Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Herkenning in het openbaar

Gestart door Fricai, november 07, 2009, 06:48:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

USA heeft een eigen systeem.
http://www.celtarts.com/ring_size.htm

Daar zie je wat je moet hebben. Als ik het zo hoor wordt dat een maatje 10. ;)

AceVentura

Die maat heb je goed geraden Drisos, 9 gaat echt niet passen dus 10 moet het zijn  :)

Vandaag ben ik naar de stad geweest en heb meer ringen gezien dan me lief is, maar bijna geen zwart. Wat nog het meest in de buurt komt is een zwart streepje ofzo, maar in de basis is de ring dan zilver wat de prijs natuurlijk een stuk hoger maakt. Misschien kijk ik in de verkeerde winkels  :(
Hoe dan ook, ik denk toch dat ik op jou aanbod in ga, ik PM je wel om de details door te spreken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Vandaag heb ik eindelijk m'n ring ontvangen \ o /  Bedankt voor het helpen Drisos !

Helaas was de vreugde van korte duur  :( Uiteraard moest ik hem direct even passen, en wat blijkt: het past echt net niet. Sterker nog, het scheelt zo weinig dat hij (duimen uitgezonderd uiteraard) om iedere vinger past ... dus ook m'n middelvinger aan m'n linker hand  ??? De maat van de ring is precies wat we besteld hebben, dus dat is in ieder geval goed gegaan.

Ik weet nu even niet wat ik moet doen ... omruilen voor een grotere zal waarschijnlijk lastig worden, maar om nou op de gok een maatje groter (0,8 mm groter) te bestellen is ook weer zo wat ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Misschien kun je hem heel iets laten oprekken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Ik wist niet eens dat dat kon  :) De ring op zich is ook redelijk dik, misschien is er met slijpen nog wat meer ruimte te maken ?
Is dat iets wat iedere juwelier kan doen ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ienepien

Wat denk je dat ze daarvoor vragen? :o

Fricai

Kost meer dan de waarde van de ring, maar misschien levert het je wel de maat op die je nodig hebt... ?
Als je nog een grotere wil bestellen roep je maar!

AceVentura

Ik zal wel even informeren, de dichtstbijzijnde zit hier zowat om de hoek, als het niet veel scheelt met een nieuwe ring heeft dat de voorkeur omdat ik dan wel zeker weet dat hij past, met een nieuwe bestellen heb je die zekerheid niet. Wel vraag ik me af of oprekken wel zal lukken, ik vermoed dat de kleur niet door-en-door is, dus die zou wel eens lelijk kunnen worden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Als je het bij een juwelier vraagt zouden ze je vast tips moeten kunnen geven, lijkt mij. Wel jammer hoor dat hij net niet past  :(
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Misschien kwam het door de drukte in de winkel, maar het bezoek aan de juwelier is geen succes geweest.
Bij de vraag of de ring vergroot kon worden werd er even naar gekeken, toen hij zag dat het roestvrij staal was werd er afkeurend gekeken en gezegd dat hij daar niets mee kon. Geen toelichting, tips, of ook maar helpen bij het vinden van wat wel de juiste maat zou zijn.  :(
Dit is de tweede keer dat ik daar ben geweest en eigenlijk met een niet zo best gevoel weg ga, jammer dat de volgende een stuk verder weg is  :(

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Tja, wat nu ....
Drie opties denk ik: De ring om m'n ringvinger heen doen en daar blij mee zijn, Drisos lief aankijken en vragen of hij een maatje groter wil bestellen, of terug naar de juwelier en daar een zwarte ring (had wij wel) van 80 euro kopen.
Na mijn niet zo beste ervaring daar valt de laatste optie in ieder geval af :)
Om toch een beetje te kunnen wennen (heb nog nooit eerder een ring gehad) heb ik 'm nu even om m'n ringvinger heen zitten, maar dat is natuurlijk niet echt het doel.

Eigenlijk wil ik even weten wat nu de kosten zijn geweest, als ik zelf reken kan dat niet zo heel veel zijn: $14 voor de ring, ca. $2 voor de verzending, naar euro's is dat ongeveer 12,5. Als dat ongeveer klopt kan ik nog heel wat keertjes proberen :)

De volgende maat die beschikbaar is is 11,5, wat 21mm is (1,2 mm groter als wat ik nu heb). De maat daarna is 12,6, wat dan 21,9mm is. Welke zal het dan wel zijn .... ? :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ienepien

Ja suffie ;)
Gewoon naar die juwelier terug, of naar een andere winkel waar ze ringen verkopen, en ringen passen.
Degene die goed past naar jouw zin, die maat moet je dus hebben. :P

AceVentura

Het zal wel aan mij liggen, maar dat kan ik dus gewoon niet..  ;D
Ik vind het altijd zo fout een winkel in te lopen, daar moeite te doen om de juiste maat te vinden, en dan simpelweg toch niets te kopen ....

Ik denk dat ik de 12,6 maar moet proberen. Bij large-online (de andere webwinkel waar ik gekeken heb) gaan de maten ook per 2 mm omhoog, dus dat is blijkbaar een veilige marge.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ienepien

Rest me nog te adviseren om iets te spelen met een ijzerdraadje ofzoiets.
Om je vinger doen, pasmaken, bij elkaar draaien, afdoen, en dan de doorsnee meten. :P