Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

mannenhumor

Gestart door myra, februari 21, 2007, 11:36:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mau

Een ding wat ik nog erger vind dan mannenhumor is irritante puberjongenhumor.

Echt, opmerkingen die ik heb gehoord van 16-jarige jongetjes, die kunnen niet door de beugel. Ik zat voorheen op een opleiding MBO tussen 16-jarigen en toen had de lerares het erover dat er maar weinig vrouwen een top-functie hebben. Toen hoorde ik een jongen achter mij zeggen tegen die voor mij "of ze moet een krap kutje hebben". Dat vind ik toch te grof voor woorden.  :o En ik zie de humor er ook niet van in.

Hopelijk trekt het bij als ze ouder worden..

petra1963

Bij sommigen wel en bij anderen ( veel anderen) helaas niet.. Die blijven irritante opmerkingen maken.. >:(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

petra1963

Nee, laten we dat hier maar niet neerzetten, nee !  :o
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Haha, ik had dan echt teruggezegt dat hij dan wel heeeel hoog in het bedrijfsleven terecht zou komen! Bam!!! Dat was waarschijnlijk de laatste opmerking geweest!  :D
Maar goed, ik hoor ook vaak zat jongens in de bus over dat ene wijf dat ie had geneukt de hele tijd aan hem hing terwijl ze gewoon lelijk was...dan denk ik ook, blijf er dan vanaf! Doe normaal, beetje respect. Dat zijn dingen....kan ik me heel erg aan irriteren. Zeker als dat in het openbaar wordt besproken. Bah!

Jovi_Hobbes

En pubers kun je het dan nog een heel klein beetje vergeven (zijn natuurlijk tijdelijk ontoerekeningsvatbaar), maar helaas zijn er veel die er nooit overheen groeien  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Willem

Citaat van: myra op september 02, 2007, 11:25:21 AM
goed punt, pinky. Ik vind ook bijna nooit iemand lelijk, tenzij arrogante mensen. Een arrogante trek op hun gezicht kan iemand echt lelijk maken...

Voor de rest kunnen de klassieke schoonheidsnormen me echt niet schelen : zwaarlijvig zijn, kaal zijn, klein zijn etc is voor mij absoluut geen turn off...


mmmm
Ik kom weer eens roet in het eten gooien door te zeggen:
hoe je iemand INTENTIONEEL bekijkt , verandert niets aan iemand die objectief lelijk is (dit is naar algemeen menselijke beoordelingsreflexen... daar is veel onderzoek naar gedaan, hoor !)  en die hierdoor mentaal ten onder gaat.
JA, er zijn dus mensen die lelijk zijn, en ook al zijn wij zo vriendelijk om ze 100% te aanvaarden, dan nog lijden zij onder hun eigen lelijkheid...
Dit is pure realiteit.
Daarom dat ik vind, dat voor mensen met echt lelijke gelaatskenmerken, plastische chirurgie 100% terugbetaalbaar moet zijn...
Dit herstelt voor die mensen bijna hun hele leven.
En het helpt dus niet om tegen hen te zeggen: nééééé hoor, ik vind je helemaaaal niet lelijk...  Ze geloven je TOCH niet. Ze kennen immers zelf het onderscheid tussen mooi en lelijk...
Weerom: het is niet goed (met de beste bedoelingen) te zweven, er is WEL verbetering van levenskwaliteit voor die mensen mogelijk...
:handschudden:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

pinky

Klopt, maar dan nog is het niet nodig om te zeggen dat je het zelf bent. Dat geloof ik gewoon niet. Ik ben ook niet één van de knapste, maar ook zeker niet één van de lelijkste (objectoef gezien) maar ik weet ook dat ik door mijn uiterlijk anders behandelt word dan iemand die slank is en eem meer symetrisch gezicht heeft. Toch denk ik dat ik gelukkiger kan zijn dan een knap iemand. En die plastische chirurgie bewaren we dan maar voor mensen met een enorme haakneus, megavlek op hun gezicht etc...

Ienepien

Inderdaad. Het moet wel écht iets lelijks zijn. Of door een brand, ongeluk of wat ook. Niet zomaar botaxen. Dat is pure onzin. Blijf maar jezelf. En bovendien, mooie vrouwen (dus écht mooie) heb je vaak niet alleen. (zal voor mannen ook wel gelden, alleen is dat denk ik meer bij echte charmeurs, die kicken er gewoon op, om een vrouw te versieren. En als het dan gelukt is, ze weer dumpen voor de volgende.) ???

