Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ben je de snelste?

Gestart door pinky, oktober 04, 2006, 12:36:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Razende Tempesta!
Er bestaan trouwens ook Nederlandse toetsenborden, maar blijkbaar worden al onze computers uit engelstalige landen geïmporteerd want nederlandse toetsenborden zijn bijna nergens meer te verkrijgen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Nederlandse toetsenborden? Hoe zien die eruit dan?

Zonnekind

Is er in Nederland Azerty of Qwerty ? Bij ons is het allemaal azerty. Viper heeft nu een computer met een qwerty toetsenbord (wat ze in de meeste andere landen gebruiken). Daar staan de tekens (cijfers en leestekens enzo) op betere plaatsen dan op een azerty. Maar ik blijf het toch moeilijk vinden om op zijn toetsenbord te typen! :-\
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik heb ook een Qwerty. Ik wist niet dat daar verschil in was.. :-X

Maar daarnaast: ik kan maar typen met een vinger, vanwege problemen met mijn hand-oog coördinatie. Dankzij de computer heb ik leren typen, daarvoor kon ik het niet: teveel foute aanslagen vanwege de problemen met de hand-oog coördinatie, daardoor gespannen en verkrampt raken, daardoor nog meer fouten maken enzovoort..

Dus ik gun de hoofdprijs graag aan een ander ! Heb jij die niet al verdiend, Zonnekind  ? ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Tempesta

Citaat van: Zonnekind op oktober 15, 2006, 09:01:06 PM
Is er in Nederland Azerty of Qwerty ?

Qwerty. Ik heb al eens eerder op een azerty getypt, en dat wordt interessant als je gewend bent om blind te typen op een qwerty ;D. Ik weet niet welke van de twee handiger is, denk dat het maar net is wat je gewend bent.

Ereinion

qwerty, en ik ben best snel met twee vingers.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ik heb in het 5e leerjaar een dactylo cursus gevolgd en zo mijn diploma behaald dus ik kan blind typen. Kvind dat wel handig want doordat ik altijd op een laptop werkte had ik niet veel plaats nodig. Ik kon mijn papieren gerust voor mijn scherm zetten en zo alles overtypen zonder het scherm te hoeven zien :D
Peter, de hoofdprijs heb ik nog helemaal niet verdiend hoor, dat is voor Pinky weggelegd!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Dat is inderdaad handig! Ik leer nu steeds meer om blind te typen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Ik typ wel met vier vingers, maar blind? Dat is me nog nooit gelukt. Ondank de inspanning van mijn ouders!

Jovi_Hobbes

Citaat van: Pinky op oktober 15, 2006, 05:09:02 PM
Nederlandse toetsenborden? Hoe zien die eruit dan?

Weet ik niet meer. Ik heb geen idee met welke letters die ook alweer beginnen, maar in ieder geval niet met qwerty. Volgens mij is in Nederland Qwerty tegenwoordig de standaard.
Ik typ wel ongeveer met tien vingers maar niet op de manier zoals het hoort... Ik kan wel gedeeltelijk blind typen. Wel naar het scherm kijken of het goed gaat, maar niet naar het toetsenbord. Of telt dat niet?  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Voor mij telt dat wel hoor. Ik kijk ook altijd naar het scherm als ik typ. Behalve als ik iets van een blaadje aan het overtypen ben, dan kijk ik alleen naar het blaadje. Maar dan kan ik ook verschrikkelijk snel typen, want je ziet niet of je wat fout typt dus ga je die fouten ook niet gelijk zitten verbeteren. Ratelen maar!

Zonnekind

Ja ik herken het! En als je zo een lange leuke tekst hebt om over te typen, gaat het ook steeds sneller. Ik vind dat eigenlijk wel bizar. We denken er niet over na en toch gaan onze vingers naar de juiste toets... ::)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Ja, de automatisch piloot. Onbewust weet je het toch wel. Zit er al ingesleten. het leukste is wanneer j eer weer over gaat nadenken. Dan doe je het juist fout!

Zonnekind

ja das waar! Kvind het allemaal vreemd 8)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Of als één vinger verkeerd zit, dan zit ik er steeds één toets naast.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.