Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Walging gelinkt aan aseksualiteit?

Gestart door Chawah, juni 12, 2009, 01:58:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chawah

Hallo

Sinds ik deze site heb ontdekt voel ik me veilig dankzij jullie, ik ben niet alleen en jullie worstelen er ook mee.  :cake:
Wat ik me afvroeg, kan je aseksueel worden of ben je het altijd al of moet er altijd een ervaring aan vooraf gaan?
Want bij mezelf merk ik dat ik aan het begin van mijn relatie enorm nieuwsgierig en experimenteel was op seksvlak. Ik had er niet echt deugd aan, het gaf geen mentale of lichamelijk reactie, maar ik had wel nog een duidelijk libido. Intussen is dit helemaal dichtgeslaan en heb ik een afkeer van alles wat ook maar iets met seks te maken heeft. Vrijpartijen in een romantische film of een soap zijn al genoeg om mij blauw te laten zien van ergernis. Ik haat de oversekste wereld en snap niet wat er zo super aan is. Ik vind het zelfs vies. Vroeger had ik dit helemaal niet ik was dolverliefd op mijn vriendje en deed het voor hem, maar ook nog omdat ik het spannend vond, ook al was er geen lichamelijke reactie of wat het ook als resultaat zou moeten hebben. Nu walg ik ervan, ik kan de moed zelfs niet opbrengen om hem iets te laten doen. Ben ik dan aseksueel? Ben ik het geworden? Zou ik dat met een andere jongen ook hebben? Vele vragen, wat zijn juliie ideeën?

liefs

Ienepien

Welkom Chawah. Allereerst een lekker stukje  :cake:
Dat zijn nogal wat vragen, die je hier op ons afstuurd.

Citaat van: Chawah op juni 12, 2009, 01:58:59 PM

Wat ik me afvroeg, kan je aseksueel worden of ben je het altijd al of moet er altijd een ervaring aan vooraf gaan?
Zo als wij het hier meemaken kan het op verschillende manieren ontstaan zijn. Aangeboren, door een traumatische ervaring, of onverklaarbaar.

Citaat van: Chawah op juni 12, 2009, 01:58:59 PM
Want bij mezelf merk ik dat ik aan het begin van mijn relatie enorm nieuwsgierig en experimenteel was op seksvlak. Ik had er niet echt deugd aan, het gaf geen mentale of lichamelijk reactie, maar ik had wel nog een duidelijk libido.

Dit is ook héél herkenbaar, tenminste voor de meesten. Het 'hoort zo' dus 'doe je het', maar gaandeweg merk je, dat het toch niet 'jouw ding is' Sommigen weten het héél stellig, dat ze het ook maar nooit willen 'proberen', maar anderen komen er pas achter als ze
hebben geëxperimenteerd. Is niet vreemd, en je bent dan níet ineens aseksueel geworden.

Citaat van: Chawah op juni 12, 2009, 01:58:59 PM
Vroeger had ik dit helemaal niet ik was dolverliefd op mijn vriendje en deed het voor hem, maar ook nog omdat ik het spannend vond, ook al was er geen lichamelijke reactie of wat het ook als resultaat zou moeten hebben.

Ik haal het hier maar even aan, omdat dit een beetje 'mijn afdeling' is. Als je écht geen lichamelijke reacties hebt, en niks voelt (fysiek) dan is er misschien toch iets lichamelijks met je aan de hand. Bij aseksuelen functioneert alles wel normaal, en zou dat bij jou dus ook zo moeten zijn. Mag ik je eens een persoonlijke vraag stellen? Ken je het genot van een orgasme? Als het niet zo is, en er gebeurt gewoon niks met je lijf, dan is het aan jou om 'er niks aan te vinden' en gaandeweg er van 'kan walgen'.
Dan is het zaak, om het eens met een arts te bespreken.

(mocht het niet zo zijn, vergeef me dan, dat ik het aangehaald heb)

Verder hoop ik gewoon, dat je hier met veel interesse zult blijven rondneuzen, en er wat van op kan steken. :wave:

I-lady

Die walging en een hekel hebben aan de oversexte wereld ken ik maar al te goed! Ik erger me ook groen en geel als ik op tv aan het zappen ben en het een na het andere sex ding komt voorbij.Romantische scene's kan ik wel mooi vinden omdat het om liefde gaat maar al die platte sex,ik word er ook gewoon kwaad van.

Jovi_Hobbes

Welkom Chawah  :cake:
Het is moeilijk om je vragen zomaar te beantwoorden, maar waar ik zelf aan denk, en waar Ienepien het al over had, is dat het niet vreemd is dat je gaande weg steeds minder interesse hebt gekregen voor seks. Als je het altijd grotendeels voor je partner hebt gedaan en er zelf niets uit hebt kunnen halen, is het niet vreemd dat het je tegen gaat staan. Misschien is het een idee om jezelf niet meer te forceren (als je dat al doet) om eens te zien wat er dan na verloop van tijd gebeurt. Misschien komt je interesse dan toch weer terug. Op het moment zijn al je associaties met seks negatief en dat verandert natuurlijk niet van de ene op de andere dag.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jip

Chawah,
Ook ik wijt mijn 'aseksualiteit' aan de overgeseksualiseerde samenleving en walg daarvan (zie hierover meer in mijn bericht over vervelende gedachtekronkels). Ik kan best verlangen naar liefde en knuffelen en misschien zelfs seks hebben (er echt van genieten is me nooit gelukt, ik heb het allemaal over me heen laten komen :( ) maar ik kan me wel voorstellen dat als ik een partner zou krijgen van wie ik ongelooflijk veel hou dat ik dan niet die walging voel. Maar heb het idee dat de maatschappij vindt dat ik 'geil' móet worden van elke 'tiet' of string. Terwijl ik bij confrontatie met dergelijke seksuele beelden alleen maar meer walging voel en dus waarschijnlijk ook niet opensta om iets heel moois met een meisje of vrouw op te bouwen. Ik vind het al zo moeilijk om er voor uit te komen dat ik op vrouwen val  - ondanks ervaringen met mannen, maar misschien ook júist daardoor - maar de maatschappij is er vooral erg op gericht op seksuele beelden van vrouwen tentoon te spreiden. Ik weet niet of dit bij jou ook de reden is van walging maar bij mij speelt dit een hele grote rol.

Chawah

Ik vind het super om zoveel antwoorden te hebben gekregen! Heel steunend, dank! Ienepien, euhm.. neen ik ken het genot van een orgasme niet. Ik kan het me zelfs niet voorstellen van iets te genieten dat 'daar onder' gebeurt. Ik kan me ook niet echt ontspannen. Ik heb wel heel wat hormonale problemen, misschien heeft dat er iets mee te maken. Maar het is inderdaad zo dat al mijn associaties met seks nu negatief zijn. En inderdaad Jip, al die beelden van rondborstige gewillige gillende meisjes doen daar zeker geen goed aan.. Het probleem is ook dat ik niet weet of ik van mezelf iets moet aanvaarden of dat er een probleem  met mij is of een probleem mijn relatie. Voorlopig forceer ik niets meer en laat alles wat bezinken en geef ik mezelf wat tijd. Ik zal hier zeker nog rondneuzen!

groetjes

Ereinion

Welkom Chawah!  :cake:

Als je al problemen hebt met je hormonen zou het daar aan kunnen liggen. Dat kun je laten testen. (als je hormoonhuishouding normaal is wil dat trouwens niet zeggen dat je niet aseksueel kunt zijn) Dus als je het echt een probleem vindt zou ik toch even naar de dokter gaan als ik jou was.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Welkom Chawah !  :cake: ?

Verder: aan wat er al gezegd is, kan ik niets toevoegen..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)