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

pinky

Tsja, je hebt wel gelijk natuurlijk. Door zo te reageren ga je mee in wat hij doet. Dat is zeker waar. Maar ik kan er wel heel kwaad om worden. Om dat soort opmerkingen. En vaak werkt een spiegel voorhouden dan het beste. Denk ik toch. In de zin van dat er dan ook nog een opmerking achteraan komt in de trant van 'of vond je deze opmerking niet zo leuk? Hou dan zelf ook voortaan je mond alsjeblieft. Ik hoef die onzin ook niet te horen. Dank je.' Zoiets dan.
Ik zei het niet om iemand hier te beledigen. Het is de taal waar ook ik mee opgroei en opgegroeid ben en ik merk bij mezelf dat ik soms verder daar in mee kan gaan dan eigenlijk de bedoeling is. Door jouw opmerking werd ik daar weer aan herinnerd. Gelukkig. Dus bedankt.

Wat de plastische chirurgie betreft heeft natuurlijk ieder zijn eigen idee bij wat lelijk is. Ik denk vaak dat mensen eerst naar plastische chirurgie grijpen en als dat niet genoeg helpt dan eens verder gaan kijken of er meer aan de hand is. Vaak psychisch hoor. Ik bedoel dan dat vrouwen grotere borsten willen omdat dat nu eenmaal mode is. Maar eigenlijk voelen ze zich onzeker van zichzelf en is dat modegebeuren ook maar aangepraat. Net als van die haakneus. Toch kan ik me voorstellen dat bij die haakneus je meer geholpen kan zijn met plastische chirurgie. dan therapie Net zoals dat een cup A vergroten logischer kan zijn dan een C cup. Natuurlijk is veel omdat men van de norm afwijkt. Ook al ben ik het er niet mee eens (in een gezond lichaam hoor je niet te snijden), het is er wel, het is de maatschappij en die keus is ieder voor zich. Ik zou alleen willen zien dat iedereen een psychologische test ondergaat voor een operatie. Om te kijken of het ook op andere manieren is te verhelpen. Voordat je nog meer barbiepoppen krijgt omdat als je eenmaal onder het mes bent geweest, de stap om het nogmaals te doen vele malen kleiner is. Bij sommigen is het zlefs verslavend! En dat is eng!

Willem

Die discutie over wel of niet opereren (op ziekenkaskosten, bedoel ik) is al behoorlijk lang aan de gang, hoor.
Niet HIER op het forum, maar rond de sociale onderhandelingstafels naturlijk.
Misbuiken moeten eruit. In Amerika kan je een ziekteverzekering "op maat" kopen, zodat luxeoperaties worden terugbetaald... terwijl iemand met een marginale verzekering zijn levens-verbeterende ingreep NIET kan terugkrijgen. Dat is weer Amerika.
Dat is echter niet onbelangerijk in dit debat omdat net ginder het gros van alle plastische chirurgie wordt gedaan, en het gros van alle studies dus ook van ginder komt...
Ik hoop dat men hier nu eens volwassen wordt en een klare lijn trekt, op "Europese" gronden...


En inhoudelijk: Wat   "IK en JIJ"  denken  OVER   die andere, of die al dat niet lelijk is... verandert niets aan wat personen met een lelijk gelaat ZELF denken en voelen.
Van mij krijgen ze (politiek denkbeeld) het recht (= niet de plicht...) om via de ziekteverzekering letterlijk recht te zetten wat krom is...
Modes uitgesloten...
Over mensen die echt geen sociaal leven hebben, gewoon door hun uiterlijk, is al veel geschreven, hoor, maar ze moeten nu eens ophouden met schrijven en beslissingen nemen... 
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

pinky

ja, ook weer waar. Maar ik denk dat het een beetje een discussie is die nooit opgelost kan worden. Ik vind dat artsen hun eed moeten naleven. En die eed is dat ze mensenlevens redden en niet onnodig in mensen gaan snijden. En ik denk vaak dat het onnodig is. Vandaar dat ik denk met alleen de psychologische test voor de operatie zwaarder gemaakt moet worden. Niet zwaarder voor de patiënt, maar zwaarder om door te komen. Want heel veel van die mensen hebben het sociaal niet moeilijk door hun uiterlijk, maar door hun gedachtes over iets wat niet reëel is. Wat een projectie is van andere onzekerheden op een lichaamsdeel en wat een operatie slechts tijdelijk kan onderdrukken.

Sismo

Op mijn kersverse opleiding hebben we het gehad over hoe je aankijkt tegen digitale metamorfoses (het photoshoppen van modellen). Er was vanavond ook iets over bij Eénvandaag, maar heb het net gemist, ik ga zo eens op uitzendinggemist kijken. Er blijken dus steeds meer bladen te komen die photoshop-vrije foto's plaatsen. Ik juich dit van harte toe!  :klap: Al die -ogenschijnlijk- slanke modellen zonder oneffenheidjes maken alleen maar dat je als lezer denkt dat je niet voldoet aan de norm. Terwijl die norm dus eigenlijk niet bestaat!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-