Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hoelang hou ik dit nog vol

Gestart door paulc, maart 12, 2009, 12:35:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Citaat van: paulc op maart 12, 2009, 11:51:48 PM
Heb er wel over nagedacht om zelf hulp te zoeken...Ik heb in het verleden al veel therapie gehad. Ik ben er dan ook niet bang voor. Heb tijdens een van onze laatste ruzies ook voorgesteld om dan maar apart te gaan ipv samen. Ze heeft nu gezegd dat ze iets gaat ondernemen dus ik wacht nog even af maar ben dan zeker van plan zelf wat met/aan de situatie te doen. Zoals het nu gaat hou ik het geen jaar meer vol.

Ik denk (weet bijna wel zeker) dat als je het doet, dat je dan al snel zegt: dat had ik járen eerder moeten doen. ;)

paulc

Nou ...soms ben ik toch ook een beetje bang voor therapie hoor. Ik heb het jaren geleden al voor gesteld maar ben nu weleens bang dat het te laat is. Ik heb tijdens de laatste keer dat ik therapie heb gehad een relatie van 13 jaar beeindigd, met al mijn "vrienden" gebroken, ontslag genomen.... Denk weleens dat dat nu ook de uitkomst zou kunnen zijn maar nu heb ik twee kleine kinderen dus dat maakt me ook bang. Maar ik heb geen keus denk ik.

Ienepien

Ik denk, dat je er alleen maar beter uit zal komen.....
* Ienepien hoopt het ook gewoon, natuurlijk.

pinky

Juist omdat je nu twee kinderen hebt denk ik dat je er beter uit gaat komen. Want zelfs in het ergste geval, dat jullie toch uit elkaar gaan, dan zul je alsnog voor je kindjes moeten gaan. En dan is het heel fijn als je gewoon vrienden kan blijven met hun moeder. En dan kan therapie juist erg goed helpen om daar je boosheid te uiten in plaats van tegen je vriendin. Want hoe dan ook, die relatie tussen jullie moet goed blijven, omwille van de kinderen. Of jullie nu samen verder besluiten te gaan of niet.

Maar nog leuker is natuurlijk als jullie gewoon bij elkaar kunnen blijven. En zoals het nu gaat, gaat het blijkbaar ook niet zo goed. Dus dan vraag ik me af, wat heb je eigenlijk te verliezen door in therapie te gaan? Mocht het erger lijken te worden, dan stop je toch gewoon?

paulc

dank je voor je reactie eva. idd een gelijksoortige situatie...ik voel me ook erg onzeker. hopelijk zoekt ze deze keer echt hulp en kunnen we er samen aan werken. wat mij betreft de laatste kans. maar dan nog...ik hou wel van haar. het lijkt me erg fijn er met iemand over te kunnen praten.

paulc

zit weer eens alleen op de bank...boos en verdrietig....
vanmiddag beloofde ze seks...we hebben erg leuke dagen gehad dus de sfeer was er ook naar....
toen de kinderen op bed lagen nog even samen in de tuin gewerkt en daarna even bijkomen op de bank....
ze liet me een paar keer weten dat ze er moe van was en even later stond ze op en wenste me welterusten en ging naar boven....
alleen...
eerst werd ik boos maar na een tijdje verdrietig...waarom doet ze nu zo...
een half uurtje later komt ze naar beneden en vraagt of ik toch nog even boven kom....
ik heb nee gezegd...
voel me rot...
jammer van het leuke paasweekend....

Ienepien

Je snapt blijkbaar haar signalen niet...............

Mannen willen graag directe vragen horen, en is algemeen bekend, dat het zo is, dat mannen dat hebben, dus het is je vergeven...... :knuffel:

paulc

leg het me dan eens uit

zij stelde toch voor om te gaan vrijen vanavond? ze ging naar bed omdat ze moe was...
we hebben toch een afspraak dat zij het initiatief neemt...wat moet ik dan zeggen?

