Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wonderkinderen

Gestart door Ann, juli 29, 2007, 08:20:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ann

Citaat van: Willem op juli 22, 2007, 05:08:31 AM
Hier, de twee:
Mens en schilderijen...  Een "wonderkind"... t'is te zeggen extreem hoog IQ (genie, duidelijk) en toevallig is ze gefascineerd door kunst.
"Wonderkinderen" worden bijna altijd wat geëxploiteerd door de ouders... de verleiding.. maar dat keert later wel.
Dit meisje is mondiger dan wie ook.

http://www.artakiane.com/
http://www.youtube.com/watch?v=-YdIVeBo8SE


Ja die had ik al gezien, om jaloers op te worden. (op de goede manier he, ni het soort jaloezi da anderen slechte dingen of "minder" toewenst).
Ze zegt ook dat God het haar geeft enzo, en dat ze altjid voelt dat God bij haar is. Maar dan denk ik: wa me al die andere mensen?
En ook, mensen met zo'n schone gaven ofzo worden ook altijd door iedereen benaderd, krijgen aandacht en liefde in overvloed. Daar zit ook iets heel oneerlijks in vind ik. En dat kan vele mensen verdrietig doen voelen, mensen zonder zo'n gave, die eigenlijk niks speciaals kunnen behalve zichzelf zijn.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Het verschil is dat sommige een zichtbare gave hebben, maar ieder mens heeft wel een gave. Je hebt het zelf lang niet altijd door en je wordt er ook lang niet altijd om bejubeld, maar dat maakt het niet minder waar.
Je hebt wel gelijk dat het niet altijd eerlijk is dat sommige mensen inderdaad alle aandacht en liefde lijken te krijgen, maar daar komt vaak ook een hoop ellende bij kijken. Hoe meer je in de picture bent hoe meer je wordt geleefd door anderen en hoe meer je wordt beoordeeld op alles wat je doet. Dus het is de vraag of die mensen uiteindelijk echt veel gelukkiger zijn dan de niet opvallend mensen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Hmmm, wat een wijze opmerkingen allemaal ! Jovi, je bent echt een kei !  :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Willem

Dat meisje Akiane wordt uiteraard heel hard gepromoot door haar ouders... dit lijkt op het eerste zicht net niet over het randje van uitbuiting.. maar dat laatste komt wel degelijk erg veel voor bij kinderen met een bijzondere gave. Omdat Akiane superintelligent is, zal ze die dingen wel weten te kanaliseren, nu en/of later.
Er zijn kinderen die in zulke "aandachts-en prestatiedruk" situaties kapot gaan.
En dan is de gave inderdaad eerder een vloek dan een zegen.

Om weer eens realist te zijn... Jovi, ieder mens een gave... is TOCH weer zo'n sprookje. De meeste mensen hebben gaven, elk op hun niveau, die gave ontwikkelen is een goede kans maken op gelukkig worden.
Er zijn echter ook mensen die echt PECH hebben... zij hebben géén gaven, betekent: hebben moeite met ALLES.
Ook die mensen hebben recht op een goed menswaardig bestaan, maar ze hebben hulp nodig van alle kanten... en bovendien zullen ze die hulp niet ZELF vragen, ook de gave tot hulp vragen ontbreekt... JA, realiteit.
Het sprookje 'je-hebt-toch-ook-wel-een-gave?' is dan goedbedoeld maar contraproductief.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ann

Idd, de trieste waarheid. En sommige mensen zijn zo getekend door het leven dat ze zelfs nooit op zoek zullen gaan naar hun gave (moesten ze die hebben).
Bij mezelf denk ik altijd: Mijn ouders hadden me muziek moeten laten volgen. Van kleinsaf danste en zong ik overal, en op muziek had ik altijd 10/10. Ik had 10/10 op notenleer zonder het te studeren en gewoon op school 1 voorbeeld op het bord te zien. Ook heb ik altijd mooie melodien en teksten in mijn hoofd. Dansen heb ik zowiezo een aantal jaren gedaan. Maar met muziek dus niet:( Kheb me dan nu paar maand geleden een keyboard gekocht, en nu nog les zoeken ;D Of een boek om het te leren.
Tekenen en schilderen doe ik ook, ben bezig aan een portret nu. Maar zoals dat meisje kan ik het helemaal niet, maarja ze is dan ook een wonderkind natuurlijk ;D En ik heb ook veel te weinig geduld jammer genoeg. Als ik niet meteen resultaat zie vindt ik dat irritant.

