Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

geen zin vs angst

Gestart door myra, juli 14, 2007, 11:03:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

laatst ontstond een nieuwe bizarre hersenkronkel in mijn hoofd  :banghead:

Een aspect aan mijn aseksueel zijn komt voort uit angst, angst voor het letterlijk intrusieve van seks, zoals oa Claire het  in een ander postje beschreef.

Soms denk ik dat ik met iemand die ik vertrouw op seksueel gebied wat moet experimenteren, om de angst te overwinnen... Niet met de bedoeling om seksueel te worden, maar met de bedoeling om niet langer bang van seks te zijn...



Help, ben ik dat die over seksueel experimenteren spreekt ???  :banghead:

Sismo

Niet zo'n gekke gedachte hoor! Ik denk soms ook dat het puur angst is. Maar dan toch meteen een volgende vraag: waarom heb ik die angst dan?  :knuffel:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Het is nooit verkeerd om dingen uit te proberen, als je dat zelf wilt.
Ik kan me voorstellen dat het bij jou ook komt doordat je graag een relatie wilt en dit in de weg staat?

:knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ann

Ja, als je het toch wil proberen dan is dat zo:) Misschien kan het bij sommigen wel door angst komen.

Zelf heb ik geen angst
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Angst voor het onbekende speelt natuurlijk altijd een rol. Je moet je alleen wel afvragen of je echt zelf wilt experimenteren of dat je het eigenlijk van jezelf moet om wat voor reden dan ook. Dat laatste lijkt mij dan weer niet goed.
Lastig hoor!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Inderdaad ingewikkeld.. Bij mij speelt angst voor sex in ieder geval niet, voor zover ik dat bij mezelf na kan gaan.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Citaat van: Ereinion op juli 15, 2007, 10:42:09 AM
Het is nooit verkeerd om dingen uit te proberen, als je dat zelf wilt.
Ik kan me voorstellen dat het bij jou ook komt doordat je graag een relatie wilt en dit in de weg staat?

:knuffel:

Wil ik een relatie? ergens onbewust wel denk ik, maar ik besef ten volle dat een relatie moeilijk voor me is. Ik ben ten eerste erg op mijn vrijheid en rust gesteld en kan eigenlijk niet constant iemand aandacht  geven of constant bij iemand zijn. Dat is te overprikkelend (zie hsp-theorie) ;) Momenteel kan ik me ook niet openstellen voor een relatie...

Ik heb echter veel angsten, vooral claustrofobisch getint (oa mensen die te kort bij me komen, zowel lichamelijk als emotioneel) en daar wil ik toch wel aan werken.

petra1963

Hmmm... wat HSP betreft: dat geldt zeker ook wel voor mij.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Ereinion

Sorry Myra, doordat je het veel over vriendschappen hebt, had ik in mijn hoofd zitten dat jij wel graag een relatie wilde. Ik heb je verkeerd begrepen.  :-[
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Citaat van: Ereinion op juli 16, 2007, 11:33:20 AM
Sorry Myra, doordat je het veel over vriendschappen hebt, had ik in mijn hoofd zitten dat jij wel graag een relatie wilde. Ik heb je verkeerd begrepen.  :-[

is niet erg hoor :)

myra

soms denk ik dat ik eens met een vrouw moet proberen... met mannen gaat het me nooit meer lukken om intiem te worden. Slechte ervaringen en geen enkele aantrekkingskracht...Ik kan me soms wel aangetrokken voelen tot een vrouw, uiteraard is dit dan eerder emotioneel.

petra1963

Nou Myra, wie weet ? Als je het niet probeert, weet je het nooit..En als het met een vrouw ook niets wordt, dan weet je dat ook zeker. Ik ben er voor dat mensen gewoon uitzoeken wat ze voelen. En daarmee een beetje experimenteren. Wie weet vind je wel een hele leuke vrouw.. nou, geweldig toch ?  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

En je moet je vooral niets aantrekken van wat de standaard is in relaties. Als jij alleen een relatie kunt hebben met iemand die je veel ruimte kan geven dan is daar ook helemaal niets mis mee. Zolang jij en je partner er maar gelukkig mee zijn. Hetzelfde geldt natuurlijk voor een emotionele relatie met een vrouw.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?