Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderachtige aseksuelen?

Gestart door Sammy, maart 13, 2006, 11:47:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Misschien zijn  het je eigen verwachtingen ? Wat je zelf denkt of emotioneel verwacht wat je zo blokkeert ? Bang voor agressie of negatieve reacties van de ander aan de andere kant van de telefoonlijn ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

elke

Ik denk dat het (toch bij mij) daar veel mee te maken heeft.

petra1963

Dat is en was het bij mij zelf in ieder geval. Vandaag merkte ik het ook weer bij diverse telefoontjes die ik moest doen, naar officiële instanties en voor officiële dingen. Vrienden opbellen gaat makkelijker, als ik niet te moe ben. Dan zit ik het liefst rustig in mijn holletje..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

Citaat van: peter1963 op december 06, 2006, 07:40:34 PM
Misschien zijn  het je eigen verwachtingen ? Wat je zelf denkt of emotioneel verwacht wat je zo blokkeert ? Bang voor agressie of negatieve reacties van de ander aan de andere kant van de telefoonlijn ?

ja idd, het zijn mijn eigen gedachten,het zou het betse zijn moest ik niks denken maarja
mijn hersens draaien gewoon door.
Ik ben gewoon bang dat ik iets fout ga zeggen of iets raars ofzo, of dat de persoon niet gaat begrijpen wat ik bedoel of raar gaat reageren op mij.
Net zoals ik altijd denk niet goed genoeg te zijn, daar moet ik me echt eens overzetten,maarja dat lukt niet zo best opt moment ;D
achja we'll see
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

Best lastig en ingewikkeld, ja !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Willem

Citaat van: Ann op december 06, 2006, 07:38:55 PM
Citaat van: Willem op december 06, 2006, 06:42:35 PM
Ik WAS ook zo !
echt?
hoe ben je ervan af gekomen?
ben ik heel benieuwd naar, want nu we het erover gehad hebben,en sinds ik zo emotioneel/gevoelig ben, heb ik er nu best veel last van :-\

Wat ook de oorzaak is: je komt er NIET vanzelf vanaf! Het is keihard werken. Het willen, om te beginnen.
En bvb in een moeilijke situatie (voor een publiek(je), typisch voorbeeld) je mening naar voor brengen, ook al wordt je zo nat als een schotelvod van het stresszweet. Je moet je plan opstellen met stapjes, waar je binnen een bepaalde termijn doorheen komt...
Nu, ik heb in heel mijn leven nooit hulp gehad van wie dan ook, en voor wat dan ook... Ik heb mijn doorbraak pas klaargekregen tussen mijn 28 (toen ging ik door het lint omdat ik UIT mijn eigen gevangenis wou) en mijn 30 toen ik naar mijn eigen normen een totaal nieuw mens was. Dat is daarna slechts langzaam blijven rijpen.
Tot aan de jaren van het internet, heb ik voor nagenoeg alles wat ik anders voelde of deed, gedacht dat ik de enige op aande was. Dat is de enige weldaat van internet: de kans om te ontdekken dat je niet alleen bent.
(Internet is voorts ook 99% commercie + onzin, en nauwelijk 1% informatie...)
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ann

Citaat van: Willem op december 06, 2006, 09:41:56 PM
Citaat van: Ann op december 06, 2006, 07:38:55 PM
Citaat van: Willem op december 06, 2006, 06:42:35 PM
Ik WAS ook zo !
echt?
hoe ben je ervan af gekomen?
ben ik heel benieuwd naar, want nu we het erover gehad hebben,en sinds ik zo emotioneel/gevoelig ben, heb ik er nu best veel last van :-\

