Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nee is en blijft... nee!

Gestart door JustMe01, november 19, 2013, 12:39:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JustMe01

Er is een gast die al jaren in me geïnteresseerd is, maar ik niet in hem. Ik heb hem leren kennen als klant in de winkel waar ik werk, voor mij niets meer dan een "zakelijke" relatie. Toen hij mij vorige week voor de zoveelste keer vroeg om eens samen iets te doen, heb ik uiteindelijk toe gezegd. Gewoon naar de bioscoop en wat drinken, en terwijl de gelegenheid nemen om hem duidelijk te maken dat het nooit meer dan vriendschap zal worden. Of dat dacht ik toch... ik heb hem duidelijk verteld dat ik aseksueel ben (even uitgelegd wat het was), helemaal niet geïnteresseerd in een gezin (wat hij écht wel wilt), en dat ik op dit moment met teveel aan m'n hoofd heb om zelfs nog maar aan een mogelijke relatie te kunnen denken. Het gebruikelijke "het ligt niet aan jou maar aan mij" werkte niet, zelfs letterlijk zeggen "tussen ons zal het nooit wat worden" had niet het minste effect.

Zijn reactie was dat hij al jaren gek is op mij, op mij wil wachten en mij de "mooie kanten van het leven wil tonen", dat wij gelukkig kunnen worden samen en hij mij wil tonen hoe geweldig seks is. Ik denk dat de boodschap nog niet is doorgedrongen... Nu belt hij mij constant en stuurt hij sms'jes om te zeggen hoe fijn hij onze "date" vond. Hoe krijg ik hem zo ver dat hij mij gewoon met rust laat?!   :banghead:
~ Every villain is a hero in his own mind ~

Freakshow

Citaat van: JustMe01 op november 19, 2013, 12:39:47 AM
Er is een gast die al jaren in me geïnteresseerd is, maar ik niet in hem. Ik heb hem leren kennen als klant in de winkel waar ik werk, voor mij niets meer dan een "zakelijke" relatie. Toen hij mij vorige week voor de zoveelste keer vroeg om eens samen iets te doen, heb ik uiteindelijk toe gezegd. Gewoon naar de bioscoop en wat drinken, en terwijl de gelegenheid nemen om hem duidelijk te maken dat het nooit meer dan vriendschap zal worden. Of dat dacht ik toch... ik heb hem duidelijk verteld dat ik aseksueel ben (even uitgelegd wat het was), helemaal niet geïnteresseerd in een gezin (wat hij écht wel wilt), en dat ik op dit moment met teveel aan m'n hoofd heb om zelfs nog maar aan een mogelijke relatie te kunnen denken. Het gebruikelijke "het ligt niet aan jou maar aan mij" werkte niet, zelfs letterlijk zeggen "tussen ons zal het nooit wat worden" had niet het minste effect.

Zijn reactie was dat hij al jaren gek is op mij, op mij wil wachten en mij de "mooie kanten van het leven wil tonen", dat wij gelukkig kunnen worden samen en hij mij wil tonen hoe geweldig seks is. Ik denk dat de boodschap nog niet is doorgedrongen... Nu belt hij mij constant en stuurt hij sms'jes om te zeggen hoe fijn hij onze "date" vond. Hoe krijg ik hem zo ver dat hij mij gewoon met rust laat?!   :banghead:

Ik zeg vaak dit: "iemand die op micro niveau je consent niet respecteert, zal dit op macro niveau ook niet doen".
Pas dus op, voor je eigenlijk veiligheid,  je weet maar nooit.
Sterkte. :)
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Fricai

Wauw, het klinkt niet als iemand waar iets toe doordringt... Negeren, als hij langere tijd niet ophoudt, waarschuwen. Als die dan nog doorgaat, politie. Jammer maar helaas, misschien dringt het dan een keer door.

Als iemand mij "wil tonen hoe geweldig seks is" dan ren ik hard weg denk ik. xD


Dutchamoeba

Wees duidelijk (voor zover dat helpt) en wees op je hoede. Verder ben ik het met Fricai eens.

Himawari

Yup: negeren, waarschuwen, politie.

Jovi_Hobbes

Inderdaad vooral duidelijk zijn. Als hij wat vraagt wat jij niet wilt, gewoon 'nee' zeggen en geen uitleg eraan plakken. Hoe meer uitleg je geeft, des te meer handvatten hij heeft om je om te praten en vast te houden aan zijn hoop.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Teal's Tracks

Citaat van: Fricai op november 19, 2013, 04:37:20 AMAls iemand mij "wil tonen hoe geweldig seks is" dan ren ik hard weg denk ik. xD

I second that.  ;D
Nederlandstalige Aseksuelen op Facebook ontmoeten? (150+ leden)
https://www.facebook.com/groups/DutchAces/

myra

idd, dan kan je als aseksueel beter weglopen...ik heb in verleden mensen me soms eens laten tonen hoe 'geweldig seks was', en kwam tot de conclusie dat het me nog steeds niet kan boeien, het verveelt me direct.  Ik vind het nog steeds vrij overbodig en verlang er niet naar... Dit om te zeggen dat aseksuelen niet zomaar te veranderen zijn.

Edewecht

Je zegt het zelf al: "Nee is en blijft... nee!" Nu nog heel duidelijk tegen hem  zeggen.

Citaat van: Jovi_Hobbes op november 29, 2013, 05:14:20 PM
Inderdaad vooral duidelijk zijn. Als hij wat vraagt wat jij niet wilt, gewoon 'nee' zeggen en geen uitleg eraan plakken. Hoe meer uitleg je geeft, des te meer handvatten hij heeft om je om te praten en vast te houden aan zijn hoop.
(Dat is'm!)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SoulDragon

Wow, stugge volhouder.
Had er ook zo één, zie hem gelukkig alleen bijna nooit. Twee keer per jaar loop ik hem tegen het lijf in de kroeg ofzo...
Heb de laatste keer tegen hem gezegt dat ik lesbisch was, denk dat het heeft geholpen.
Ongelooflijk hoe lang sommige mensen dat soort dingen kunnen volhouden.

Inderdaad wat Jovi zegt, probeer het niet teveel uit te leggen, alleen duidelijk "nee, ik heb geen interesse in je" zeggen.
Misschien kun je zeggen dat je al een vriend of vriendin hebt..
En wees inderdaad ook op je hoede.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Uffie

Citaat van: Himawari op november 19, 2013, 05:50:22 PM
Yup: negeren, waarschuwen, politie.
Dit lijkt me de juiste volgorde van aanpakken bij een dergelijk iemand, hij klinkt behoorlijk eng!  :o  :blue-no:
Ik hoop dat je het nooit nodig zult hebben, maar voor het geval dat: https://www.stichtingzijweg.nl/hulp/stalking/stappenplan/
Hopelijk laat hij je met rust na een kort en bondig nee. En inderdaad voor de rest geen uitleg meer geven.
Heel veel sterkte!
Is there any escape - A guy called Gerald

Zonnekind

Mijn neef zei ook altijd tegen vrouwen die hij absoluut niet zag zitten dat hij homo was. Dat hielp.
Misschien met je ook zeggen dat je ineens je "seksualiteit" gevonden hebt en dat je op vrouwen valt en een vriendin hebt.
Klein leugentje om bestwil maar zo heb je geen zever en laat hij je hopelijk toch met rust.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

JustMe01

Even snel een update! Ik krijg geen telefoontjes meer, geen sms'jes, geen dagelijkse bezoekjes in de winkel meer,... misschien is het dan toch eindelijk doorgedrongen dat het niks zal worden. Bedankt voor de steun iedereen! x
~ Every villain is a hero in his own mind ~

Zonnekind

Dat is fantastisch! Mooi begin van het nieuwe jaar :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Freakshow

Yay! Altijd fijn als stalkers inzien dat ze stalkers zijn.
Nu nog hopen dat Hollywood stopt met stalking als romantisch weergeven en misschien komt het ooit allemaal nog wel eens goed dan. ;)
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.