Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Skype

Gestart door Paul2, april 23, 2013, 05:53:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul2

Skype heeft nu (helaas) de rol van MSN overgenomen, dus je hoeft niet meteen met audio en video aan de slag, kan gewoon met een loutere tekstchat ook  ;)

NewacE

Hoi Paul2,

Het klinkt alsof je er verstand van hebt. Dus zou je me kunnen uitleggen hoe dat zit met gewoon chatten in Skype/MSM.
Gisteren wilde ik MSN voor het eerst gaan gebruiken.  :schater: Ik zal er zelf maar om lachen. Geloof het of niet, ik heb het nog nooit nodig gehad.
Er werd gezegd dat er een update was. Heb ik dus gedaan, maar het veranderde in Skype en het enige wat ik kon vinden was video.
Zou je me misschien kunnen uitleggen waar ik de fout in ga. Dan krijg je een stuk :cake: van me.
Ik heb de update ongedaan gemaakt.

Groet, en alvast bedankt   
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

vrovanzi

Als je Msn via skype wilt gebruiken moet je je eerst aanmelden via je microsoftaccount in skype. dan kan je kiezen of je de contacten van skype of msn wilt weergeven of enkel degene die online zijn. dat doe je bovenaan bij het knopje ' contactpersonen ' en dan ga je naar onder naar ' contactlijsten ' daar kan je kiezen. zoals je zult zien kun je je skype/msnaccount ook linken met facebook als je dat hebt zodat die contactpersonen ook te zien zijn als ze online zijn. als je dan met iemand wilt chatten dan klik je gewoon op de naam en je begint in het kader onderaan te typen. ik hoop dat het een beetje duidelijk is toeja? anders vraag je het maar hoor  :D en ja je hebt de update wel degelijk goed uitgevoerd hoor dat was de bedoeling dat je skype zou gaan gebruiken maar je kan via je skypeaccount zelf ook gewoon chatten zonder video, toch PAul2? daarom hoef je toch niet per msn te hebben?

NewacE

Thanx!
Ook een stukje :cake: voor jou.
Ik heb nu skype apart skype. Dan blijft MSN in ieder geval gewoon orgineel. Niet dat ik dan weet hoe het werkt, maar dat vogel ik wel uit.
Ik dacht ook dat je kon chatten zonder video in Skype. Maar voorlopig heb ik het nog niet gevonden. Misschien zie je dat pas als je iemand 'aan de lijn' hebt? Dat je dan kan kiezen misschien?
ik weet het ook niet.  :schater: Ik ben ook de jongste niet meer :klap:
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Fricai

Je kan ook gewoon chatten in Skype, altijd al. Je moet iemand niet 'bellen' dan, gewoon aanklikken in je contactenlijst. Dan komt er een venster open met diens foto etc... En daar kun je onderin gewoon berichten typen en verzenden, simpel als wat.

NewacE

Aha, dat verklaart het. Dank je.
Ik heb skype ook nog nooit gebruikt, dus er staan nog geen contacten in.
:cake: voor iedereen!!!
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Jovi_Hobbes

Ik heb dit even afgesplitst van Chayq's oproepje, zodat geïnteresseerden daar niet helemaal de draad kwijtraken  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

NewacE

Het is gelukt hoor.  :cheerleader:  Mijn allereerste chat sessie. Nu nog een iets grotere drempel over en dan een videochat. Een keer......
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

vrovanzi

woehoe super toeja proficiat!  :D

:cake:

:wave:

GVR

Nog een voordeel van Skype is, dat je makkelijk mensen kunt opzoeken. Wanneer je de naam en/of woonplaats weet.
Wel een nadeel is dat er door de verandering van msn=>Skype je wederom word gedwongen om mee te gaan met het nieuwe. Net als de verandering van Hotmail=>Live=>Outlook
Succes in elk geval! :D

Edewecht

Nadat ik dit allemaal gelezen heb...  :geezer:

Zouden we ook gewoon kunnen 'bellen'?  Per telephoon?   :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

NewacE

Je kan het in ieder geval wel op je mobiel gebruiken. Dat weet ik zeker.
Ik had in Amerika een VOIP abonnement voor de gewone telefoon. Dus ik denk eigenlijk dat het wel het zelfde zal zijn. Misschien....
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

vrovanzi

tuurlijk kan je ermee bellen daarvoor was het in de eerste plaats bedoeld hoor  :D
je kan op je account gled zetten en dan gewoon het telefoonnummer in geven en bellen maar ( via je pc ) en via een smartphone gaat het ook

Paul2

Ik zie dat anderen hier ook al de nodige antwoorden gegeven hebben  ;) Ik hoop dat het de vraagstellers dan inmiddels wat duidelijker is geworden.

Wat ik zelf het handigst vindt, is om Skype dezelfde vorm te geven als MSN: dus een aparte contactenlijst en daarnaast losse chatvenstertjes per gesprek. Helaas geeft Skype dit zelf niet duidelijk aan, maar je kan dit zelf als volgt instellen:
- klik bovenaan het skypevenster op "beeld"
- en dan in het uitklappende menu op "compacte weergave"

Er komt dan dus een apart venster met daarin alleen je contactpersonen. Door met de rechtermuisknop op een van die contactpersonen te klikken verschijnt dan een menu waarin je kan kiezen of je die persoon wilt bellen (alleen audio), een videogesprek wilt voeren (audio + video) of een (chat)bericht wilt sturen. Bij die laatste optie opent dan een apart venster waarin je met die persoon kunt chatten.

Verder nog vragen? :P

vrovanzi

Hangt ervan af voor welke dienst je dat VOIPabbo had toeja. Er zijn namelijk vele voipdiensten. De meeste werken via een open protocol maar hetgeen skype gebruikt s gesloten dus je moet zeker zijn dat het specifiek vor skype bedoeld is . Skype werkt op alle androidphones ongeveer hetzelfde. Tegenwoordig is het wel wat simpeler in gebruik voor op een phone. In de nokia N900 was het ingebouwd zalig was dat  :D :D maar ik ben aant afwijken merk ik hehe mijn excuses