomen had, en alles gewoon zelf kon kopen. Dan was ik volgens mij van een hoop gelazer af..energie die ik heel erg nodig heb om mijn dagelijks leven te regelen, en te proberen te zorgen dat dat niet uit de rails loopt..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Dat is zo erg aan de zorg in dit land, het is er wel maar het is zo bureaucratisch. En vaak is dat niet eens de schuld van de mensen die het werk doen, maar ja daar heb je als klant helemaal niets aan natuurlijk. Eigenlijk zouden ze instanties moeten uitvinden die als tussenpersoon werken. Je krijgt iemand langs waarmee je bespreekt wat je nodig hebt en vervolgens gaat die persoon voor jou net zolang zeuren bij de instanties die het moeten leveren totdat je het in huis hebt.
Mmm, eigenlijk is dit niet zo'n goed idee want daar wordt het waarschijnlijk nog bureaucratischer van  :(
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Maar het zou mij wel een hele hoop energie schelen, energie die ik niet heb. Maar wel aan die bureaucratie moet besteden.. Een buddy-systeem misschien ? Dat zou zo gek nog niet zijn..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Mijn kat net in dezelfde kamer waar ik nu zit heeft zitten poepen op de kattebak?
En het nu vreselijk stinkt! :P
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

BAH ! Dat kan stinken ! Heeft die kat wel een verblijfsvergunning ?  :flic: En een hinderwetvergunning in verband met stankoverlast ?  :flic: Is er niet iets in de wet geregeld met 'stankcirkels' rond poepende katten ?  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Ik ga nu slapen ! Tot later dit weekeinde.. :wave:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Verblijfsvergunning: JA (Europeesche korthaar)
Hinderwetvergunning: NEE
Stankcirkel: wat mij betreft zo'n metertje of 100!  ;D (meestal gaat ze in de tuin, maarja, zoals ook de hond van Zonnekind en Stev....bang om nat te worden!

@ Peter: welterusten!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

 :geezer: dat ruikt vast niet lekker Sismo!

@Peter, inderdaad een buddy-systeem, dat zou wel werken lijkt mij. Als ze daar dan gesubsidieerde "banen" van maken gaat de werkloosheid ook meteen weer omlaag  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

...dat ik eens graag een smyrna (knoop) tapijtje zou willen maken?

Ik heb het nog nooit gedaan.Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Heb gehoord dat het in elk geval makkelijk is, maar het materiaal voor een klein tapijtje vond ik toch vrij duur (60 euro).  :-\

Ereinion

Wat is dat Myra? heb je er een plaatje van?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra



Het wordt gemaakt met een naailap, een speciale smyrna-naald en korte stukjes wol. De stukjes wol worden op een bepaalde wijze geknoopt met behulp van de naald. Ik vind het resultaat altijd wel mooi  ;)

Ereinion

Oh, dat ken ik wel, maar ik heb het nog nooit gedaan. Het ziet er wel mooi uit. Kun je dat niet op een andere manier doen? Dat je borduurstof haalt en daar zelf een vorm uit knipt. Van breiwol kun je dan draadjes knippen. Misschien ben je dan goedkoper uit?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

ja waarschijnlijk wel, maar ga voor de eerste keer toch maar best zo'n basispakket kopen, want ben niet zo handig in zelf ontwerpen maken denk ik ;)

Jovi_Hobbes

Het ziet er erg leuk uit Myra. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ben dan ook niet zo erg handig in handwerkjes...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

#44
Jaaaaaaaaaa, ik heb het vroeger heel vaak gedaan, bij mijn moeder thuis zijn kussenslopen bewaard gebleven die ik zelf heb ontworpen!
Het is inderdaad niet moeilijk om te leren, je kunt een (speciale) pen gebruiken en kleine stukjes (dikkere) wol. Het stof is stramien  ???  (iets met gaatjes  :-\)

Zouden we hetzelfde bedoelen, Myra?  :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)