Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Draken

Gestart door petra1963, oktober 26, 2006, 10:40:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petra1963

Ereinion, jij bent nu toch onze deskundige op draken-gebied ? Hoe vang je een draak ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Tempesta


Jovi_Hobbes

Lokken met een stapeltje goud in een hele grote muizenval  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Jonathan, de tuinman van Doornroosje vragen!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Tovermiddel om een draak te vangen:

Neem een spiegel en bestrooi die met drakenpoeder.
Leg een saffier of iets anders kostbaars voor de ingang van het drakenhol. Wacht tot de draak naar buiten komt en haal dan snel de spiegel tevoorschijn. Houd de spiegel voor zijn kop en schreeuw: "Ecce Narcisso Draconus Attractivae!" De draak wordt dan meteen zo mak als een lammetje. Maar o wee als het tovermiddel is uitgewerkt!

Pas op dat je niet wordt gehypnotiseerd door de draak!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Oke, ik ga het proberen..  ;D Maar ik bel jou voor de veiligheid op als ik voor het drakenhol sta.. Dan weet teminste iemand waar ik ben wanneer ik gehypnotiseerd word.. :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Oh ja, vergeten te zeggen. Ik ben op geen enkele manier aansprakelijk als het mis gaat. Maar ik wil best met je mee hoor, Peter.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Weet jij een echt, ouderwets Drakenhol te vinden, Ereinion ? Ergens tussen Borne en Ubbergen ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Nou, het hol niet. Maar in 1995 zijn er in Borne botten gevonden. Men zegt dat het om een mammoet gaat, maar ik denk dat dat niet zo is. Kijk, de moderne wetenschappers hebben nog steeds moeite met het erkennen van het bestaan van draken. Dus als ze iets vinden schrijven ze dat aan andere dieren toe. Ik heb zelf de botten van deze 'Boris' ook bestudeerd en ik weet zeker dat het hier om een Draco Troglodytes gaat (ofwel Holendraak) De botten zijn gevonden bij een vijver en de Holendraak staat bekend om zijn natte leefgebied.
Ik heb dus redenen om aan te nemen dat er in deze omgeving Draken leven, maar heb nog nooit een spoor van een levende draak kunnen ontdekken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Zijn er ook geen geruchten in het dorp ? Over sporen van de staart van een draak in de modder en het bos, of een  vreemd geblakerde boom terwijl het alleen maar geregend heeft ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Het is bijna allerheiligen, mss komen de andere draken zijn graf dan bezoeken? :)

pinky

Weet je, misschien kun je bij kastelen gaan rondzwerven. ik heb altijd begrepen dat daar de draken ook zitten omdat het veel stroerder is om iemand van adel gehypnotiseerd te hebben dan gewoon burgervolk, toch? Als draak dan he?

Ereinion

Oh, Pinky, dat is slim. Dan moet ik toch een bij kasteel Twickel gaan zoeken. Dat ga ik dan eens op Allerheiligen doen, dan kom ik vast een heel eind verder. Heeft er nog iemand een saffier voor mij?

Het is logisch dat draken liever mensen van adel willen hypnotiseren, want zij bezitten een grotere rijkdom, die de draak dan weer in zijn bezit kan krijgen. Bij gewone mensen valt niets te halen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Heel slim, nog nooit bij stil gestaan, maar het klinkt heel aannemelijk !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)