Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit & hormonen....een bezoekje aan de huisarts.

Gestart door Littleone, augustus 06, 2007, 02:48:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Littleone

CiteerAls je iets lichamelijks hebt, daar naar laten kijken, en dan zeggen: "o ja, dokter, ik heb ook nog een vraag".

Hihi Ienepien, die verleiding was ook groot hoor...er was toevallig ook een lichamelijke kwestie waar even naar gekeken moest worden. Maar met zo'n aanpak had ik mezelf in de vingers gesneden. Bij mijn huisarts is het zo dat je bij het maken van de afspraak al aan de assistente moet vertellen waar het over gaat. Zo kan zij bij het plannen inschatten of het bezoekje haast heeft en hoelang het ongeveer moet duren. Op de valreep met een extra vraag komen werkt dus niet.

Jovi, bedankt voor de taart!  :D


Ienepien

Jeetje, dus dan moet je tegen de assistente zeggen: ik wil met de dokter bespreken of ik asexueel ben? An me nooit niet. Dan zeg ik liever, dat ik rare blaartjes op m'n voet heb ofzo.

Sismo

Nee, dat zou ik ook niet zo maar zeggen! Dat gaat die assistente geen * aan!  ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Moet je het gewoon verbloemen: het gaat om iets seksueels... (en dan stiekem een A ervoor denken).
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mau

Of gewoon zo snel de a van aseksueel zeggen dat ze het niet hoort en denkt dat je seksueel zegt.  ;)

Littleone

Citeerhet gaat om iets seksueels...

Zo heb ik het ook gedaan....tegen de assistente gezegd dat het om een mogelijk (!) seksueel probleem ging.
En tja, het verloop van het consult komt toch als samenvatting in haar pc terecht. Ik heb dus weinig geheimen voor haar ;)

Ienepien

Is dat echt zo? Blijft dat niet tussen de dokter en jou? Leest ze alles terug? Moet ik me nu ook zorgen gaan maken over mijn anti-depressiva en de gesprekken die ik met de dokter heb gehad?

Littleone

Yep, dat is echt zo. En ik maak me er geen zorgen over. Het is gewoon hun werk en voor zo'n assistente ben ik slechts nummer zoveelzoveel. Die zitten echt niet met rode koontjes naar mijn kwalen en andere aangelegenheden te kijken.

Ienepien

Ja, je zal wel gelijk hebben. En die troela's hebben toch ook wel een beroepsgeheim, mag ik hopen?

Littleone

Dat hebben ze inderdaad. Dus, geen zorgen :). Neemt niet weg dat ik het wel degelijk vervelend vond om het aan de telefoon te melden. En om het daarna tegen de huisarts te zeggen. Maar goed, wie iets wil moet af en toe lastige stappen ondernemen ;)

Jovi_Hobbes

Maar achteraf voel je je dan best wel trots dat je het wel hebt gedurfd toch?

Citaat van: VelvetBat op augustus 08, 2007, 09:12:46 PM
Of gewoon zo snel de a van aseksueel zeggen dat ze het niet hoort en denkt dat je seksueel zegt. ;)

Moet je alleen wel opletten hoe je je vraag verwoordt, anders krijg je vragen als: dokter kunt u mij helpen, ik ben seksueel!  :schater:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Hmmm , dan word je op een andere manier 'geholpen', vrees ik... :rollol: :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)


Ienepien

Ik duim ook mee. Ontspan je maar, denk maar aan iets heel leuks. Ik weet niet, of het dan gaat, maar het helpt wel.  :knuffel: