Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vlaanderen Vs Nederland

Gestart door petra1963, november 21, 2006, 10:59:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Zo leer ik nog eens wat Vlaamse geografie ! Dat is nog eens wat anders dan Uilensprong, of Boelenslaan, of Houtige Hage, of Gasselterboerveensemond, of St Maarten, St Maartenszee, St Maartensbrug, en St Maartensvlotbrug.. ;D ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

elke

UIt welke vreemdsoortige landstreken zijt gij dan afkomstig?

petra1963

#2
Nou, mijn familie komt uit Friesland van beide kanten ( Fryslân Boppe!). Daar komen de plaatsnamen Uilensprong, Boelenslaan en Houtige Hage vandaan.En ergens schuilt in mij nog steeds een Friese dwarskop.
Ik ben geboren onder Schagen, in de Kop van Noord Holland. Daar komen de St Maartens namen vandaan, dat is een sliertje gehuchten die steeds verder van zee liggen, maar wel historisch bij elkaar horen. En de Gasselterboerveensemond is geloof ik Drenthe, maar het kan ook Groningen zijn. Ik heb vroeger veel 'galgje' gespeeld met rare plaatsnamen, vandaar.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Peter, mijn ouders hadden ook geweigerd maar ze waren van mijn laatste berichten zo kapot dat ze er met hun beste vrienden over gebabbeld hebben. Die hebben hen blijkbaar aangeraden om toch naar de psycholoog te gaan. Ze zijn dus wel gekomen maar ze hebben meteen gezegd: dat moet hier niet te lang duren he... En ons mama heeft ook heel duidelijk gezegd: ik wil hier niet zijn!
De psycholoog was kei hard geschrokken van hun reactie.
Ach soit, het is beter nu hier thuis dus ik hou het zo :)

Het is fijn om zo namen van steden en dorpen te horen die ik ken :) Het geeft een vertrouwd gevoel :wave:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

elke

Mercikes voor de aardrijkskundeles, Peter  ;).

petra1963

Hoi Zonnekind,
Fijn dat je je thuis nu beter voelt.. En ik zou als psycholoog ook van hun reactie geschrokken zijn.. Ik heb heel vroeger als sociaal werker gewerkt, en voelde mijn hart reageren toen ik las over hoe jouw ouders bij de psycholoog reageerden. Maar goed dat ze uiteindelijk wel de stap gezet hebben !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Citaat van: elke op november 22, 2006, 06:57:10 PM
Mercikes voor de aardrijkskundeles, Peter  ;).

Jullie aardrijkskundeles was voor mij ook interessant..Want de grotere steden in Vlaanderen ken ik wel, maar wat daar omheen ligt niet. En hoe kleiner de plaatsjes, hoe grappiger vaak de plaatsnamen. 
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Thiotric

wat dacht je van:
Nederoverheembeek, Genoelselder, Sint-Job-in't- Goor, Ravensbrakel, Zwevegem, Reet, Vlimmeren,...
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Sismo

 :D
Wij hebben: Doodstil en Dorst!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Thiotric

Doodstil word ik van den dorst !  :schater:
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

Ik geloof dat we van het onderwerp afdwalen...we liggen helemaal dubbel terwijl we verdrietig zijn hier...
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Thiotric

Zie se, zijn wij goed of wa , verdrietig de slappe lach hemme !
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Sismo

 :D

Ik moet je bericht hardop lezen, anders kan ik er niets van volgen!  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Thiotric

paasd nou ni dakik ie iel den taad schuun vloms gon klappen hé  ;)
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen