Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hoelang hou ik dit nog vol

Gestart door paulc, maart 12, 2009, 12:35:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Lastig he? Dat communiceren?  :-\

paulc

ja heel lastig...vooral met iemand die het niet doet...of kan...

vanavond weer geen woord erover terwijl de spanning te snijden is...

:( :'( ??? >:(

Ienepien

Dus jij zult moeten beginnen.................. :-X

pinky

Tsja, het punt is dat je alleen met z'n tweeën of meer kunt communiceren. En je communiceert ALTIJD. Je kunt niet niet communiceren. Maar de fout ligt altijd tussen twee mensen. De een zend uit, de ander pikt wat anders op en stuur daarmee een bericht terug die niet aansluit op het zendsignaal. De ander pakt dus het teruggestuurde bericht verkeerd op en zie daar het begin van een communicatiestoornis. Maar wiens fout is het dan? Degene die het verzonden heeft of degene die het anders heeft opgepakt en daarmee een niet aanlsuitend bericht heeft teruggestuurd?

Hoe het ook zei, de 'fout' ligt altijd tussen twee (of meer) mensen in. Want ergens in het midden is het signaal anders vertaald dan het verzonden is. Dus als je niet snapt wat je vrouw uitzend, dan kun je dat het beste gewoon zo helder mogelijk vragen. En met signalen bedoel ik woorden, lichaamstaal (zoals knipoog, weglopen, terugkomen), maar ook de intonatie van wat gezegd wordt en het volume waarop het gezegd wordt. Allemaal dingen die verkeerd geinterpreteerd kunnen worden.
Een voorbeeld. De ander praat misschien wel vrij hard omdat deze oprecht denkt dat je het anders niet kunt horen (bijv. in een auto om boven de moter uit te komen), terwijl jij denkt dat de ander boos is. Dus tsja... er kan echt zoooooooveel mis geinterpreteerd worden. Zelfs tussen mensen die elkaar al jaren kennen!

paulc

jaja...maar ze geeft altijd als antwoord...ik weet het niet...

Ienepien

Klinkt bekend....... :-\
Er zijn meerdere topics, waar dat beschreven staat. Een aseksueel mist bepaalde 'kennis' over het kunnen benoemen, wat er 'mis' is.

petra1963

Klopt, dat hebben meer mensen al beschreven. Zowel van de kant van de asexueel als van de sexuele partner...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

paulc

wat me ook steekt is dat ze mijn gevoelens alsmaar afdoet met: ach dat valt toch wel mee...of...zo erg kan dat toch niet zijn...of...dat vind ik overdreven hoor....zijn van die heerlijke dooddoeners...

Ienepien

Klopt.
En omdat waarschijnlijk al té lang je mond hebt gehouden over dit soort dingen, wéet ze ook niet beter, of je hebt er niet zo'n moeite mee. Nu je het wel zegt, denkt zij ook: maar daar heeft ie nooit wat over gezegd...........
Elkaar sparen en je mond houden is niet altijd goed. :-\

paulc

Nou Ienepien volgens mij heb ik er juist altijd over gesproken maar heeft ze nooit geluisterd.

Ienepien

O, sorry, Paul, dan had ik je verkeerd ingeschat. :-[
En luisterd zij inderdaad niet goed.
Sommige mensen horen het wel, als je tegen ze praat, maar ze luisteren inderdaad niet........

paulc

geeft niks hoor ienepien maar wat dat betreft lijk ik soms wel een vrouw :-) heb mijn hart op de tong en weinig schaamte.

pinky

Mijn vriend hoort ook heel veel, maar luisteren neej, dat is een vak apart. Hij stelt zijn doel in en gaat daar dan voor. Als hij eenmaal ergens heeft besloten dat zijn doel goed is, dan is de rest (dus ook mijn woorden) niet interessant genoeg. Hij hoort serieus me aan, geeft er een serieus antwoord op, maar luistert niet. Dat kan hij dan gewoon niet, omdat hij een soort tunnelvisie heeft gekregen. En alles wat niet in zijn straatje past wordt direct aan de kant gegooid. Heel irritant. Ook voor hemzelf, want achteraf blijk ik vaak toch best wel slim te zijn. Maar ja, dan heeft u weer eens niet geluisterd, ook al weet hij dat ik het wel heb gezegd. Heel raar verschijnsel is dat.

Blijkbaar heeft jouw vriendin het tunneltje dat geen sex hebben na een tijdje normaal is, dat jij daar tegenkan en dat je het er vaker NIET dan wel over hebt, dus dat het wel meevalt. Zoals die keer dat ze vroeg of je mee naar boven ging na het tuineren en je nee zei. Dat is voor haar het bewijs dat het wel meevalt. Want anders was je wel meegekomen. Nou zoekt zei bewijs dat het wel meevalt, want als het niet zo erg is, dan hoeft ze er niets mee te doen. Dus hoort ze wel wat je zegt, maar zet ze het direct aan de kant als onbelangrijk. Ze luistert waarschijnlijk dus niet echt. Want zou ze wel gaan luisteren, dan betekent dat voor haar dat zij ineens OOK een probleem heeft. En dat is voor haar natuurlijk niet prettig.

Dus zul je haar duidelijk moeten maken hoe groot en hoe belangrijk dat probleem voor jou is. Er zullen voor haar consequenties aan haar gedrag moeten worden gehangen, voordat zij ook een probleem ervaart. Want zolang er voor haar geen consequenties aanhangen en alles blijft zoals het was, dan is zij blijkbaar tevreden. De tevredenheid moet eerst onderuit gehaald worden, voordat er van haar kant uit actie komt.