Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vlaanderen Vs Nederland

Gestart door petra1963, november 21, 2006, 10:59:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Maar ik zat toch wel een beetje in de buurt?

Kennen jullie dan Struuf?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Thiotric

Das Brussels voor strofe, maar dat bedoel je niet zeker? ;)
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Sismo

Nee, ik meen dat struuf Belgisch was voor pannekoeken met warme kersen. Maar misschien zit ik er helemaal naast!  ???
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ik heb nog nooit van Struuf gehoord.

Ballekes met krieken is een gerecht dat vroeger de arme mensen aten of de kermismensen. Bij ons vind je potten krieken in elke winkel (Aldi, GB, Colruyt, Delhaize,...) Die zijn heel zoet gemaakt met heel veel suiker. Je kan ze koud eten of warm maken en je eet er gehakballen bij (bij ons ook wel frikadellen genoemd :D) Dan kan je nog een lekker boterhammetje in de saus van de krieken soppen... heerlijk!!!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Frikandellen zijn bij ons een soort worstjes (uit het frietvet), van afvalvlees gemaakt  :P Best wel vies, maar heel geliefd....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ik heb  ooit 1 frikandel gehad, toen ik 16 was.. En daarna hoefde ik nooit meer.. BAH !  :(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Thiotric

Dat frikandellen-taalprobleem-verwarringsgeval...... kheb het ooit ontdekt.... verwacht ne mens een goei bouletje, en krijgt em zo'n vieze sosis !!! ( bouletje= gehaktbal, sosis= worst). Wij noemen frikandellen curryworsten
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Ereinion

Daar moet je dan niet naar vragen in Duitsland, want dan krijg je weer iets anders.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Thiotric

... wie klaagt er dan nog over seks... ;D
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Zonnekind

Ik kan wel eens genieten van een lekkere curryworst. Hoewel ik hem dan liever iets groter heb en geniet van een portie extra afval in een mammoet. :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

elke

dat is ook iets van het frituur, maar heel pikant (wat juist weet ik niet, want ben niet zo'n kenner)

Sismo

Van de Belgische frituur weet ik al helemaal niets!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

elke

Ik heb ooit in Nederland een zak friet 'Obelix' gevraagd, ik dacht dat is ne grote friet zoals bij ons (een grote voor één persoon dus) en ik kreeg een gezinspak  :o