Dusja je hebt talent, en je hebt ook groot talent (zoals dat meisje vb).

Ik heb ook de video gezien waarop ze spreekt, en ze spreekt op een heel kalme zelfzekere manier. Dat zie je ook weinig bij kinderen van die leeftijd.(ofwel heb ik te weinig Amerikaanse kinderen van die leeftijd zien spreken in de camera, ik kijk niet zoveel tv ;D)
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Mau

Citaat van: Ann op juli 30, 2007, 08:19:01 AM
(knip)
Maar met muziek dus niet:( Kheb me dan nu paar maand geleden een keyboard gekocht, en nu nog les zoeken ;D Of een boek om het te leren.

Ik heb ook een keyboard (geleend) en was ook van plan om het even te leren. Het is best te doen om het zelf aan te leren, en je hebt ook een goedkope keyboardcursus bij de hema. Die is 10 euro. Je hebt ook duurderen bij de nha.nl enzo. maar met zelf oefenen en eventueel een (bieb)boek, kom je al ver!

Ann

Citaat van: VelvetBat op juli 30, 2007, 07:44:44 PM
Citaat van: Ann op juli 30, 2007, 08:19:01 AM
(knip)
Maar met muziek dus niet:( Kheb me dan nu paar maand geleden een keyboard gekocht, en nu nog les zoeken ;D Of een boek om het te leren.

Ik heb ook een keyboard (geleend) en was ook van plan om het even te leren. Het is best te doen om het zelf aan te leren, en je hebt ook een goedkope keyboardcursus bij de hema. Die is 10 euro. Je hebt ook duurderen bij de nha.nl enzo. maar met zelf oefenen en eventueel een (bieb)boek, kom je al ver!

Ah tof :) thx voor de tip:) die van de hema zal ik eens gaan halen.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Thiotric

Hey ! Leuke babbel hier, wou even reageren op het muziekitem, maar heb een mooi voorbeeld voor het gaven-item, sommige mensen hebben moeite met alles, lees ik hier; voorbeeld uit mn job, verhaal van cliente deze week: vrijdag: politie valt binnen en vinden wat cannabis ( zij ex-heroine junk), opgepakt. Zondag: Haar vriendin wordt 's nachts opgehaald door de MUG, zelfmoordpoging. Vannacht: zij wordt net op tijd opgehaald door de MUG: overdosis. Vandaag inbreker net als ik daar toekom, ploitie, inval, hele huis overhoop ( "vriend" dacht hun drugs te kunnen pikken),........ kan het erger? Ze heeft er al 10 jaar grondige begeleiding opzitten en nog kan ze haar leventje niet in de hand houden. Is dit nu ontbreken van "talenten" of is dit missen van kansen door onaagepast zijn aan haar/ons leven. Hoe zou zij zijn als ze in een middenklasse, liefhebbende omgeving was opgegroeid? Op dit soort vragen zoek ik al jaren een antwoord. Talenten hebben is 1 zaak....

Maar ik ging het over muziek hebben! ( Mijn grootste hobby!) Ik raad je  toch aan om in het begin wat les te nemen, een techniek aanleren is niet simpel, maar een verkeerde techniek afleren is aartsmoeilijk. ( vele amateurmuzikanten maken dit mee). In het begin lukt het aardig; maar na drie jaar kunnen ze niet beter spelen dan na 1 jaar. Oorzaak: verkeerde techniek! Wat mij betreft Ann, zoek idd les. ( Of knoei lekker aan zoals ik  :rollol: ). Groetjes!
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Mau

Citaat van: Ann op juli 30, 2007, 07:53:53 PM
Ah tof :) thx voor de tip:) die van de hema zal ik eens gaan halen.

Ik heb die van de HEMA bekeken (met een demo-les) en hij zag er erg goed uit vond ik!  :)

Ann

ja Thiotric, dat is een heel goede vraag. En hoogstwaarschijnlijk zal de hele situatie er zeker mee te maken hebben. Waar je opgroeit, wat je meemaakt etc...

