Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

facebook - kon me niet inhouden....

Gestart door SoulDragon, juni 11, 2014, 11:32:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SoulDragon

Vanochtend en berichtje op facebook gezien van iemand die ik ken....
na 3 uur kon ik me toch echt niet meer inhouden en heb erop gereageerd....

SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Edewecht

 :klap: goed gezegd! Ik was zelf niet op het idee gekomen om bier als voorbeeld te nemen.

Hou je ons op de hoogte van reakties?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Uffie

Geweldige reactie!  :klap: Hoe kom je op het idee om de link naar bier te leggen!  :schater:
Ik ben ook benieuwd naar de verdere reacties.
Is there any escape - A guy called Gerald

hobbitscones

Ik erger me ook aan die dingen, maar ik zou eerder diegene's statussen uitschakelen. Misschien dat ik iets teruggehouden ben?

Ik ben ook benieuwd naar verdere reacties! We wachten allemaal in spanning...

Uffie

Citaat van: hobbitscones op juni 11, 2014, 11:50:53 PM
Ik erger me ook aan die dingen, maar ik zou eerder diegene's statussen uitschakelen.
:schater: Dan kan ik mijn jongere broer wel voor 80% van de tijd op non-actief zetten....
Facebook moet meer expressiemogelijkheden hebben.  ;) https://plus.google.com/104852619086366276185/posts/YaoLPdYF7in
Is there any escape - A guy called Gerald

Dutchamoeba

 Zoals deze?  ::)  Hier is deze optie er al wel. Deze AVEN-site is moderner dan Facebook...

Uffie

Citaat van: Dutchamoeba op juni 13, 2014, 09:28:17 PM
Zoals deze?  ::)  Hier is deze optie er al wel. Deze AVEN-site is moderner dan Facebook...
:schater: Miscchien moet Mark Zuckerberg dan hier eens komen kijken....  ;D
Is there any escape - A guy called Gerald

SoulDragon

De reactie die ik kreeg ging wel, ze bedoelde het op een andere manier...maar gaf me inderdaad wel geljk.
Ik krijg dat soort dingen niet zo vaak op facebook, en de normale sex dingetje die negeer ik gewoon.

De bier vergelijking werkte helaas niet zo goed...ik had het bij spruitjes moeten houden :)
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Dutchamoeba

Citaat van: Uffie op juni 13, 2014, 11:17:35 PM
Citaat van: Dutchamoeba op juni 13, 2014, 09:28:17 PM
Zoals deze?  ::)  Hier is deze optie er al wel. Deze AVEN-site is moderner dan Facebook...
:schater: Miscchien moet Mark Zuckerberg dan hier eens komen kijken....  ;D
;D

Edewecht

Citaat van: SoulDragon op juni 15, 2014, 09:07:22 AM

De reactie die ik kreeg ging wel, ze bedoelde het op een andere manier...maar gaf me inderdaad wel geljk.
(...)

Toch wat bereikt, SoulDragon !   :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AniMeshorer

Fantastische reactie!  :klap:  Ik denk wel dat het bericht waarop je reageerde al lachend bedoeld was, maar dat is irrelevant. Elke mogelijkheid om aan te kaarten dat niet iedereen seks-georiënteerd is, moet gegrepen worden.


Overigens in de marge: ik zou meteen ook reageren met een "like" en een compliment op je bericht, moest ik op FB zitten. Maar dat is net het probleem. Ik lijk soms wel de enige persoon die overblijft die geen Facebook gebruikt. Ik keek wel nu en dan eens mee met vrienden ; ik zoek wel een vriendin maar met Asperger en erotofobie is dat niet zo evident. Ik zie dan dat er Facebook groepen voor mensen met erotofobie of aseksualiteit bestaan of je gewoon zelf zo'n groep kan oprichten ; er bestaan ook groepen als "Singles in ..." (vul naam van je stad aan). Overvloed aan info en mogelijkheden. Maar intussen maakt Facebook misbruik van de eerlijkheid die in dit soort conversaties bovenkomt. Van elke gebruiker houden ze een map bij met alle informatie, en zelfs je PM's worden gelezen. Ik vind het jammer dat een site met zoveel mogelijkheden in handen is van de meest malafide bestuurders denkbaar, en ik vrees ook dat minderheden die op Facebook lotgenoten ontmoeten een makkelijk slachtoffer is voor de Facebook marketingmachine. Als Zuckerberg letterlijk zegt dat hij privacy een voorbijgestreefd of nutteloos concept vindt, tja... Ondanks de vele boeiende mensen en lotgenoten die er ongetwijfeld te vinden zijn, houd ik er de handen af en ik zou iedereen aanraden zeer voorzichtig te zijn met wat je exact op Facebook zet, INCLUSIEF gesloten groepen en PM's (Facebook personeel zelf kunnen die gewoon openen en meelezen)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Edewecht

Citaat van: AniMeshorer op augustus 09, 2014, 04:54:05 PM
Ik lijk soms wel de enige persoon die overblijft die geen Facebook gebruikt. (...)
  Maar intussen maakt Facebook misbruik van de eerlijkheid die in dit soort conversaties bovenkomt. Van elke gebruiker houden ze een map bij met alle informatie (...)


Goed gezegd, AniMeshorer, ik zit óók niet op facebook. Je bent dus niet de enige die geen facebook gebruikt.  :handschudden:  Blijf je Eigen Wijsheid volgen.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Hier nog een facebookloze  ;D

In principe kan je je bij iedere dienst die gratis aangeboden wordt afvragen waar die zijn inkomsten vandaan haalt, en vaak komt dat op het zelfde neer: Persoonlijke informatie verzamelen om zo gerichte reclame te kunnen tonen. "If the service is free, you are the product", dat gaat dus ook op voor google, twitter, enz.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AniMeshorer

Citaat van: AceVentura op augustus 10, 2014, 07:12:57 PM
Hier nog een facebookloze  ;D

In principe kan je je bij iedere dienst die gratis aangeboden wordt afvragen waar die zijn inkomsten vandaan haalt, en vaak komt dat op het zelfde neer: Persoonlijke informatie verzamelen om zo gerichte reclame te kunnen tonen. "If the service is free, you are the product", dat gaat dus ook op voor google, twitter, enz.

Jeps, ik gebruik Gmail maar geen Google+, kijk wel video's op YouTube maar weiger er commentaren te zetten ... en betreffende Gmail houd ik ogen en oren open naar een alternatief dat bij voorkeur in Europa gevestigd is en dus aan strengere regels onderhevig is dan in de VS waar de privacywetgeving erg laks is. Ik moet wel zeggen dat ik bij bv Twitter of About.me een minder negatief gevoel heb dan bij Facebook, ik heb nog geen bewijs gezien van misbruik langs die kant en het doorsnee Twitterbericht is ook te kort om echt iemands profiel samen te stellen.

Facebook is veruit het ergste. Zij gaan zelfs je PM's of je posts in "besloten groepen" documenteren. Private communicatie bestaat er ook gewoon niet en Zuckerberg vindt dat zoiets ook oudbollig of onnodig is. Zelfs in een PM of gesloten groep heb je enkel zekerheid dat geen andere gebruikers het lezen, maar de medewerkers van Facebook zelf kunnen het lezen zo vaak en gedetailleerd ze willen. Bovendien installeren ze cookies die je surfgedrag ook kan in kaart brengen zelfs nadat je uitgelogd bent uit Facebook.
Emoties zoals verliefdheid, triestheid, eenzaamheid, blijdschap, hoop, ... zijn voor Facebook niet meer dan marketingtermen, productnamen die ze aan hun adverteerders aanbieden.

Dat je op Facebook overigens over letterlijk elk onderwerp een groep vindt maakt het moeilijk soms om te weerstaan. En terwijl je het nut van een groep als "ik ben van Antwerpen en NIET voor Bart de Wever" in vraag kan stellen, je gaat op Facebook over ook ernstige onderwerpen --hoe obscuur ook-- wel discussiegroepen en mede-geïnteresseerden tegenkomen. Daarmee hebben ze een goeie formule, een sterk product... dat helaas in handen viel van de meest malafide mensen uit die hele IT wereld. Ik spreek vrij open over mezelf, ik heb dus in theorie niet veel te verbergen, maar uit principe weiger ik die Facebook te gaan gebruiken.

En, niet onbelangrijk op forums als deze, minderheden zijn erg kwetsbaar. Je kan op Facebook iemand tegenkomen met wie het prima klikt en aan wie je elkaars geheimen en dus ook problemen durft blootgeven, en dat is prachtig moest Facebook die priveberichten niet mee lezen en archiveren. Mensen die denken een lotgenoot te hebben gevonden op Facebook en dan PM's gaan uitwisselen, beseffen soms niet eens dat ze toch bekeken worden ...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

lalalalicia