Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Seks als "troost"?

Gestart door Stev, september 11, 2007, 01:06:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

"Kijk ik kan niet indenken wat er in haar hoofd omgaat natuurlijk maar als dit haar een beter gevoel geeft dan heb ik het idee van 'dan moet dat maar' "

Ik wilde niet afdwalen in een voorsteltopic van iemand, vandaar een nieuw onderwerp....
Ik heb het idee dat ik geen seks kan hebben als ik merk dat de behoefte bij mijn partner op een frustratie gebaseerd is. Dat klinkt hard maar het komt erop neer dat iemand op zo'n moment naar seks verlangt om getroost te worden. Ik kan dus niet denken: 'dan moet dat maar'. Ik wil het niet omdat ik vind dat het geen goede oplossing voor het "probleem" is (denk ik...) En dat vind ik best moeilijk omdat het wel om dat "beter gevoel geven" gaat en dat wil ik wel maar niet d.m.v. seks  :-\
Heeft iemand dit ook?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ienepien

#1
Jawel, hoor, en dan zeg ik ook wel eens: ga toch even lekker trekken in de douche.
Maar dat doet hij niet. Vindt hij een soort van vreemdgaan. Terwijl het andersom wel geoorloofd is. Ik mag wel met mijn vibo naar de slaapkamer, en dat vindt hij fantastisch voor mij. Voor mij is het ook een soort troost. :)

(maar ik weet niet of ik je goed begrepen heb. Ik twijfel of je dat wel bedoelde)

Ereinion

Ik herken dat wel, Stev.

Als mijn vriend duidelijk aangeeft dat hij gefrustreerd raakt, omdat het al weer zo lang geleden is, dan kan ik het helemaal niet. Als ik dan toe zou geven voel ik me meer een object waarop hij even zijn ding kan doen. Plus dat ik dan veel te opgejaagd ben door al zijn avances. Eerder liep dat wel eens uit op ruzies en als we dan alles uitgepraat hadden en elkaar begrepen lukte het juist wel, omdat dan de druk er af was. Gelukkig hebben we nu niet meer zoveel ruzies, maar de druk moet er wel eerst af zijn. Dan is de motivatie om er aan te beginnen wat meer gelijk bij allebei.

Dus ik kan het wel, omdat ik van hem houd en dan kan ik er ook van genieten. Maar ik kan het niet uit medelijden of zoiets. En ik heb het idee dat mijn vriend dat op dat moment misschien wel zou willen, maar als hij er goed over nadenkt ook eigenlijk niet wil.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Littleone

Ik heb tot dusver niet in die situatie gezeten Stev, maar ik zou ook geen "frusti-seks" willen. Het is voor een aseksueel al heel moeilijk en soms onmogelijk om van seks te genieten. En als je dan ook nog de frustraties van de ander in de aanrakingen voelt??
Ieww nee, dan zou ik helemaal niet op mijn gemak zijn :o :o. Wat de seks waarschijnlijk alleen maar vervelender zou maken....geen aanrader denk ik.
Opmerkelijk dat sommigen zelfbevredigen als vreemdgaan zien. Van vreemdgaan is wat mij betreft pas sprake als er een ander aan te pas komt.

Stev

Citaat van: Ienepien op september 11, 2007, 01:28:49 PM
(maar ik weet niet of ik je goed begrepen heb. Ik twijfel of je dat wel bedoelde)

Het zou best kunnen dat het alleen in mijn relatie speelt c.q. op die manier bij mijn partner werkt. Ik bedoelde niet alleen de momenten dat hij gefrustreerd is van "omdat het al weer zo lang geleden is" maar gewoon iets op zijn werk of zo. En dan heb je als mens behoefte aan een luisterend oor, wat blijkbaar bij hem al gauw tot behoefte aan intimiteit tot seks overgaat. En natuurlijk speelt het "definitieve" van doorgaans geen seks kunnen hebben ook een rol want daardoor is hij nog zieliger (heeft hij zelf gezegd, hoor...  :-\ ) etc. etc.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ienepien

Nou ja, als je het zo ziet, is het inderdaad wel sex als troost. Veel mannen willen toch ook geliefd worden, en als het op hun werk niet gaat zoals het gaan moet, hebben ze op de een of andere manier bevestiging nodig van iemand, om geliefd te zijn. En wat is er mis mee, dat ze dat dan zoeken bij degene van wie ze het meeste houden? Geliefd en gewaardeerd worden is bij mannen nog altijd een potje sex. Dus troost. Maar alleen vasthouden en je hoofd tegen zijn borst aanleggen is misschien voor een asexueel koppel ook al voldoende. Als hij hiermee maar de indruk krijgt, dat je het echt meent. (en natuurlijk tegen hem zeggen, dat je véél van hem houdt.) :knuffel:

Zonnekind

Ik sluit me aan bij wat Ereinion zei. Ik kan het ook niet als Viper heel lastig is omdat het weer lang geleden is. Dan moet ik er ook eerst over praten en daarna lukt het wel. Altijd wel puur uit medelijden voor hem, ik geniet er nooit van. Ik heb vaak het gevoel dat ik het gewoon af en toe verplicht ben. Tot echt vrijen komt het nooit, daar slaag ik echt niet in. Ik kan hem verwennen maar hij mag ondertussen zelfs niet aan mij komen :-[

Stev, ik had nog niet gehoord van iemand die gefrustreerd is van iets en daardoor seks wil. Maar ik heb al wel gehoord van het echte "troost". Wanneer er bijvoorbeeld een familielid overleden is, zijn er mensen die seks willen nadat ze dat hoorden. Echt letterlijk als troost dan. Die gedachte is bij mij echt vreselijk... stel u voor. Er is iemand dood en jij gaat dan even lekker van bil (om het zo cru te zeggen) Nee, ik kan er toch ook niet bij hoor.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

Nee, dan wordt het meer sex uit medelijden. :'(

myra

Citaat van: Zonnekind op december 04, 2007, 04:28:26 PM
Maar ik heb al wel gehoord van het echte "troost". Wanneer er bijvoorbeeld een familielid overleden is, zijn er mensen die seks willen nadat ze dat hoorden. Echt letterlijk als troost dan. Die gedachte is bij mij echt vreselijk... stel u voor. Er is iemand dood en jij gaat dan even lekker van bil (om het zo cru te zeggen) Nee, ik kan er toch ook niet bij hoor.

Daar kan ik ook echt niet bij.

Sommige mensen kunnen blijkbaar ook een ruzie oplossen door eens goed te vrijen...Kan ik evenmin vatten...

Austen

Mmm, komt me ook wel bekend voor. Als mijn vriend weer eens gefrustreerd en een beetje kwaad is omdat het al zolang geleden is, kan ik het op dat moment ook niet. Dan volgt er alleen maar ruzie. Meestal gebeurt "het" het weekend daarna dan wel. Ik vrij op dat moment dan ook niet graag, maar ik doe het dan wel uit liefde.

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Ienepien

Ja, dat is dan wel weer het verschil tussen man en vrouw.
Een man heeft echt wel opwinding nodig om het te doen, bij een vrouw is het "gat" er altijd, en zonder opwinding gaat het ook wel.
(ik heb daar jarenlang ervaring mee gehad)

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Ienepien

O ja? Truucjes? Weet ik niks van? :o
Maar ja, ik heb nou eenmaal een man, waarbij alles gewoon werkt, en die altijd wel wil (als ik het wil)

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker