Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Leeftijd/ Provincie/ Geslacht etc

Gestart door Biaggini, augustus 15, 2010, 03:23:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Biaggini

Hallo allemaal,

Ik zou weleens in contact willen komen met mensen uit mijn omgeving die net als ik aseksueel zijn. Natuurlijk kan dat via een forum als deze, maar misschien is het ook leuk om persoonlijk ervaringen etc uit te wisselen.

Het zal zo zijn dat er in ieders omgeving meerdere 'lotgenoten' zijn zonder dat je dat van elkaar weet. Het is niet direct een onderwerp wat op feestjes en partijtjes direct ter sprake komt... Althans, niet op de feestjes waar ik doorgaans kom.

Zou het niet leuk zijn om een overzicht op te stellen met vermelding van de provincie waar je woont, je leeftijd, geslacht, werkgebied, interesses weet ik het... En misschien is er al zoiets op deze website... Ik heb wel allerhande losse polls gezien, waar gevraagd werd naar 1 van bovenstaande onderwerpen maar nog niet een uitgebreidere versie.

Ideetje of niet??

Jovi_Hobbes

Dat soort onderwerpen zijn tot nu toe inderdaad alleen los van elkaar ter sprake gekomen. Je hebt in ieder geval een mooie aanzet gedaan. Het enige probleem dat ik kan bedenken is dat mensen dat soort informatie liever niet in één bericht zetten ivm de anonimiteit. 
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Biaggini

Daar zit ook wel weer wat in! Persoonlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar kan me voorstellen dat de meningen hierover verdeeld kunnen zijn.

Lijkt me trouwens leuk om in oktober aanwezig te zijn. Is er al iets meer duidelijk over de datum en locatie? Is dit iets wat eens in de zoveel jaren plaatsvindt of gebeurd het vaker?

Ben benieuwd...!

AceVentura

Klinkt als een leuk idee, zo kunnen we ook buiten de georganiseerde bijeenkomsten elkaar leren kennen.

Voor wat betreft de herkenning: Dat is inderdaad wel een punt. Dat een geregistreerd iemand hier me zal herkennen als in "hee, wij kennen elkaar al" vind ik niet zo'n ramp, wat ik wel vervelend zou vinden is dat iemand die je buiten dit forum al kent ineens hier verzeild raakt en je zo herkent terwijl hij/zij niets weet van m'n aseksualiteit.
In het prive-deel zou dat probleem misschien minder groot zijn ?

Voor de bijeenkomst zijn we al zoekende geweest naar de goede locatie/datum, maar volgens mij zijn we daar nog niet helemaal uit :) Er lopen wel een aantal topics en polls over in het forum over het vijfjarig bestaan, stem gewoon gezellig mee :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Biaggini

Precies. Op die manier leer je wellicht mensen uit je omgeving kennen waarmee je vaker zou kunnen afspreken. Een soort van mini bijeenkomsten...

Je zou kunnen zeggen. De mensen die dat willen, sturen deze gegevens naar een centraal punt. Ik ben nog niet zo lang aangesloten bij dit forum, maar ik kan me voorstellen dat het centrale punt een admin zou kunnen zijn. Die zou een lijst in beheer kunnen hebben, welke op verzoek opvraagbaar is. Je hoeft voor mijn part ook niet naam en adres te vermelden, meer wat algemene gegevens...

AceVentura

Hoe je hier invulling aan kan geven is iets waar we nog wat voor moeten vinden, maar het idee blijft leuk :)

De herkenning hoeft nog niet eens van een naam of adres af te komen, als je bijvoorbeeld een hobby hebt die niet door veel personen beoefend wordt maar waar je wel regelmatig over verteld kan het zelfde probleem oproepen. Dat punt is dan zo herkenbaar voor jou dat de link voor iemand uit jou omgeving snel te leggen is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Yep, als iemand hier komt kijken, weten ze meteen wie ik ben.  ;)

Is het dan niet een idee om in 'Agora' topics te beginnen op provincie? Dan krijg je daar iedereen uit dezelfde regio bij elkaar.

Ik denk dat het vinden van aseksuelen binnen dezelfde provincie van dezelfde leeftijd en met dezelfde interesses misschien wat te veel van het goede is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Je moet het inderdaad niet te specifiek zijn, met zo veel zijn we nou ook weer niet :)

Is het misschien een idee om niet per provincie een topic aan te maken maar een subforum ? Zo kan ieder in een eigen topic z'n verhaal doen, anders vermoed ik dat het snel rommelig wordt in zo'n topic (aan de andere kant, als ik de overige topics zie hebben we daar hier niet zo'n bezwaar tegen  :schater: ).....
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik vind dat niet zo'n goed idee. Je krijgt dan een enorm forum, maar ook iedere keer weer hetzelfde verhaal.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Misschien moeten we gewoon experimenteren met topics, we kunnen er altijd nog iets anders van maken als dat nodig is. Is het dan wel mogelijk die topics sticky te maken zodat ze bovenaan staan en opvallen ? Anders zou zo'n topic snel kunnen verdwijnen waardoor hij z'n doel mist.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Hoe gaan we hier mee verder ? Gewoon maar topics starten onder "Agora" ? We zien dan vanzelf wel hoe het gaat lopen  :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ja, dat kan natuurlijk. Misschien is het makkelijker als iemand die daar behoefte aan heeft, zelf een topic start. Dan kan die meteen aangeven wat voor hem of haar belangrijk is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

romantischmeisje

Vrouw

geboren in 1983

Wonende in Merksem, België.

Werk: operator in printroom (in mijn eentje :p )....'printroomverantwoordelijke' klinkt eigenlijk beter...  :afro:

Oriëntatie: romantisch aseksueel

NEWxRELIGION

Rani
( vrouw )

België
( West-Vlaanderen )

17 jaar
( geboren op 4 november 1994 )

Studente
( personenzorg 6de jaar )

Ik zou me eerder beschrijven als Biromantisch aseksueel
( beide kanten trekken mij aan en hou van romantiek maar tongzoen , naakt en seks behoren niet in mijn relaties )

Hobby's heb ik niet echt
( Hou wel van dieren , mensen , sociale netwerken , forums , tv , computer , eens rustig op café of gaan bowlen of de markt aflopen )

Eerder een huismus maar eenmaal op een feestje , ben ik niet te stoppen .

- Denk dat dit wel voldoet aan mijn beschrijving
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani