Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waarom praten over seks als ik het toch niet wil??

Gestart door romantischmeisje, oktober 23, 2011, 07:24:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

romantischmeisje

"Sorry, maar ik wil geen seks. Nooit eigenlijk". Natuurlijk schrikt dat mannen af, en jaag ik hend aardoor weg, de seksuele mannen natuurlijk. Maar hoe pak je dit als aseksuele vrouw aan, dat je wel vanalles wil en naar verlangt, maar geen seks wil? Ik heb eignelijk meeeeeeega schrik voor penetratie, al zou ik een partner hebben die superlief en zacht is en zegt "ik zal je wel langzaam....." oej nee, dan krijg ik al schrik. Hoe kan ik een seksuele man vertellen dat ik geen seks wil zonder de zoveelste man weg te jagen?? ???

Jovi_Hobbes

Dat is een heel lastige vraag. Hoe je het ook brengt, de boodschap blijft hetzelfde en die zal door veel seksuele mannen inderdaad niet leuk gevonden worden. Ik denk dat je het het beste allemaal volledig eerlijk kunt vertellen. Waarom je het niet wilt en vooral ook wat je wel wilt zodat die persoon op basis van alle informatie een afweging kan maken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

romantischmeisje

Ik weet één ding, hoe ik het ook draai of keer, zeggen dat ik geen seks wil, of dat ik dat nu direct zeg of voorzichtig, mannen lopen daardoor weg :(
Dan als oplossing zou ik zeggen, ik geef hen seksuele vrijheid... wat voor reactie krijg ik dan? "das een belediging!" allee.... snappen wie snappen kan???
Als seks zo belangrijk is, is die man niet de ware voor mij als hij geen tussenwegen probeert te vinden waar we allebei iets aan hebben

Het zal vooral VEEL praten worden. alleen, hoe ik erover moet beginnen, hoe aan te pakken, is de grote vraag. Hoe kan ik dat vertellen  ???

Fricai

Citeeralleen, hoe ik erover moet beginnen, hoe aan te pakken, is de grote vraag. Hoe kan ik dat vertellen  ???

sample dialogue; "Je moet iets weten over me" - "Oh, vertel?" - "Ik ben aseksueel" - "Eh, wat is dat?" - {uitleg} - {ongeloof, onbegrip, waanideeën, beledigingen, etc}  ;D ::)

Gewoon altijd al vroeg duidelijk zijn over wat je wil/niet wil en hoever je ooit denkt te kunnen gaan qua compromis. Het zal veel mannen direct afschrikken, maar niet alle. En van degenen die het niet direct afschrikt zal het later alsnog vele afschrikken. Maar een andere manier is er niet. Onthou dat er bij de mannen die je tegenkomt ook aseksuelen en mensen die om andere reden wel compatibel met je zijn tussen zitten.. ;)

romantischmeisje

Ja das waar... mah zelfs als er een aseksueel is moet het ook klikken over andere dingen... en ideaal bestaat niet, maar tmoet toch kunnen kunnen klikken hé, niet alleen op (a)seksueel gebied  ;D

Ereinion

Ik vraag me af of het scheelt dat je zegt dat je geen seks wilt omdat je geen hormonen aanmaakt of dat je zegt dat je aseksueel bent ( = een term die veel mensen niet kennen en in eerste instantie niet begrijpen). Bij dat laatste voelen veel seksuelen zich misschien toch ook een beetje alsof zij gefaald hebben. Alsof zij niet goed genoeg waren voor jou om seks mee te hebben. Bij het hormonen-probleem geef je duidelijk aan dat het aan jou ligt en dat is misschien makkelijker te accepteren.

Gewoon iets waar ik nieuwsgierig naar was. Ik denk dat het ook moeilijk is om te zeggen: 'Ik maak geen hormonen aan en daarom heb ik geen zin in seks.'
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Is inderdaad wel een stuk makkelijker om het zo uit te leggen schat ik. :)

romantischmeisje

Hmmm... nja, dan kan ik het beter zp uitleggen. MAAR... ik denk echt te veel nu hé, maar... die seksuele gast zou dan kunnen zeggen "ok schat, ik wil er alles aan doen zodat jouw hormonen terug in orde komen!" (maw "zodat je zo snel mogelijk wél zin krijgt in seks") LOL  :schater:
maar inderdaad ik kan het beter zeggen dat doorda tmijn lichaam geen hormonen aanmaakt (en dat is al jaren zo.. en ik heb vele testen gedaan dat niets heeft geholpen tot nu toe) dat ik daardoor geen libido heb, geen zin in seks ... wel veel andere dingen maar niet seks :D

Jovi_Hobbes

Die reactie krijg je sowieso ook als je zegt dat je aseksueel bent. De gesprekspartner is er dan volledig van overtuigd dat hij/zij je wel zal kunnen "genezen".
Het blijft natuurlijk een lastige situatie waar de meerderheid van de mannen (maar waarschijnlijk ook vrouwen) op voorhand op af zullen knappen, maar eigenlijk is het dan misschien maar beter om dat snel te weten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?