Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Uitgelachen

Gestart door Zonnekind, augustus 20, 2007, 12:48:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Gisteren werd ik letterlijk uitgelachen door enkele "vrienden" rond mijn aseksualiteit. Met een van hen heb ik jaren geleden wat gekust en een beetje gefoefeld. Hij heeft nu zo zitten zeggen dat hij er niets van geloofd dat ik aseksueel ben enzo. De andere zogenaamde vrienden begonnen gewoon mee te lachen. Ik voelde mij zo slecht! Ik had al een paar keer gehoord van echte vrienden dat er soms met ons gelachen werd maar ik kon mij dat niet voorstellen want ik kon mij gewoon niet inbeelden waar er dan juist mee gelachen werd. Maar nu zag ik het gewoon met mijn eigen ogen en ik kon mij direct voorstellen hoe ze op alle andere momenten als wij er niet bij zijn met ons lachen. Diezelfde kerel heeft Viper dan ook zitten uitmaken want met die kerel kon hij niet overweg. Kheb mij echt nog niet dikwijls zo gekwetst gevoeld. :78: Ik heb nu ook geen zin meer om nog op cafe te gaan met die bende waar we dat anders altijd mee doen. Ik weet nu echt dat ze ons zitten uitlachen en ik durf hen bijna niet onder ogen komen. Ik heb hen altijd bijna alles verteld over onze problemen, net als Viper. Op die manier konden we ons verhaal nog eens kwijt en we zochten toch ook wat steun. Nu voel ik me er zo slecht bij... Toen hij zei dat hij niet geloofde dat ik aseksueel was vroeg ik mij af wat hij daarmee bedoelde. Ik ga echt mijn relatie niet verpesten en zoveel geld steken in een probleem dat dan zogezegd niet bestaat! :banghead:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Littleone

Lomperds! En die noemen zich vrienden. Wat een -piep- ervaring zeg :(
Ongeloof, dat is wat we als aseksuelen voorlopig nog weleens op ons pad zullen vinden in deze hyperseksuele samenleving.

:knuffel:  voor jou, Zonnekind.

Ienepien

Inderdaad. Dat er zulke lomperds op deze wereld rondlopen, niet te geloven! >:D

Ik zou me voorlopig maar niet meer met die "vrienden" bemoeien. Ze zijn het niet waard om vriend te zijn.

En een  :knuffel: van mij voor jou en Viper.

Little_Lady

Those people don't have a clue ??? Ik begrijp sowieso niet waar andere mensen zich mee bemoeien. Ze gaan toch zeker niet bepalen hoe jij in elkaar steekt? Dat je toevallig ervaring hebt met wat proberen betekent niet automatisch dat je uberseksueel bent :-\

myra

#4
heel grof!

Ik denk dat ze idd geen idee hebben hoe diep ze je raken. Seks is iets waar mensen vaak rond lachen en over zeveren etc. Ik denk niet dat ze de intentie hadden je te kwetsen, ze kunnen zich gewoon niet voorstellen hoe het is om aseksueel te zijn... Maar toch vind ik dat ze als 'vriend' je wat meer mogen respecteren...

Ereinion

Oh, wat vreselijk voor je Zonnekind!  :knuffel: Dit kun je nou helemaal niet gebruiken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Dank u voor de lieve reacties.
Zelfs als ze niet zouden beseffen hoe hard ze mij kwetsen, ze hoeven mij niet uit te lachen. Ik ga mijn vrienden ook niet uitlachen met hun problemen ook al begriijp ik hen niet altijd. Ach ja, ik was misschien naïef te denken dat niemand hier mee zou lachen.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

Ze hadden vast niet door dat het jou ernst was, en waren waarschijnlijk in een jolige bui. Volgende keer, (als het ooit nog eens voorkomt) moet je misschien éérst zeggen, dat je een heel serieus probleem met ze wil delen, zodat ze gewaarschuwd zijn.
Sorry, weet niet, wat ik anders moet zeggen. Het kwaad is al geschiedt, en achteraf kijkt men een koe in z'n kont. (plaatselijke beeldspraak) :-\ ;)

Zonnekind

Ze kennen het probleem al 5 jaar en ze weten volgens mij goed genoeg dat het serieus is, ze weten dat dat de reden is waarom Viper en ik uit elkaar zijn. Maar blijkbaar zijn ze er van overtuigd dat het niet bij mij ligt maar bij Viper.
Ik heb gewoon voor de zoveelste keer gemerkt wie mijn vrienden zijn en wie niet.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Hoi Zonnekind,
:'( Wat een lompe en botte reactie van die mensen, zeg ! Wat grof ! Ik zou me ook gekwetst voelen, bij zoiets. En me afvragen of dat nog wel mijn vrienden zijn... >:(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

ja idd, respect is toch een minimale voorwaarde voor vriendschap!  :banghead:

Sismo

Ik zou me ook diep gekwetst voelen...sterkte en een gemeende  :knuffel:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Wat rot voor je Zonnekind  :knuffel:
Ik zie ook geen enkele reden om goed te praten dat ze je hebben uitgelachen. Dat ze het misschien niet begrijpen, dat kan, maar als ze weten hoe lang jullie al met dit probleem zitten dan vind ik het echt grof dat ze je uitlachen!

En Wiper de schuld geven: dat is echt weer zo'n typische reactie van iemand die het dus echt niet begrijpt. Een hele grote zucht is wel op zijn plaats.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Willem

Dit voorval, dit verhaal, is nu net toch een illustratie van wat ik al zo vaak zei:
democratie = dictatuur. 
(De meerderheid heeft het voor het zeggen..  dit is de DEFINITIE van democratie... en dus mogen ze ridiculiseren, spotten, zeggen dat je fout/dom/ziek/leugenaar en wat dan ook bent)
Vrienden? Vergeet het maar, als ze zich tot "de meerderheid" als groep rekenen.
Ik ben een tegenstander van democratie, omdat ELKE minderheid vroeg of laat zal ervaren dat dit gewoon een vorm van dictatuur is.
(In de politiek zowel als in de andere maatschapelijke relaties)
Het tegenovergestelde van democratie is immers NIET dictatuur, maar WEL wijsheid & respect...  Het heeft nog een oude naam ook: consensus..

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Littleone

Citaat van: Ere op augustus 24, 2007, 03:25:55 PM
Een ding moeten we volgens mij goed onthouden,en dat is dat mensen ons leven toch als `triest`  beschouwen.

Dat is dan hun zaak. Eerlijk gezegd vind ik mijn éigen oordeel over mijn leven het belangrijkst, zo niet het enige belangrijke.
Ja....echt! :)

CiteerEn laten we eerlijk zijn; heel diep van binnen zullen, geen van ons, ooit trots kunnen worden op het feit dat we asexueel zijn.
Het is en blijft een gemis.

Het gaat ook niet om trots maar om het leren kennen en aanvaarden van jezelf.
En voor sommigen geldt: wat je niet kent kun je ook niet missen.

CiteerWe zouden het met z`n allen ook liever anders zien.

Ik zie mensen op dit forum die daar anders over denken.