Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zonnekind's verhaal

Gestart door Zonnekind, juli 16, 2006, 03:40:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Heb jij dan rij-angst, Zonnekind?

Zonnekind

Citaat van: Zonnekind op juli 16, 2006, 03:40:12 PM
Ik ga de bijeenkomst afzeggen... :-[ Mijn autoangst is zo extreem geworden dat het voor mij echt niet haalbaar is om tot in Eindhoven te komen. Er zijn ook nog heel wat andere angsten opgedoken dus ik ga eerst nog wat aan mezelf moeten werken :-[ Maar ik zal zeker aan jullie denken! Maak er een heel toffe dag van!

ja ;)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Tempesta

Was ik helemaal vergeten :o. Stoute Tempesta!!!

Klinkt wel goed, in een paar sessies van je angst af zijn. Alvast succes :wave:.

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Klinkt in ieder geval goed, veel succes als je er naartoe gaat!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

 :) ;) Ik hoop van harte voor je dat het lukt, zonnekind.. Sterkte.. :-*
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

 :o :o :o Heeft er iemand toevallig de prijs bekeken? Dat is om meteen al van die fobie af te zijn!!! Meer dan 1400 euro voor 1 sessie!!! Help... :banghead:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

 :o Dat is wel heel erg duur. En ook jammer, want het klonk zo goed  :(  Zou je verzekering zo gek kunnen zijn om het te willen betalen  :-\
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra


Ereinion

#39
Citaat van: Zonnekind op juli 23, 2006, 06:21:48 PM
:o :o :o Heeft er iemand toevallig de prijs bekeken? Dat is om meteen al van die fobie af te zijn!!! Meer dan 1400 euro voor 1 sessie!!! Help... :banghead:

:o Dat is wel heel erg. Maar misschien zijn er wel meer mensen die met deze manier werken en die minder duur zijn.

Er is ook een boek over Mind Tuning:
Van fobie naar vrijheid : Mind Tuning : de radicale methode naar durf, onafhankelijkheid en succes
   Auteur(s):   Pieter J.G. Frijters
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Citaat van: Zonnekind op juli 23, 2006, 06:21:48 PM
:o :o :o Heeft er iemand toevallig de prijs bekeken? Dat is om meteen al van die fobie af te zijn!!! Meer dan 1400 euro voor 1 sessie!!! Help... :banghead:

:( Wat een bizarre prijs ! Dat is onzinnig ! :-[ Sorry, ik ben nu wat direct, maar voor mij voelt het naar oplichting... :geezer:
Zonnekind, ik begrijp je (wan)hoop en je hoop om van je angsten af te komen, maar hier zou ik niet aan beginnen.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Er is niemand anders die dit doet, vandaar natuurlijk dat hij kan vragen wat hij wil. Het boek kost echt niet veel, Viper is al gaan kijken of ze het in de boekenwinkel hebben en anders ging hij het bestellen. Het kost 13euro, ik zal er wel iets mee zijn zeker...
Er zijn nog al mensen die gevraagd hebben of de verzekering of de mutualiteit ofzo het terugbetaalt maar natuurlijk doen ze dit niet :banghead:
Ik had er eerst echt zo een goed gevoel bij, maar toen ik wat meer op zijn site gelezen had, klonk het eerder als een goeroe, een sekte-leider dus ik ga de sessies echt maar zo laten :D

Viper dacht aan hypnose, heeft daar iemand ervaring mee? Het lijkt mij een beetje beangstigend en omdat je er zo weinig van hoort vind ik het zo vreemd om het zelf te doen... :-\
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik denk dat wanneer je onder hypnose zou gaan, je zeker een goed gevoel bij de persoon moet hebben die dat doet. Maar dat geldt eigenlijk bij alles. Volgens mij levert het wel goede resultaten op, maar ik heb er geen ervaring mee.
Er zijn ook wel meer dingen die je zou kunnen proberen, accupunctuur bijv.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Accupuntuur heb ik al geprobeerd maar dat hielp niet. Accupuntuur is een ongelooflijk goed middeltje voor mensen die niet goed reageren op medicatie. Mijn moeder bijvoorbeeld is voor heel veel medicatie allergisch. Vaak omdat dat steeds vrij hoge dosissen zijn. Bij accupuntuur zijn het minieme dosissen waardoor ons mama daar enorm goed mee is. Maar bij mij haalt het dus niets uit... :(
Als er iemand nog andere tips of ideetjes heeft... laat maar komen. Ik ben nu zelf op internet aan het zoeken naar mogelijke oplossingen maar het is niet eenvoudig.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

 :) Hoi Zonnekind,Daarom noem ik het nu maar even.
Je zou hypnose kunnen proberen.. wie weet werkt het. Er zit alleen een nadeel aan hypnose ( naast dat je de therapeut moet kunnen vertrouwen en je bij hem/ haar veilig moet voelen): het werkt via het mechanisme dat de menselijke geest in bepaalde bewustzijnstoestanden enorm gevoelig is voor suggestie.
Dat speelt al een rol bij gewone psychotherapie: de persoon in therapie voelt vaak haarfijn aan wat de therapeut verlangt of wil horen.( dat zul je zelf inmiddels ook wel herkennen..) Het is een soort herhaling van een ouder/kind mechanisme..alleen kan het in therapie gebruikt worden om oude pijn en wonden te genezen..
En bij hypnose speelt die suggestibiliteit ( vatbaarheid voor suggestie) nog veel sterker. Bij alles wat er bij hypnose boven tafel komt, kun je de vraag stellen of dat uit de geest van de persoon in therapie komt, bij die persoon hoort.. Of dat het in feite stilzwijgende, impliciete gevoelens en verwachtingen zijn die de therapeut in het kader van de therapie heeft naar de persoon die in therapie is..en die de persoon in therapie oppikt, en dan in de hypnose terug laat komen. :o
Ik zeg beslist niet dat je het niet zou moeten doen, in tegendeel. Maar aan alle therapieën zitten inhoudelijke nadelen, en dit is zo'n nadeel van hypnosetherapie, dat niet al te bekend is.  :-*
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)