Ienepien

Ze had het beloofd, dus wil ze ook best meewerkend, maar is eigenlijk moe.
Dat meldt ze dan, in de hoop, dat je de hint snapt, om het dan maar zo snel mogelijk te doen.
Ze probeert het nog een keer, maar als jij het dan nóg niet oppakt, besluit ze om maar in haar eentje naar boven te gaan, in de hoop/veronderstelling, dat je haar wel volgen zal, omdat het immers belóófd was?
Tja, ze heeft liggen wachten op je, maar na een half uur was je er nog niet.
Het is héél moedig van haar, om dan alsnog naar beneden te komen, en te vragen, of je nog komt.

Het is mij duidelijk, dat ze je héél erg terwille was, maar je hebt de signalen niet opgepakt, of ze verkeerd voor jezelf uitgelegd.
Praat er morgen met haar over, en vertel het me, als ik gelijk had......................... :-\

paulc

ja zo lust ik er nog wel een...

als het echt zo is zoals jij beschrijft dan geef ik de moed helemaal op hoor...hier kan ik niet mee omgaan...ik ben gvd geen helderziende toch

mijn versie:

ze had er spijt van dat ze die belofte gedaan had. toen we de tuin hadden gedaan ging ze onderuit met haar ogen dicht op de bank liggen klagen over haar vermoeidheid. toen ik eenmaal bezig was met wat anders zag ze haar kans schoon en ging snel naar bed. eenmaal op bed kreeg ze spijt en zag in dat het neit goed was wat ze gedaan had en wilde het goedmaken.

en weet je...als ze nou moe was en geen zin meer had dan kan dat maar waarom zegt ze dat dan niet...

"@*//>@@&5@:-////@"

Ienepien

Ik denk, omdat jullie langs elkaar heen praten. Vrouwen geven signalen, mannen willen directe vragen...........

Laat het even rusten, slaap er een nachtje over, en vraag het haar morgen, wat ze precies bedoelde....
Wordt níet boos, maar laat haar het rustig uitleggen.
Zeg haar ook maar, dat wat IK heb gezegd. Dat mannen directe vragen willen, en dat JIJ die vage hints niet snapt.
Als daar duidelijkheid over is, wil ze misschien de volgende keer iets duidelijker naar jou toe zijn...........Zég dat ook tegen haar, dat je het in het vervolg iets directer wilt hebben.

Maar bovenal wil ik je voor nu even een  :knuffel: geven, en hoop, dat je inziet, dat ik (misschien) wel gelijk heb.

paulc

het lijkt wel of het allemaal aleen maar ingewikkelder wordt...AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh...ik word er gek van

pinky

Tis ook gekmakend. Maar niet voor niets komen mannen van mars en vrouwen van venus. Ik denk dat Ienepien inderdaad gelijk heeft. Ik kan ook zo heerlijk ondoorzichtig zijn naar mijn vriend toe. En dan denk ik toch echt dat ik heel duidelijk ben geweest... gek genoeg!

paulc

Nou...opgestaan...gegeten...gewassen...kinderen naar school en dagverblijf...eindelijk samen in de auto...onderweg naar ons werk ben ik er na een tijdje maar over begonnen (ik weet dat zij nooit een gesprek start als het over intimiteit of seks gaat maar blijf dat steeds maar hopen)....haar antwoord...

Ik was echt te moe, mijn ogen vielen dicht...toen ik vroeg waarom ze dan na een half uur naar beneden kwam zei ze dat de moeheid was verdwenen en zich weer fit voelde...
dat was het...

Al doe ik nog zo mijn best ik kan het soms niet begrijpen...waarom kan ze er niet over praten...ze vroeg niet wat het met mij deed...wat dan ook....

ZEG IETS???? SLA???? SCHOP???? SCHREEUW????...maar nee...niks

Ik zit duidelijk weer in een "boze fase"...sorry

Ienepien

Dus toen ze naar beneden kwam, wilde ze jou laten weten, dat ze "bereid was", om de afspraak na te komen, volgens mij.
Maar dat heb jij niet goed opgepikt.....................

zucht.............het is gewoon een questie van een communicatiestoornis, en die kan je alleen maar oplossen door.................

Juist ja, communicatie. :knuffel: