Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

t'was weer van dat

Gestart door fleurtje, december 19, 2007, 08:37:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fleurtje

Ik had het gisteravond weer vrij moeilijk,zoals gewoonlijk zat de media er weer voor tussen.
Mijn man had via de radio maar weer eens iets opgevangen over sex,sex zou goed zijn voor cellulitus,en het is een sport waar je geen letsels mee kan oplopen en blabla
Ik voelde het onderwerp al aankomen,de boog is weer gespannen.
Volgens hem ben ik niet normaal,ik kan het duizend en één keer blijven herhalen dat ik er niets kan aan doen,ik vraag me eigenlijk af ,heeft het nog wel allemaal zin om mij zo te blijven verdedigen.
Hoe meer hij mij onder druk zet,hoe dichter ik toe klap.
Ik heb hem voorgesteld om er samen eens werk van te maken maar dan wordt het steevast weg gelachen,ook van dit forum moet hij niet weten,nog geen enkele moeite doet hij,iben op dit moment gewoon weer ontgoochelt in mezelf.
Kon ik er maar iets aan doen.
Is er iemand die mij raad kan geven,ik ben het echt beu ,iedere keer ruzie over sex. :banghead:

Sismo

Wat een onbegrip...ik kan me heel goed voorstellen dat je juist dan dichtklapt. Een oplossing heb ik natuurlijk ook niet, zeker niet zo lang hij zich blijft afsluiten voor jouw verhaal....sterkte!  :knuffel:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Oh bah, wat een onbegrip... :-\ en ook wat bot, eigenlijk...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Misschien moet je hem benaderen met een omweg?
Ik bedoel, iemand, die hij heel erg vertrouwd, een vriend, broer, buurman, wie dan ook.
En dat je die je verhaal doet, met het verzoek het met je man er over te hebben, en hem te laten inzien, hoe zwaar het jou valt om met hem over dit onderwerp te praten. :-\

Verder kan je denk ik wel een  :knuffel: gebruiken.
Je bent niet raar, je bent (net zoals iedereen hier) gewoon anders.

Ere

Citaat van: fleurtje op december 19, 2007, 08:37:28 AM
Mijn man had via de radio maar weer eens iets opgevangen over sex,sex zou goed zijn voor cellulitus

Zo snijd hij het onderwerp sex aan?
Taktische vent heb jij.
Vraag `m naar een zender te luisteren,waar ie ècht wat van opsteekt.

MaankindJ

eerst ff reageren op de reageersels (hihi)
CiteerVraag `m naar een zender te luisteren,waar ie ècht wat van opsteekt.
:D ;D idd groot gelijk (wordt een zware zoektocht)
CiteerJe bent niet raar, je bent (net zoals iedereen hier) gewoon anders.
niet Helemaal juist
het is meer
Je bent niet raar, je bent (net zoals idereen op de aarde) gewoon anders

maar ff voor fleurtj
kan goe begrijpen da de media weer niet de gene is die aan de juist kant staat (de media doet da nooit arrg)
kvindet wel kuttig dat je man der zich zo van af weert, °°een open geest beleeft meer°° (das toch de slogan van 'de morgen' , wat een ironie naar de media toe hehe aaarg ik haat het medium nog even hard)
maar zoals Ine zegt zou der een manier moeten bestaan om tot hem door te dringen dat als hij zo'n druk geeft da je der alleen maar meer foetus-houding-achtig van wordt (wat nie echt een goed ding is he)
ik bedoel gewoon da ik hoop dat ge ook al gade je overoverovermorgen mss beter voelen, dat ge een menier vind om dit niet tijdelijk te helpen maar voor altijd kunt vinden, dat ge je door dees dingen je nie meer kuttig moet voelen DA IS NIET EERLIJK
grote knuffels :knuffel: :pinguin:
en een chear-up-cakej
goetjs
°°°every little thing is gonna be alright°°°

MaankindJ

Citaat van: MaankindJ op december 20, 2007, 12:10:31 AM
eerst ff reageren op de reageersels (hihi)
CiteerVraag `m naar een zender te luisteren,waar ie ècht wat van opsteekt.
:D ;D idd groot gelijk (wordt een zware zoektocht)
CiteerJe bent niet raar, je bent (net zoals iedereen hier) gewoon anders.
niet Helemaal juist
het is meer
Je bent niet raar, je bent net zoals iedereen op de aarde: gewoon anders ( en anders en speciaal zijn aven-toe hetzelfde)

maar ff voor fleurtj
kan goe begrijpen da de media weer niet de gene is die aan de juist kant staat (de media doet da nooit arrg)
kvindet wel kuttig dat je man der zich zo van af weert, °°een open geest beleeft meer°° (das toch de slogan van 'de morgen' , wat een ironie naar de media toe hehe ,aaarg ik haat dat medium nog soms zo hard)
maar zoals Ine zegt zou der een manier moeten bestaan om tot hem door te dringen dat als hij zo'n druk geeft da je der alleen maar meer foetus-houding-achtig van wordt (wat nie echt een goed ding is he)
ik bedoel gewoon da ik hoop dat ge ook al gade je overoverovermorgen mss beter voelen, dat ge een manier vind om dit niet alleen tijdelijk te helpen maar voor altijd langer,
dat ge je door dees dingen je nie meer kuttig moet voelen
want DA IS NIET EERLIJK
grote knuffel :knuffel: :pinguin:
en een chear-up-cakje :cake:
goetjs
°°°every little thing is gonna be alright°°°

