Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Afstudeerproject 'Aseksualiteit'

Gestart door Coby, januari 10, 2011, 02:52:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Het zoeken naar een goede kost volgens mij meer tijd dan de rest van het afstudeerproject bij elkaar...

Mannetje

Dat denk ik ook. Ik heb zo'n vermoeden dat veel seksuologen aseksualiteit niet echt accepteren, en dus gewoon een behandelplan opstarten gericht op "genezing".

AceVentura

Het ligt er ook aan wat je als "goede" ziet. Natuurlijk is het voor ons prettig als die seksuoloog (of is in dit geval aseksuoloog beter ? :) ) zegt wat wij vinden, maar veel waardevoller is denk ik als je iemand te pakken krijgt die zich in het onderwerp verdiept heeft, daar een eigen mening over gevormd heeft en die geeft, ongeacht of die mening gelijk is aan wat wij vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

Eigenlijk heeft iedereen zijn eigen waarheid, waarin hij of zij gelooft! Maar dat heeft wel het gevolg dat het kan botsen.
Iedereen bekijkt zaken vanuit zijn eigen perspectief, en dat kan zo gigantisch verschillend zijn! Want dan blijkt de mening totaal anders van "wij" te zijn.

Is er overigens een "wij"?? Want ik merk dat het hier ook wel eens onderling kan botsen in de verschillende topics! Deels door bovenstaande verklaring.

Dutchamoeba

Voor mij is een 'goede' iemand die in staat is een zaak vanuit verschillende perspectieven te bekijken, zonder een tunnelvisie gevormd te hebben door eigen denkbeelden. Dit is inderdaad moeilijk, omdat iedereen vanuit zijn/haar eigen denkbeelden de wereld bekijkt. Dat is nou net wat mij tegenvalt aan de wetenschap; ik heb vaak genoeg meegemaakt dat goede theorieen in de prullenbak verdwijnen doordat een docent of andere wetenschapper er niet in gelooft. Wat dat betreft is er minder verschil tussen wetenschap en religie dan de meeste wetenschappers willen geloven!

Dutchamoeba

Ik weet in ieder geval wel wat een 'slechte' is: iemand die niet kan accepteren dat er mensen zijn die een gelukkig leven leiden, ondanks hun aseksualiteit, en die sites als deze willen verbieden omdat ze zouden aansporen tot het berusten in je aseksuele lot, i.p.v. het te laten genezen...

Dutchamoeba

Er zijn wel seksuologen die aseksualiteit serieus nemen. Wat AVEN is, wat we doen en wat het webadres is (van de Engelse site) wordt beschreven in het boek 'Exploring the Dimensions of Human Sexuality', fourth edition by Jerrold S. Greenburg, Clint E. Bruess, and Sarah C. Conklin. Dit deelde een enthousiast lid van de Engelse site mee die vakken over seksualiteit volgt en gelijk op zoek ging naar 'aseksualiteit' in de index van het boek en er zo waar nog wat over vond ook...

Jovi_Hobbes

 :klap:
Ik denk inderdaad ook dat een 'goede' seksuoloog open staat voor verschillende denk- en belevingswerelden. Die persoon hoeft niet eens zozeer in aseksualiteit te geloven zolang hij/zij de behandeling maar richt op wat de patiënt wil bereiken. Als een koppel aanklopt met de vraag hoe om te gaan met een seksloze relatie, zou de eerste reactie van de seksuoloog niet moeten zijn om de aseksuele partner te willen genezen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba


Coby

Hallo iedereen,

sorry van de radiostilte van mijn kant, momenteel zijn we op school bezig aan een oersaai Europa-project en dat eis al mijn tijd op...
Volgende week is het gedaan en dan kan ik mij enkel en alleen nog op mij afstudeerproject richten dus dan volgen er ook écht updates!

x Coby

Jovi_Hobbes

Nou, nog even sterkte met Europa dan maar!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Ik ben best geduldig, hoor! Van veel onderzoekers hoor je nooit meer wat; van jou in ieder geval wel!

Coby

Ik heb al jullie antwoorden doorgenomen en ik moet zeggen dat ik nog steeds enorm dankbaar ben om jullie openheid! Ik ga, hopelijk deze week, nog een seksuoloog interviewen en dan kan ik het artikel helemaal in zijn volledigheid schrijven!

Ik had wel nog een vraagje waar jullie me misschien mee kunnen helpen... De bedoeling is dat ik een mooie fotopagina bij het artikel zet. Ik wil daar graag op een iets abstracte manier 'aseksualiteit' uitbeelden (dus absoluut geen twee chagrijnige mensen in bed met de leus 'heb je nu alweer hoofdpijn schat?' erbij ofzo want dat is ronduit stom en slaat nergens op), maar liefst een mooie foto die vooral ook niks triests of cliché uitstraalt.

Ik vroeg me dus af hoe jullie aseksualiteit op een foto zouden uitbeelden? Dan kan ik een paar proefopnames maken en die misschien mailen en dan kunnen jullie de beste eruit kiezen. Want zoals ik al eerder zei: jullie zijn de ervaringsdeskundigen! :)

x Coby

Ereinion

Moeilijke vraag. Iets met paars? En dan de driehoekvorm erin terug laten komen?

Ik ga er eens over nadenken, maar ik beloof niet dat ik een ingeving ga krijgen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.