Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verbaasd blij opgelucht

Gestart door Kaneeltje, oktober 10, 2023, 05:23:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaneeltje

Hallo,
Ik ben Kaneeltje uit Belgisch Limburg. Ik merk dat de meesten uit Nederland komen en vrij jong zijn. Ikzelf ben 61 maar voel me veel jonger.
Vandaag was ik bij de dokter en hij sprak het woord aseksualiteit uit. Ik ben geschrokken dat ik ni de enige ben, dacht altijd dat er iets mis met me was! Heel blij en opgelucht jullie  brieven te lezen!
Mijn hobby's zijn schilderen,  wandelen,  fietsen,  zwemmen,  ik ben met spiritualiteit bezig, woon samen met mijn hondje en wil graag een man leren kennen om samen leuke dingen te doen en ik hou ontzettend van knuffels  :rood-hartje:,  de natuur, vriendschap, rust..
Nieuwe vriendinnen leren kennen vind ik ook leuk! :)
Lieve groetjes xx

Edewecht

Welkom op dit forum, Kaneeltje :)
Ikzelf ben ook 61, dus ook niet meer zo piepjong.

Je schreef 'geschrokken', ik neem aan in de positieve betekenis?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Kaneeltje,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Fijn dat de doctor je bewust heeft gemaakt van aseksualiteit en dat je daar zoveel herkenning bij hebt.
De meesten hier zijn inderdaad jonger, maar je bent zeker niet de enige.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom! 54 jaar hier. Inderdaad zijn de meesten die hier op het forum komen jonge.

Wat goed dat de huisarts het woord aseksualiteit onder je aandacht bracht. Nee, je bent zeker niet de enige, en er is niets mis met je, als je aseksueel bent.

Toen ik ontdekte aseksueel te zijn, viond ik het ook een schok. Positief, opliuchting, herkenning. Een gevoel van : Eindelijk, nu begrijp ik het.
Maar het moest toch ook zijn plaats vinden. Ik zeg dan: het moet uitbruisen. Het heeft ook consequenties, ten aanzien van keuzes, zoals het richten op het aangaan van een relatie, en dat was de eerste jaren best lastig.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jaap

Hoi Kaneeltje,

Welkom op dit forum!  :cake:  :cake:

Groetjes terug uit Limburg, maar dan wel vanaf de andere kant van de grens  ;).

PallaS.


Heldin_op_Sokken

Fijn zo'n dokter die bewust is van dingen buiten de "hetero norm"