fleurtje

Hallo,bedankt voor de hartverwarmende reakties.
Nou die radiozender was Q music en daar kan je je dagelijks wel eens aan zo'n onderwerp verwachten.
Inderdaad hij gebruikt dit om het onderwerp aan te snijden,maar snapt niet dat hij meer kwaad dan goed bij mij doet,want geloof me woorden kunnen soms meer pijn doen dan slaag.
Te raden gaan bij iemand zal hij zeker niet doen,mijn man is een gesloten boek en zal dat ook met niemand bespreken.
Ik zal gewoon mijn verstand op nul moeten zetten en gewoon zijn ding volgen.
Ik heb her en der eens gelezen op dit form,dat een mens eerst moet weten hoe je sexueel in elkaar zit,awel dat had ik eerst voor mezelf moeten uitmaken,maar ik kan min leven niet meer terug draaien,ik zit in dat malle molentje,en natuurlijk hou ik ontzettend veel van mijn man,alleen dat stukje kan een echte spelbreker zijn.
Mercie voor de  :knuffel:dat kan toch echt goed doen.

Zonnekind

Hoi hoi,

even een totaal andere reactie, het is eigenlijk eerder een vraag.
Zou het niet kunnen dat hij het ontzettend moeilijk vindt om het te aanvaarden en gewoon zijn eigen weg aan het zoeken is.
Mijn vriend heeft het er ook nog steeds moeilijk mee en hij heeft het nodig om er grapjes over te maken, het is zijn manier om er elke dag mee om te gaan.
Moest hij dit op Q music gehoord hebben, hij zou er ook over begonnen zijn. Ik weet alleen dat hij er ook eens op een vlotte manier over praat, op een manier dat we er beide mee lachen. Hier zou hij zeker ook mee gelachen hebben. Natuurlijk probeert hij ondertussen ook, maar dat wimpel ik af met evenveel humor als hij ::)
Ik begrijp dat het voor jou heel moeilijk is, maar ik zou in jouw plaats toch blijven proberen het rustig en voorzichtig aan te pakken. Doe heel rustig elke keer je verhaal. En maak hem vooral duidelijk dat je zelf liever anders was (als dat echt zo is) Als hij het gevoel krijgt dat je tevreden bent met hoe je nu bent, gaat hij kwaad worden. (Logisch want er ontbreekt voor hem een belangrijke schakel binnen de relatie)
Geef de moed niet op en wees niet kwaad op de media, die weten gewoon niet beter. Ik ben er zeker van dat de helft van de mensen die zulke onzin vertellen het zelf ook klinkklare onzin vinden.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Allereerst een grote  :knuffel: voor je Fleurtje.
Ik denk dat het het belangrijkste is dat je in ieder geval niet aan jezelf gaat twijfel. Jij bent wie je bent met alle gevoelens die daarbij horen en je bent dan misschien wel anders dan vele andere mensen, maar dat maakt jou niet raar of verkeerd. Ik denk dat de tip van Zonnekind heel nuttig is. Blijf inderdaad consequent tegen je man zeggen dat seks voor jou echt een probleem is, dat het niet zijn schuld is, maar dat het ook niet jouw schuld is en dat het probleem niet vanzelf weg zal gaan. Het is helaas en probleem dat jullie beide aangaat en dat jullie dus ook alleen samen op kunnen lossen. Hopelijk zal je man het uiteindelijk een beetje gaan begrijpen. Maar eigenlijk is begrip niet het belangrijkste. Hij zal je nooit helemaal begrijpen wat dit betreft. Het is belangrijker dat hij jouw gevoelens respecteert en wil gaan meewerken om samen een echte oplossing te gaan vinden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ere

Citaat van: fleurtje op december 20, 2007, 08:44:02 AM
Ik heb her en der eens gelezen op dit form,dat een mens eerst moet weten hoe je sexueel in elkaar zit,awel dat had ik eerst voor mezelf moeten uitmaken,maar ik kan min leven niet meer terug draaien
Om daar achter te komen heb je toch juist relatie ervaring nodig.... :)

petra1963

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 20, 2007, 07:25:44 PM
Allereerst een grote  :knuffel: voor je Fleurtje.
Ik denk dat het het belangrijkste is dat je in ieder geval niet aan jezelf gaat twijfel. Jij bent wie je bent met alle gevoelens die daarbij horen en je bent dan misschien wel anders dan vele andere mensen, maar dat maakt jou niet raar of verkeerd. Ik denk dat de tip van Zonnekind heel nuttig is. Blijf inderdaad consequent tegen je man zeggen dat seks voor jou echt een probleem is, dat het niet zijn schuld is, maar dat het ook niet jouw schuld is en dat het probleem niet vanzelf weg zal gaan. Het is helaas en probleem dat jullie beide aangaat en dat jullie dus ook alleen samen op kunnen lossen. Hopelijk zal je man het uiteindelijk een beetje gaan begrijpen. Maar eigenlijk is begrip niet het belangrijkste. Hij zal je nooit helemaal begrijpen wat dit betreft. Het is belangrijker dat hij jouw gevoelens respecteert en wil gaan meewerken om samen een echte oplossing te gaan vinden.

Jovi, je hebt het weer heel goed en mooi gezegd... :klap:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)