Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

mijn vriend is asexueel

Gestart door kweethetnie, september 04, 2009, 05:16:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Heerlijk, dat 'man en paard' noemen.
Is tenminste duidelijk wat er bedoeld wordt. :klap:

Ereinion

Citaat van: knabbelvanbabbel op september 23, 2009, 06:32:07 AM
Dat aseksualiteit niet iets lichamelijks is begrijp ik en ook dat een stijve / orgasme krijgen gewoon kan begrijp ik ook  :).
Echter als ik naar mijzelf kijk en ik geen behoefte heb aan sex en er gebeurd toch wat, dan wordt hij niet heel makkelijk stijf en een orgamse is al helemaal niet snel gebeurd.
Wat ik bedoel is dat sex voor 90% tussen de oren plaats vindt en als de sex een kwestie was van "erop en eraf" (zo las ik het  ;D) dan moet hij in gedachten toch een leuk beeld hebben gehad  :-[.

Zo had ik het nog niet gezien, maar daar zit natuurlijk ook wel wat in.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Het is voor mij als vrouw nog steeds moeilijk om de gedachtengang van een man te kunnen begrijpen als hij met seks bezig is.
Maar dat zal andersom ook wel zo zijn. ;)

Mannetje

ik heb er een artikel over hoe het presies werkt bij mannen en bij vrouwen.
En ik ben zover ik merk hier de enigste op de site met de scanner! Dus ik zal vandaan of morgen aan de slag gaan ,en het op de site plaatsen.
Heel verhelderend. Want bij mannen en vrouwen werkt het totaal anders!

Sex lijkt mij voor een asexuele man moeilijker dan voor een asexuele vrouw, want je hebt als man toch een penis die op dat moment wel mee moet werken.

Ienepien

Enigste met een scanner? Wat staat hier naast me? ;D

Maar ik ben benieuwd naar je bevindingen, Mannetje.
Het kan weer een en ander wat duidelijker maken voor mij, maar ook voor anderen. 8)

Mannetje

Hoe werkt seksuele opwinding? En werkt het anders bij vrouwen dan bij mannen?
Kijk voor het antwoord op: http://asexuality.org/du/index.php?topic=2125.msg100180#msg100180

kweethetnie

hey
hier ben ik weer eens
mijn vriend en ik zijn nog (samen) eigenlijk een verkeert woord
we zijn meer als broer en zus geworden
doen nog dingen samen
maar meer dan de kus bij het opstaan en slapen gaan komt er niet meer
we slapen in zelfde bed maar elk op zijn kant voelt hij of ik dat we te dicht liggen schuiven we op
soms is er nog eens een knuffel maar zeker niet meer
ik zie hem dood graag
ik had gezegt ik vraag en doe er niet meer achter zal we zien of jij ooit nog eens sex wilt
en sinds dien praten we er nie meer over ook
en zijn we als broer en zus gaan leven
het doet me veel pijn om zo te leven kzie hem dood graag
maar de laaste tijd voelt het zo raar ik ben mijn vriend kwijt aan het geraken
kan er met niemand echt over praten
wat ik moet doen weet ik niet
ergens wil ik zo wel leven
maar den ergens ook niet
kben nog jong en ik wil geen tante non komen alowel ik goed op weg ben om dat te worden
gisteren zijn we weg geweest met vrienden
in de cafe waar we zatten zat er een knappe jongen en ik dacht maar aan 1 ding aan sex  :-[
mijn vriend zag dat ik ergsen aan dacht en toen we thuis kwamen vroeg hij wat er was en ik zei ja als ik die jongen zag dacht ik maar aan in ding
niets me liefde te maken ofzo gewoon sex
hij zei er niets op en ging slapen ik ben niet naar boven geweest heb in de zetel geslapen
en deze morgen zie hij dat was fijn dat je eerlijk was maaar het doet me pijn dat je daar aan denkt
ik weet dat ik hem pijn heb gedaan maar kon er zelf niets aan doen
kwil hem niet bedriegen ofzo maar vroeg of laat zal ik wel eens met iemand in bed beladen voor de sex denk ik
en heb zo iets het is mss wel ergens bedriegen maar dan ook niet we leven niet echt meer als koppel
ik weet het echt niet meer
hoop dat ik hier wat raad krijg
groetjes  ik weet het niet meer xxxx

kweethetnie

hey
hier ben ik weer eens
mijn vriend en ik zijn nog (samen) eigenlijk een verkeert woord
we zijn meer als broer en zus geworden
doen nog dingen samen
maar meer dan de kus bij het opstaan en slapen gaan komt er niet meer
we slapen in zelfde bed maar elk op zijn kant voelt hij of ik dat we te dicht liggen schuiven we op
soms is er nog eens een knuffel maar zeker niet meer
ik zie hem dood graag
ik had gezegt ik vraag en doe er niet meer achter zal we zien of jij ooit nog eens sex wilt
en sinds dien praten we er nie meer over ook
en zijn we als broer en zus gaan leven
het doet me veel pijn om zo te leven kzie hem dood graag
maar de laaste tijd voelt het zo raar ik ben mijn vriend kwijt aan het geraken
kan er met niemand echt over praten
wat ik moet doen weet ik niet
ergens wil ik zo wel leven
maar den ergens ook niet
kben nog jong en ik wil geen tante non komen alowel ik goed op weg ben om dat te worden
gisteren zijn we weg geweest met vrienden
in de cafe waar we zatten zat er een knappe jongen en ik dacht maar aan 1 ding aan sex 
mijn vriend zag dat ik ergsen aan dacht en toen we thuis kwamen vroeg hij wat er was en ik zei ja als ik die jongen zag dacht ik maar aan in ding
niets me liefde te maken ofzo gewoon sex
hij zei er niets op en ging slapen ik ben niet naar boven geweest heb in de zetel geslapen
en deze morgen zie hij dat was fijn dat je eerlijk was maaar het doet me pijn dat je daar aan denkt
ik weet dat ik hem pijn heb gedaan maar kon er zelf niets aan doen
kwil hem niet bedriegen ofzo maar vroeg of laat zal ik wel eens met iemand in bed beladen voor de sex denk ik
en heb zo iets het is mss wel ergens bedriegen maar dan ook niet we leven niet echt meer als koppel
ik weet het echt niet meer
hoop dat ik hier wat raad krijg
groetjes  ik weet het niet meer xxxx

Ienepien

Nee, duidelijk dat je het niet meer weet. Je post hier 3x hetzelfde verhaal. ;D

(maar ik heb al gereageerd op nr. 1) ;)

kweethetnie

dank je wel
srr hoor
echt mijn draai kwijt vandaag
groetjes

Ereinion

 :knuffel:

Moeilijk hoor. Dat wat je tegen hem zei over die jongen zou eigenlijk een opening tot gesprek moeten zijn. Misschien had hij boos moeten worden, maar dat was dan tenminste nog iets, want die boosheid gaf dan wel aan dat hij om je geeft en dat dit hem raakt.
Ik weet echt niet wat voor advies ik je kan geven. Misschien moet jij maar eens flink boos worden op hem, met schreeuwen en vliegende borden er bij. Dat lucht jou misschien op en misschien dat je dan eindelijk tot hem doordringt.

Ik zou hem in ieder geval duidelijk proberen te maken dat je geprobeerd hebt op een andere manier met hem samen te leven, maar dat je het gevoel hebt dat jullie steeds verder uit elkaar drijven. Ik kan me namelijk voorstellen dat hij deze nieuwe situatie helemaal geweldig vindt en dus nooit zal voorstellen om iets te veranderen.

En als dit allemaal niet werkt moet je heel goed voor jezelf achterhalen wat jij zelf wilt. Zo door, of met een ander. Of misschien kan je vriend er wel mee leven dat je bijvoorbeeld met anderen naar bed gaat voor de seks.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.