Wat ook de oorzaak is: je komt er NIET vanzelf vanaf! Het is keihard werken. Het willen, om te beginnen.
En bvb in een moeilijke situatie (voor een publiek(je), typisch voorbeeld) je mening naar voor brengen, ook al wordt je zo nat als een schotelvod van het stresszweet. Je moet je plan opstellen met stapjes, waar je binnen een bepaalde termijn doorheen komt...
Nu, ik heb in heel mijn leven nooit hulp gehad van wie dan ook, en voor wat dan ook... Ik heb mijn doorbraak pas klaargekregen tussen mijn 28 (toen ging ik door het lint omdat ik UIT mijn eigen gevangenis wou) en mijn 30 toen ik naar mijn eigen normen een totaal nieuw mens was. Dat is daarna slechts langzaam blijven rijpen.
Tot aan de jaren van het internet, heb ik voor nagenoeg alles wat ik anders voelde of deed, gedacht dat ik de enige op aande was. Dat is de enige weldaat van internet: de kans om te ontdekken dat je niet alleen bent.
(Internet is voorts ook 99% commercie + onzin, en nauwelijk 1% informatie...)


Ja dat doe ik ook, in de klas mening geven en spreekbeurten zowiezo. maar ik moet niet zweten ofzo , vaak merk je het niet echt, behalve word ik soms rood,maar verder heb ik nergens last van.
ik doe nu een heel sociale richting waardoor ik mezelf dwing die dingen te doen
ik blijf het doen maar de zenuwachtigheid en contact moeilijkheid hgaat niet weg en vermindert ook niet.
maar Willem het moet wel hard zijn dat je nooit hulp hebt gekregen van iemand...ik vind dat wel erg voor je
en over wat je over internet zegt ben ik het met je eens:) al mag die 1 procent informatie wel wat hoger  ;D
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

myra

Ik denk dat het eerder introvertie is wat veel aseksuelen gemeenschappelijk hebben. De meeste mensen op het forum zijn mensen die vaak rust en tijd voor zichzelf nodig hebben. Maar natuurlijk is dat niet voor iedereen ( alle aseksuelen) zo...

Sismo

CiteerHebben we hier een gezamenlijk kenmerk voor alle aseksuelen?

Ik vind het heerlijk om te bellen!  ;D  Alleen als ik op mijn werk moet bellen en er zijn meerdere mensen op kantoor, dan kan ik me niet concentreren op het telefoongesprek en dat lukt dan niet. Ik zoek altijd een plekje waar ik alleen kan zijn (gelukkig hebben we ook een draagbare telefoon). Als ik niet weet waar het gesprek heen zal gaan, kan ik wel zenuwachtig worden voor ik bel... :(
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Citaat van: myra op december 06, 2006, 11:20:05 PM
Ik denk dat het eerder introvertie is wat veel aseksuelen gemeenschappelijk hebben. De meeste mensen op het forum zijn mensen die vaak rust en tijd voor zichzelf nodig hebben. Maar natuurlijk is dat niet voor iedereen ( alle aseksuelen) zo...

Dat klinkt ook heel waarschijnlijk, ja. :klap:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Willem

Het zich af en toe moeten kunnen afzonderen, het af en toe eens echt alleen kunnen zijn...
dat is een typerend iets voor mensen met de asperger variant van het autisme. En de varianten van de variant...
"hoog-intelligent" autisme syndroom... noemen ze het ook.
Ik heb zulk een variant van de variant (maand geleden getest) en één ander aspect hiervan blijkt het zeer courant voorkomen te zijn van asexualiteit....
Hier komt dat elementje "hoogintelligent" samen met het "courant kenmerk" asexualiteit, vandaar mijn opmerking, ergens vroeger op een andere plek van het forum, dat de KANS dat een asexueel (hoog)intelligent is, erg hoog is. Er zit een omweg tussen.
Ik heb toen ook de "zoek het eens uit" vraag gelanceerd: VIND mij de éérste asexueel met IQ lager dan 100... Ik zeg niet dat die niet zouden kunnen bestaan... maar ik twijfel er aan...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Sismo

Ik denk dat ik er een aantal ken!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Willem

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

elke

Ze kunnen niet lezen of schrijven  >:D .
(Sorry, deze kon ik niet laten liggen.

Sismo

 :-\ Toch liever niet, ze zijn cliënten van mijn werk...(verstandelijk gehandicapten)

De meesten kunnen zeker wel lezen en schrijven hoor!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-