En Velvetbat, Ik woon in Belgie en op de belgische Hema site staat het niet, wel op de Nederlandse. Maar dan moet ik betalen met mijn bank, maar mijn bank staat er niet eens bij ;D Dus ik zal ergens anders les moeten zoeken.

Wat is er zo erg aan dingen verkeerd aanleren? Je zet toch je vingers hoe het het gemakkelijkste gaat?
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

Ik heb het vroeger gehad met muziekles op school. Ik vond het sowieso niet leuk ( blokfluitjes spelen enzo... :banghead: :geezer: ) maar ik leerde ook verkeerd aan hoe ik mijn vingers moest gebruiken. Daar kreeg ik weer last van toen ik later probeerde om net als mijn vader en mijn zus orgel te leren spelen. Dus: later merk je pas hoe lastig het is als je in het begin je vingers verkeerd leert zetten. Althans, ik denk dat het zo zit. ;)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Thiotric

Hey Ann, het hangt ervan af wat je wil bereiken, als je je keyboard enkel wil gebruiken om een idee uit te schrijven, dan lukt het zeker met zelftraining, wil je echter graag ook wat moeilijkere stukken leren spelen, dan is techniek echt wel belangrijk. Muziek spelen gaat over reflexen, je leest een noot en die vingers vertrekken automatisch, daarom dat 'foute' techniek zo moeilijk af te leren is, het zijn geen bewuste bewegingen , maar reflexen. Of je ooit je technische grens zal berieken hangt dan enkel af van je doelstellingen. Als tip geef ik je enkel mee dat muziek spelen pas echt heerlijk wordt als je ook wat complexere zaken kan.
@Peter: Je had ook eerst die blokfluit los moeten laten !  ;D ( groetjes trouwens !)
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Jovi_Hobbes

Helemaal waar Thiotric. In het begin wat tijd en geld investeren om de basis er goed in te hebben zitten helpt je later enorm.

Citaat van: Willem op juli 30, 2007, 12:11:55 AM
Om weer eens realist te zijn... Jovi, ieder mens een gave... is TOCH weer zo'n sprookje. De meeste mensen hebben gaven, elk op hun niveau, die gave ontwikkelen is een goede kans maken op gelukkig worden.
Er zijn echter ook mensen die echt PECH hebben... zij hebben géén gaven, betekent: hebben moeite met ALLES.
Ook die mensen hebben recht op een goed menswaardig bestaan, maar ze hebben hulp nodig van alle kanten... en bovendien zullen ze die hulp niet ZELF vragen, ook de gave tot hulp vragen ontbreekt... JA, realiteit.
Het sprookje 'je-hebt-toch-ook-wel-een-gave?' is dan goedbedoeld maar contraproductief.

Dit ligt er maar helemaal aan hoe je een gave witl opvatten. Ieder mens heeft dingen die hem of haar uniek maken. En nee, niet iedereen is een begaafd kunstenaar, maar iedereen heeft dingen die hij of zij beter kan dan andere dingen. Je eigen gave afkraken omdat je vindt dat een ander beter is dan jij bent, is zonde. NAtuurlijk kun je wel ergens iemand vinden die iets wat jij goed kunt beter kan, maar misschien moet je dan juist eens kijken naar het aantal mensen die datgene  niet zo goed kunnen als jij.
Eenm gave is alleen lang niet altijd tastbaar. Iemand kan bijvoorbeeld de gave hebben om heel goed naar mensen te kunnen luisteren. Dan kun je je afvragen, heb je daar dan wat aan? Kun je daar rijk van worden? Misschien, niet maar dat maakt het niet minder waardevol. Ik ben er dus van overtuigd dat er voor iedereen wel iets is dat hij/zij gementen naar zijn/haar niveau, goed kan. Iets waar iemand plezier in kan hebben en dus ook gelukkiger van kan worden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mau

Ann, jammer dat die er niet is in Belgie dan!  :(

En ik ben het eens met Jovi, iedereen heeft wel iets wat hij/zij goed kan, hoewel er soms geen geld mee te verdienen is. Maar dat laatste vind ik niet altijd nodig. Zolang je er maar plezier uit haalt.